Fakta om udbudet
Udbyder
Norddjurs Kommune
EU-udbud af levering af vask og leje af profilbeklædning til Norddjurs Kommune
Norddjurs Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8500
Land: Danmark
Kontaktperson: Laila Juncker
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/299676
Del II: Genstand
EU-udbud af levering af vask og leje af profilbeklædning til Norddjurs Kommune
Udbuddet omfatter vask og leje af profilbeklædning til ordregiver. Aftalen omfatter ordregivers sundhed- og omsorgsområde, herunder vil følgende områder være omfattet af aftalen; hjemmepleje, trænings- og aktivitetspersonale, plejepersonale på plejecentre samt køkkenpersonale på plejecentre og cafeer. Ordregivers øvrige køkkenpersonale er ikke omfattet af aftalen.
Norddjurs Kommune
Udbuddet omfatter vask og leje af profilbeklædning til Norddjurs Kommune. Aftalen omfatter Norddjurs Kommunes sundhed- og omsorgsområde (hjemmepleje, trænings- og aktivitetspersonale, plejepersonale på plejecentre samt køkkenpersonale på plejecentre og cafeer).
Ordregiver gør opmærksom på, at vindende tilbudsgiver skal foretage opmåling og bestilling af tøj til ordregivers personale således, at tøjet er klar til levering fra rammeaftalestart d. 1.9.2020.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til:
- Rammeaftalebilag A – Kravspecifikation,
- Rammeaftalebilag B1 – Tilbudsliste,
- Rammeaftalebilag C – Beklædningspakker og leveringsadresser.
Udbuddet gennemføres med sideordnet tilbud, hvilket betyder at tilbudsgiver kan afgive en pris på både:
1) levering af profilbeklædning én (1) gange ugentligt, og
2) levering to (2) gange ugentlige leveringer.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på begge scenarier. Norddjurs Kommune vælger det økonomisk mest fordelagtige scenarie jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.5, hvoraf det fremgår at alle tilbud for begge scenarier evalueres i henhold til de samme kriterier.
Norddjurs Kommune har til hensigt at indgå rammeaftale med en (1) leverandør.
Tilbudsgiver skal som led i aflevering af tilbuddet aflevere fysiske vareprøver for hver af de tilbudte beklædningsdele uden beregning i de angivne størrelser der fremgår af tilbudslisten samt vedlægge produktdatablade med angivelse af varenummer. Vareprøverne skal afleveres inden tilbudsfristens udløb på følgende adresse:
Tolstrup & Hvilsted ApS
Att. Laila Juncker
Myntevej 5
8920 Randers NV
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
EU-udbud af levering af vask og leje af profilbeklædning til Norddjurs Kommune
Del VI: Supplerende oplysninger
På baggrund af de indkomne spørgsmål har Norddjurs Kommune besluttet, at annullere udbuddet på grund af uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, som vil medføre en ikke optimal konkurrence.
Det er Norddjurs Kommunes hensigt at kunne offentliggøre et nyt udbud snarest muligt, når revideret udbudsmateriale er tilpasset.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/