Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=257935&B=HMN
Udbyder
Evida Service Nord A/S
Vindere
IT-understøttelse af Evidas forretningsprocesser - rammeaftale med 3 leverandører
(18.09.2020)
Netcompany A/S
Grønningen 17
København K
IT-understøttelse af Evidas forretningsprocesser - rammeaftale med 3 leverandører
(18.09.2020)
KMD A/S
2750 Lautrupparken 40
IT-understøttelse af Evidas forretningsprocesser - rammeaftale med 3 leverandører
(18.09.2020)
Framework Digital A/S
2100 Lyngbyvej 2
IT-løsninger til understøttelse af kerneprocesser i Evida A/S
Evida Service Nord A/S
Vejledende periodisk bekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 40318941
Postadresse: Vognmagervej 14
By: Viborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Hebsgaard
E-mail: lahe@implement.dk
Telefon: +45 41380049
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.evida.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/364355
Del II: Genstand
IT-løsninger til understøttelse af kerneprocesser i Evida A/S
Denne vejledende forhåndsmeddelelse for at informere om, at Evida A/S i fortsættelse af markedsdialogproces ønsker at udbyde en rammeaftale om it- understøttelse af Evidas kerneprocesser. Rammeaftalen vil omfatte levering, vedligehold, videreudvikling, forvaltning og drift af it-løsninger. Evida påtænker ifbm. rammeaftalen at indhente tilbud på levering og drift af i) ERP-løsning, inkl. asset management) og ii) løsning til afregning (Billing). Evida planlægger at offentliggøre udbuddet ultimo i år og ønsker med forhåndsmeddelelsen at orientere om tidsplanen, så interesserede leverandører kan indlede forberedelse af ansøgning om prækvalificering mv. Udbuddet gennemføres som EU-udbud med forhandling; prækvalificering ultimo februar/primo marts, tilbudsfrist for første tilbud medio april og forhandlingsforløb frem til juli. Rammeaftalen forventes at løbe i 8 år, og Evida forventer i perioden at bestille flere leverancer af it-løsninger, vedligehold og drift samt løbende It-rådgivning.
Der har tidligere været udsendt en forhåndsmeddelelse (OJEU Reference: 2019/S 105-257424) i forbindelse med en forudgående markedsdialog, og nærværende forhåndsmeddelelse skal ses i sammenhæng med denne.
Tidsfrister (svar- og spørgefrister) i forbindelse med nærværende forhåndsmeddelelse er alene angivet af systemmæssige årsager.
I oktober 2019 blev Evida grundlagt som en statslig virksomhed til at eje og drive gasdistributionsnettet. Evida er en sammenlægning mellem HMN Gasnet og DGD under ejerskab af Energinet, og er ansvarlig for at distribuere gas – med fokus på grøn omstilling - til ca. 400 000 kunder på landsplan.
For at understøtte konsolidering til ét selskab ønsker Evida at erstatte de nuværende ERP- og Billing-løsninger med virksomhedsfælles løsninger, der efter planen skal være idriftsat senest 2022.
Identificerede kerneprocesser, der forventes It-understøttet af ERP- og Billing-løsningerne omfatter i første omgang:
— Måledata og aktørkommunikation,
— Kundeservice,
— Afregning,
— Økonomistyring (bogføring og rapportering),
— Planlægning og udførelse af projekter (projektøkonomi),
— Strategisk drift, inkl. asset management,
— Operationel drift,
— Indkøb og lager.
I fortsættelse af implementeringen af ERP løsning og Billing løsning forventer Evida at fortsætte anskaffelse og implementering og yderligere virksomhedsfælles løsninger under rammeaftalen.
Evida forventer at gennemføre udbuddet efter følgende tidsplan:
— December 2019: Offentliggørelse af udbudsmateriale,
— Ultimo februar/primo marts 2020: Prækvalificering af ansøgere,
— Medio april 2020: Frist for første tilbud,
— Sommer 2020: Tildeling af rammeaftale.
Ved spørgsmål til RFP-processen eller denne vejledende forhåndsmeddelelse kan der rettes henvendelse til:
Stefan Willerslev
Mobil: +45 4138 0015
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk