Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b8c95daa-0a1b-4b32-8bb2-db8d9145b0d0/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Børn og Unge
Vindere
Kontrakt om anskaffelse af elevpc'er og tilbehør til Aarhus Kommune
(16.04.2020)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Udbud vedrørende anskaffelse af elevudstyr
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Børn og Unge
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Grønddalsvej 2
By: Viby J
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Anna H. Mortensen
E-mail: manh@aarhus.dk
Telefon: +45 41854881
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud vedrørende anskaffelse af elevudstyr
Indkøb af 23 800 elev pc'er til elever i Aarhus Kommunes folkeskoler fra 2. - 10.- klassetrin. Indkøbet er en éngangsanskaffelse med en række tilknyttede serviceydelser i form af klargøring og levering til kundens folkeskoler, samt garantihåndtering og rapportering. Indkøbet finansieres delvist via en finansiel leasingmodel med Aarhus Kommunes leasinggiver. Leasing er derfor ikke en del af udbuddet.
Se pkt. II.1.4.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede tilbudsgivere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af tilbudsgivers økonomiske kvalifikationer og tilbudsgivers referencer. Udvælgelsen vil blive foretaget med hovedvægten på tilbudsgivers referencer, hvor kunden vil prækvalificere de tilbudsgivere, hvis referencer vurderes bedst at svare til den udbudte kontrakt.
Udbuddet indeholder en række optioner, som er angivet i udbudsmaterialet.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af tilbudsgivernes indledende tilbud og således ikke optage forhandlinger med tilbudsgiverne. Herudover forbeholder ordregiver sig retten til at tildele kontrakten efter modtagelse af første reviderede tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse nettoomsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste tre (3) regnskabsår i ESPD del IV afsnit B.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste tre (3) regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:
— Samlet nettoomsætning på minimum 100 000 000 DKK,
— Positiv egenkapital,
— Soliditetsgrad på minimum 10%.
Tilbudsgiver skal beskrive sine væsentligste referencer vedrørende kontrakter om levering og klargøring af pc'er de seneste tre (3) år.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste tre (3) kalenderår kunne dokumentere minimum tre (3) referencer på kontrakter, der svarer til den udbudte kontrakt.
Referencerne skal som minimum indeholde oplysninger om:
— Opgavens art,
— Antal leverede pc’er i én leverance (minimum 500 pc’er),
— Hvorvidt tilbudsgiver har håndteret klargøring forud for levering (uanset OS),
— I det omfang service og support af de leverede enheder indgik, en beskrivelse af opgavens omfang,
— Tidspunkt for opgavens udførelse (herunder tidsperiode afsat til afvikling af leverancen),
— Hvem opgaven er udført for.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klage over indgåelse af en rammeaftale skal være modtaget i Klagenævnet inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden,skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk