Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
(03.12.2019)
Bruhn Newtech A/S
Vandtaarnsvej 62A
2860 DK-2860 Soeborg
CBRN - Analysis
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Nurten Kayhan
E-mail: fmi-id-sla03@mil.dk
Telefon: +45 72814193
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0986df60-5c1f-460d-a7ed-62691dd99d89/homepage
Del II: Genstand
CBRN - Analysis
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter FMI) agter at indgå en rammeaftale vedrørende køb af abonnement af CBRN-Analysis.
Danmark
FMI ønsker en 7 årig rammeaftale om køb af systemet CBRN-analysis, herunder CBRN-analysis abonnement til ubegrænset brugere, samt on site og off site support af CBRN-analysis.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI ønsker at indgå kontrakt med Bruhn Newtech A/S om indkøb af systemet CBRN-analysis, samt integration hertil, som tillige er forsvarets oprindelige leverandør af systemet. Leverandøren besidder enerettighederne til systemet. Såfremt den fornødne funktionalitet og interoperabilitet ikke kan sikres, kan dette have skadelig indflydelse på personel og civile. På baggrund af ovennævnte vurderer FMI, at anskaffelsen kan ske med hjemmel i forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel. 28, nr. 1, litra e.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 12 93 57 81
Postadresse: Vandtaarnsvej 62A
By: DK-2860 Soeborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte, og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil tidligst blive indgået efter udløbet af standstill perioden på 10 kalenderdage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse jf. yderligere pkt. VI.4.3). Værdien af rammeaftalen er angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen blev ikke indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed profylakse bekendtgørelsen er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1)
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk