23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
22.04.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Spørgsmål

Addresse
DR Byens hjemmeside

Anmodning om deltagelse

Til
11.05.2015 Kl. 12:00

Addresse
Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
2300 Copenhagen S
Att.: Lisbeth Hjortborg Jensen

Udbyder

DR, DR Byen

Drift af betalingssystem på DR Byens parkeringsplads


DR, DR Byen

   
Opgavebeskrivelse DR ønsker at udskifte betalingssystem i forbindelse med den eksisterende medarbejder- og gæsteparkeringsplads ved DR Koncerthuset. Se bilag 1 for oversigt over placering og indretning. Det nuværende betalingssystem udgøres af et bomanlæg, hvor de parke¬rende trækker en billet ved ankomst og betaler for medgået tid (døgnbillet >3 timer) og aktiverer bomanlægget ved hjælp af den efter betaling modtagne billet.

Problemet med det nuværende betalingssystem er følgende:
• Publikumssurveys viser at parkeringssystemet giver anledning til stor frustration blandt brugerne af koncerthuset som kommer i bil.
• Når koncertpublikummet forlader en koncert opstår der betydelige køer, først når de parkerende skal betale for parkeringen i en af de tre betalingsautomater og derefter, når de parkerende forlader p-pladsen via en af de to bomme.
• Der er hyppige nedbrud af bomanlægget med deraf følgende tab af indtægter.
• Fejlfinding og –rapportering er ineffektiv, hvorved nedbrud og efterfølgende reparationer varer uforholdsmæssig lang tid.

Der ønskes en parkomatløsning med forudbetaling og overvågning af, om de parkerende har betalt, ved vagtordning, og DR har opstillet bl.a. følgende mål for den fremtidige drift af parke-ringsanlægget:

• Mere brugervenligt betalingssystem
• Væsentlig lavere driftsomkostninger
• Fortsat sikring af parkeringsindtægter til DR

Da DR ikke ønsker selv at varetage driften af betalingssystemet, udbyder DR denne, som en koncessionskontrakt, hvorefter leverandøren mod at oppebære indtægterne ved driften af betalingssystemet skal varetage de driftsopgaver, der er beskrevet i udbudsmaterialet, herunder bl.a.:

• Drift af betalingssystem, herunder af parkeringshenvisningsudstyr
• Rapportering af fejl
• Opdatering af betalingssystem
• Kontrol af gyldig p-billet eller godtgjort parkering
• Kontakt med brugerne
• Statistik over parkeringsanlæggets brugere

Koncessionskontrakten regulerer således DR og leverandørens rettigheder og forpligtelser i forbindelse med leverandørens drift af betalingsanlægget, hvorefter det påhviler leverandøren at stille betalingssystem til rådighed og drive dette, således at alle krav og beskrivelser, der fremgår af kontrakt og dens bilag opfyldes.

Det opkrævede parkeringsgebyrer og -afgifter er således leverandørens eneste indtjening ved kontrakten og skal dække alle leverandørens omkostninger. Som en del af leverandørens omkostninger ved driften af betalingssystemet er det vederlag, som leverandøren skal betale DR som vederlag for retten til at drive betalingssystemet på DRs parkeringsplads.

Leverandørens har således den fulde driftsrisiko, og DR betaler ikke leverandøren for driften af betalingssystemet uanset et eventuelt vigende indtjeningsgrundlag.

Leverandørens indtjeningsgrundlag vil være baseret på at parkeringsanlægget har ca. 500 båse og parkeringstakster, der om end de må forventes lettere reguleret, vil ligge på nogenlunde samme niveau som i dag, hvor taksterne er følgende:

• P-licens: 500 kr. pr. måned inkl. moms
• Øvrige (DR medarbejdere uden licens samt gæster til DR (herunder DR Koncerthuset)): 20 kr. pr. time inkl. moms / 60 kr. pr. døgn inkl. moms

I 2014 havde DR således en bruttoindtægt fra personaleparkering på ca. 2.3 mio. kr. og fra gæsteparkering på ca. 3 mio. kr.

Koncessionskontrakten vil blive indgået for 2 år, med option på forlængelse i 2 gange 1 år.

Dertil kommer at koncessionskontrakten omfatter en option på leverandørens køb af det nuværende betalingsudstyr samt DRs køb af leverandørens betalingssystem ved koncessionskontraktens ophør.

Idet der er tale om udbud af koncessionskontrakter om tjenesteydelser, er dette udbud ikke omfattet af Udbudsdirektivet, jf. artikel 17, og dermed heller ikke af Tilbudsloven jf. § 15 A, idet tilbudsloven alene finder anvendelse på tjenesteydelseskontrakter omfattet af udbudsdirektivets bilag II A.

DR Byen er således ikke forpligtet til at annoncere udbuddet af denne koncessionskontrakt. Nærværende udbudsannonce er således en frivillig annoncering af udbuddet, hvormed DR Byen ønsker at opfordre alle interesserede til at søge om prækvalifikation.

For yderligere informationer om DR Byen henvises til DR Byens hjemmeside.

Sidste frist for modtagelse af ansøgning om prækvalifikation er mandag den 11. maj 2015 kl. 12:00 lokal tid i Danmark.

Ansøgning skal afgives i 1 underskrevet fysisk (papirbaseret) eksemplar (original). DR Byen ser desuden gerne, at der derudover afleveres én elektronisk kopi (USB-stick eller lignende).

Ansøgninger må ikke afleveres pr. e-mail.

Ansøgningen skal sendes til/afleveres på følgende adresse:

Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
DK-2300 Copenhagen S
Att.: Lisbeth Hjortborg Jensen

Ansøgninger, der modtages efter dette tidspunkt eller på en anden adresse, vil ikke blive taget i betragtning.

Ansøgning, inklusive bilag, skal afleveres på dansk.

Hvis ansøgningen afleveres personligt, kan tilbudsgiver efter anmodning herom få udleveret en kvittering udvisende dato og klokkeslæt for aflevering af ansøgningen.
Annonceret 22. april 2015 19:00:00 CEST
Deadline 11. maj 2015 12:00:00 CEST
Udbudstype Mindre danske udbud
Opgavetype Tjenesteydelser
Udbudsform Begrænset udbud
CPV kode 98351000, 63712400
NUTS kode DK
Myndighedstype Andet

Dokumenter & materiale

Dokumenter > application/pdf
> application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document

Tildelings- og udvælgelseskriterier

Tildelingskriterier Økonomisk mest fordelagtige bud
Uddybning af tildelingskriterier Tildlingskriterierne vil fremgå af det udbudsmateriale, der fremsendes til de prækvalificerede tilbudsgivere.
Udvælgelseskriterier ANSØGERS PERSONLIGE FORHOLD
1. Ansøgers fuldstændige firmanavn, CVR.nr., adresse, telefonnumre og e-mail på kontaktperson.

2. Tro og love erklæring om, at ansøgeren ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100.000 kr. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal ovennævnte oplysninger samt erklæring fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.

3. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal ovennævnte oplysninger samt erklæringer fremlægges hvor hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. Såfremt der afgives anmodning om prækvalifikation som en sammenslutning af tilbudsgivere kan ansøger benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk..

ØKONOMISK FORMÅEN
4. Oplysninger om ansøgers økonomiske forhold for de seneste tre år, i form af nøgletal for omsætning, resultat efter skat og egenkapital. Såfremt ansøger er yngre, skal oplysningerne gives for den periode det er muligt og de økonomiske oplysninger skal være revisorpåtegnet eller attesteret af ansøgers pengeinstitut. Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.

5. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne i punkt III.2.2. nr. 6 afgives for hver enkelt konsortiedeltager. Såfremt der afgives anmodning om prækvalifikation som en sammenslutning af tilbudsgivere kan ansøger benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.

6. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.
Det er et mindstekrav, at ansøger i de seneste tre afsluttede regnskabsår i gennemsnit har haft en positiv egenkapital.

TEKNISK FORMÅEN
7. Referencer over de betydeligste fra tilsvarende ydelser udført de seneste tre år, gerne med angivelse af
a. Kundens navn samt kontaktperson hos kunden
b. Tidspunkt og sted for ydelsernes udførelse
c. Beskrivelse af ansøgers ydelser
d. Beskrivelse af parkeringsanlæggets størrelse og antal brugere.
e. Beskrivelse af betalingssystemet

Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.

8. Vedrørende oplysninger om kapacitet i øvrigt bør det fremgå:

a. Oplysninger om antal medarbejdere fordelt på medarbejderfunktioner gennem de seneste tre år, gerne med angivelse af antal medarbejdere der fungere som helpdesk, p-vagter mv.

b. En generel beskrivelse af de foranstaltninger, ansøger har truffet til sikring af kvaliteten af en opgaveudførelse, herunder oplysninger om kunde- og brugertilfredshed i forbindelse med udførelse af tidligere lignende ydelser.

c. Oplysning om, hvorvidt og i givet fald hvor stor en del af kontrakten, herunder hvilke dele af kontrakten ansøger eventuelt agter at give i underentreprise til underleverandører

Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.
9. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne i punkt III.2.3 nr. 9 afgives for hver enkelt deltager. Såfremt der afgives anmodning om prækvalifikation som en sammenslutning af tilbudsgivere kan ansøger benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk .

10. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 48, stk. 3. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ansøger kan benytte den skabelon, som kan downloades fra udbud.dk.

Det er et mindstekrav, at ansøger kan dokumentere relevant erfaring med drift af parkeringsanlæg.

Kontaktperson

Navn Lisbeth Hjortborg Jensen
Telefon +45 51619714
E-mail litj@ramboll.com

Ordregiver

Navn DR, DR Byen
Adresse Emil Holms Allé 20
0999 København C
DK
Telefon +45 35203040
E-mail TOFT@dr.dk
WWW www.dr.dk

Modtager af tilbud

Navn Rambøll Management Consulting A/S
Adresse for modtagelse af tilbud Hannemanns Allé 53, DK-2300 Copenhagen S

 

Send til en kollega

0.032