Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5662
Udbyder
European Environment Agency
Opdateringer
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. Giv venligst meddelelse til EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest 17.12.2019 (16:00 CET) pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu
Læses:
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. Giv venligst meddelelse til EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest 17.1.2020 (16:00 CET) pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller anmodninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 18-12-2019
Time: 14:00
Læses:
Dato: 20-01-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 19-12-2019
Time: 10:00
Læses:
Dato: 21-01-2020
Time: 10:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session. They are requested to inform EEA's procurement services in advance and at the latest by 17.12.2019 (16.00 CET) by e-mail to procurement@eea.europa.eu
Read:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session. They are requested to inform EEA's procurement services in advance and at the latest by 17.1.2020 (16.00 CET) by e-mail to procurement@eea.europa.eu
IV.2.2)
Placing the text to be modified:Time limit for receipt of tenders or requests to participate
instead of:
Date: 18-12-2019
Time: 14:00
Read:
Date: 20-01-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Date: 19-12-2019
Time: 10:00
Read:
Date: 21-01-2020
Time: 10:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Företrädare för anbudsgivare (1 representant per anbudsgivare) har rätt att delta vid mötet för öppnande. De ombeds informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg och senast den 17.12.2019 kl. 16:00 CET via e-post till procurement@eea.europa.eu.
Read:
Företrädare för anbudsgivare (1 representant per anbudsgivare) har rätt att delta vid mötet för öppnande. De ombeds informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg och senast den 17.1.2020 kl. 16:00 CET via e-post till procurement@eea.europa.eu.
IV.2.2)
Placing the text to be modified:Tidsfrist för mottagande av anbud eller ansökan om att delta
instead of:
Datum: 18-12-2019
Time: 14:00
Read:
Datum: 20-01-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Datum: 19-12-2019
Time: 10:00
Read:
Datum: 21-01-2020
Time: 10:00
Copernicus-Landovervågningstjenesten (CLMS) — Copernicus-Landportalen
European Environment Agency
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Forordning (EU, Euratom) nr. 2018/1046
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Kongens Nytorv 6
By: Copenhagen K
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 1050 K
Land: Danmark
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.eea.europa.eu
Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders
Del II: Genstand
Copernicus-Landovervågningstjenesten (CLMS) — Copernicus-Landportalen
Kontraktens formål er udførelse af følgende 2 opgaver:
— design, udvikling, deployering og bemanding af Copernicus-Landportalen,
— levering af rådgivningstjenester vedrørende drift og vedligeholdelse samt indholds- og dataforvaltning, brugersupport og yderligere begrænset udvikling af Copernicus-Landportalen.
Copernicus-Landportalen skal fokusere på levering af et enkelt kontaktpunkt til data og tjenester for det stigende antal serviceprogrammer med datainteraktioner i CLMS' samlede portefølje. Der er derfor behov for behandling af en ny række krav, dvs. dataopdagelse, -visualisering, -interaktion og -levering. Foruden datarelaterede funktioner skal portalen ligeledes være en effektiv kommunikationsplatform for CLMS samt de data og tjenester, som den leverer, hvilket skal bidrage til at sigte på et bredt spektrum af brugere og interessenter fra både den private og offentlige sektor, med henblik på sikring af en bredviftet udnyttelse af CLMS.
Primært i kontrahentens lokaler (eksternt) og med en kombination af interne/eksterne tjenester (i Agenturets lokaler) afhængende af de foreliggende opgaver (se afsnit 1.3 og 1.5 i udbudsspecifikationerne).
Den driftsmæssige vedligeholdelse af Copernicus-Landportalen er en af opgaverne i uddelegeringsaftalen mellem Den Europæiske Union og EEA om gennemførelse af CLMS og in situ-komponenten.
Rammetjenesteydelseskontrakten omfatter 2 sæt hovedopgaver, nemlig:
1) Design, udvikling, deployering og bemanding af Copernicus-Landportalen; og
2) Levering af rådgivningstjenester vedrørende drift og vedligeholdelse samt indholdsforvaltning, brugersupport og yderligere begrænset udvikling af Copernicus-Landportalen. Opgaverne og de vigtigste krav beskrives yderligere i afsnit 1.3 i udbudsspecifikationerne.
Den fremtidige kontrahent har ansvaret for den tekniske ledelse af projektet. EEA vil afsætte en kontaktperson med ansvar for projektet, opfølgning af udførelse af de specifikke kontrakter, der skal indgås under rammetjenesteydelseskontrakten i henhold til budgettet og tidsplanen, og som skal indtræde som kontakt mellem kontrahentens tekniske team og EEA's IT-gruppe med henblik på koordinering af testopsætning og produktionssteder, deployering og vedligeholdelse af portalen samt adgang til og brug af fælles EEA IKT-værktøjer, af interesse for eller som integreret del af Copernicus-Landportalen. Der vil for hver specifik kontrakt skulle fremvises en detaljeret projektledelsesplan efter modellen, der vedlægges anmodningen om tjenesteydelser for den specifikke kontrakt. Desuden vil der hver måned blive afkrævet korte statusrapporter om tjenesteydelsernes fremskridt efter modellen, der vedlægges anmodningen om tjenesteydelser.
De specifikke kontrakter, der vil blive indgået under rammetjenesteydelseskontrakten, skal specificere opgaverne, der skal udføres, de forventede leverancer og den anslåede tidsplan. Det er planlagt at oprette en specifik kontrakt for systemarkitektur og brugergrænsefladedesign samt mindst 2 kontrakter vedrørende udvikling, implementering, indledende bemanding, godkendelsesprøvning og uddannelse, i henhold til afsnit 1.3.1 i udbudsspecifikationerne. EEA sigter mod at få den ny Copernicus-Landportal på plads inden for 12 måneder fra underskrivelsen af den første specifikke kontrakt. Efter færdiggørelsen af Copernicus-Landportalen vil der blive iværksat specifikke kontrakter, hver af en maksimal varighed på 18 måneder, med henblik på udførelse af opgaverne beskrevet i afsnit 1.3.2 i udbudsspecifikationerne.
Den indledende varighed af rammetjenesteydelseskontrakten vil være 24 måneder fra datoen for underskrivelse af begge kontraherende parter, med mulighed for 2 fornyelser på 12 måneder hver.
Copernicus — Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som anført i afsnit 2.2.2.1) i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
EEA's lokaler på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen og anmodes om at informere EEA's indkøbstjeneste herom i forvejen og senest 17.12.2019 (16:00) pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu.
Del VI: Supplerende oplysninger
I de 3 år efter kontraktens ikrafttrædelse forbeholder EEA sig retten til at udøve muligheden for anvendelse af et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, hvad angår ny tjenester med den fremtidige kontrahent, i overensstemmelse med punkt (e) i det andet delafsnit af punkt 11.1 i bilag I til finansforordningen.
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu
Postadresse: 1 Avenue du Président Robert Schuman
By: Strasbourg
Postnummer: 67001
Land: Frankrig
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Telefon: +33 388172313
Fax: +33 388179062
Internetadresse: https://www.ombudsman.europa.eu
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 5-4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu