Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
(05.12.2019)
Ascom Danmark A/S
Silkeborg
Supportaftale til personoverfalds- og kommunikationsanlæg
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie Jepsen
E-mail: Marie.Jepsen@krfo.dk
Telefon: +45 72554367
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Supportaftale til personoverfalds- og kommunikationsanlæg
Kriminalforsorgen ønsker at indgå kontrakt med en leverandør om levering af support/service af Kriminalforsorgens personoverfalds- og kommunikationsanlæg.
Ascom har været leverandør af personoverfalds- og kommunikationsanlæg. Ascom har været leverandør af personoverfalds- og kommunikationsanlæg i Kriminalforsorgen siden 2009, hvor de vandt et udbud vedrørende projektering og levering af personoverfalds- og kommunikationsanlæg i Kriminalforsorgen med henblik på udrulning i hele Kriminalforsorgen. Til denne løsning benyttes både Ascom specialudviklet hardware og software. I forbindelse med supportering, servicering og opgradering af den installerede løsning kræves Ascom specifik kompetence.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Ascom er leverandør af Kriminalforsorgens personoverfalds- og kommunikationsanlæg som består af både hardware og software komponenter. Da både hardwaren og softwaren er specialudviklet af Ascom, er det alene Ascom, der har kompetence og adgang til at supportere og levere opgraderinger til den løsning, der findes på Kriminalforsorgens matrikler. En anden leverandør vil således ikke kunne supportere Kriminalforsorgens personoverfalds- og kommunikationsanlæg.
For at en anden leverandør end Ascom kan byde ind på opgaven med at levere support på personoverfalds- og kommunikationsanlæggene, vil det kræve en udskiftning af alle personoverfalds- og kommunikationsanlæg, der er indkøbt i Kriminalforsorgen siden 2009.
En udskiftning af personoverfalds- og kommunikationsanlæggene vil forventeligt være forbundet med skifteomkostninger på ca. 100 000 000 DKK, hvorfor dette samfundsøkonomisk ikke vil være et optimalt valg at foretage.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk