Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=257372&B=KA
Udbyder
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Opdateringer
Der har ikke været konkurrence om den udbudte kontrakt, idet der ikke er modtaget tilbud fra flere egnede tilbudsgivere. Ordregiver vurderer endvidere, at der er behov for præcisere krav til kontraktens genstand. Ordregiver har til hensigt at genudbyde kontrakten. Det nye udbudsmaterialet vil indeholde de præciserede/ændrede krav.
UHPLC-IMS-HRMS udstyr
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55145016
Postadresse: Øster Voldgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 1350
Land: Danmark
Kontaktperson: GEUS - Marianne Simonsen
E-mail: msi@geus.dk
Telefon: +45 40358047
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.geus.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.geus.dk
Del II: Genstand
UHPLC-IMS-HRMS udstyr
GEUS ønsker at indkøbe et UHPLC-HRMS apparatur med ionmobilitet spektrometri (IMS). Formålet er at give GEUS mulighed for at anvende UHPLC-IMS-HRMS metoden til analyser af grundvandsprøver for at bidrage til et paradigmeskifte inden for vores tilgang til og viden om forekomsten af organiske forureningskomponenter i grundvand. Et væsentligt resultat af implementering af metoden vil således være, at der skabes øget viden om, hvilke miljøfremmede stoffer, der findes i grundvandet i Danmark.
København K
GEUS ønsker at indkøbe et UHPLC-HRMS apparatur med ionmobilitet spektrometri (IMS). Formålet er at give GEUS mulighed for at anvende UHPLC-IMS-HRMS metoden til analyser af grundvandsprøver for at bidrage til et paradigmeskifte inden for vores tilgang til og viden om forekomsten af organiske forureningskomponenter i grundvand. Et væsentligt resultat af implementering af metoden vil således være, at der skabes øget viden om, hvilke miljøfremmede stoffer, der findes i grundvandet i Danmark.
Yderligere er det hensigten at metoden på længere sigt skal kunne udvikles, så der ved analyse af en vandprøve kan screenes kvalitativt for hvilke organiske forureninger (pesticider, perfluorerede forbindelser, organiske mikroforureninger, naturlige toksiner, medicinrester, osv.), der findes i vandprøven. Herefter vil der på baggrund af forekomster efterfølgende kunne foretages kvantitativ analyse af de forureningskomponenter, der forefindes referencestandarder for med de hidtil anvendte kvantitative analysemetoder.
GEUS ønsker at kunne identificere såvel moderstoffer som kendte og endnu ukendte nedbrydningsprodukter, der findes i en vilkårlig vandprøve. Dette giver øget mulighed for at handle i forhold til forureninger sammenlignet med hidtil. En succesfuldt implementeret metode vil bl.a. kunne anvendes til at sikre, at forureninger af grundvandet, som de nyligt erkendte forureninger med DMS og DPC, opdages tidligere. Det er vores forventning, at særligt lignende små polære molekyler kan udgøre en risiko for forurening af grundvandet, hvorfor det apparatur, der anskaffes, i videst muligt omfang skal kunne detektere sådanne molekyler.
Specifikt ser vi implementering af metoden som et vigtigt værktøj i forbindelse med vurdering af nedbrydningsprodukters dannelse under danske geologiske og klimatiske forhold. Denne viden giver GEUS mulighed for at bestemme nedbrydningsprodukternes risiko for udvaskning til grundvandet. Et vigtigt aspekt er herunder metodens mulighed for retrospektiv dataanalyse i forhold til udvikling i forekomsten af forureninger over tid. Dette vil blandt andet kunne målrette prioritering af kvantitative analyser i VAP, GRUMO, boringskontrollen og forureningsundersøgelser, samt styrke godkendelsesordningen ifm. VAP-data grundlaget.
Udvælgelsen af kvantitative analyser vil ud fra UHPLC-IMS-HRMS data kunne prioriteres på grundlag af reelle forekomster af forureningskomponenter i en given vandprøve frem for som i dag på opstillede “worst-case” scenarier. På sigt forventes en samfundsøkonomisk gevinst i forbindelse med kvantitative analyser, idet stoffer, der ikke er relevante i en given kontekst, kan nedprioriteres. GEUS forventer et stort årligt gennemløb af vandprøver og ønsker derfor, at det indkøbte apparatur og medfølgende software understøtter dette behov, med mulighed for korte analysetider og fyldestgørende software workflow løsninger.
Generelt agter GEUS med anskaffelsen at styrke indsatsen i al fremtidig forskning indenfor miljøfremmede stoffer i grundvandet, samt pesticiders omdannelse i jord- og vandmiljøet, gerne i samarbejde med andre forskningsinstitutioner og andre samarbejdspartnere.
- Der kan tilkøbes ekstra undervisning på dagsbasis indtil 2 år efter levering,
- Der kan tilkøbes yderligere fuld Planned Maintenance.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Erklæring om virksomhedens soliditetsgrad i de 2 seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de 2 seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på mindst 10% i hver af de 2 seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år inden tilbudsfristen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4), anførte ydelser og varer, leverancen vedrørte, samt tilbudsgivers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Der skal kunne fremvise mindst 3 referencer.
Del IV: Procedure
Hos ordregiver
Internt
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderda-ge, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor be-kendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor or-dregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk