Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=254251&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Begrænset udbud af tilbehør til uniformsgenstande
(07.08.2020)
37,3 Grader ApS
Fåborgvej 258
5700 Svendborg
Begrænset udbud af tilbehør til uniformsgenstande
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Mark Doubine
E-mail: mdo008@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Begrænset udbud af tilbehør til uniformsgenstande
Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af tilbehør til uniformsgenstande. Udbuddet omfatter følgende produkter:
- Bøllehat,
- Handsker,
- Strømper,
- Strikhue,
- Løbe T-shirt,
- Halstørklæde.
Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af tilbehør til uniformsgenstande. Udbuddet omfatter følgende produkter:
- Bøllehat,
- Handsker,
- Strømper,
- Strikhue,
- Løbe T-shirt,
- Halstørklæde.
Det vil – i prioriteret rækkefølge – vægte positivt:
1) At produkterne på referencen er sammenlignlige med de udbudte uldstrømper og handsker. Med sammenlignlige uldstrømper menes uldstrømper med et uldindhold på mindst 40% og/ eller med mikrontal på under 25, og/eller at disse er forstærket i trædefladerne. Jo flere af disse funktioner, som produkterne på referencen indeholder, jo mere sammenlignelig vurderes produktet på referencen at være. Med sammenlignlige handsker menes der taktiske handsker og/eller brandsikre handsker;
2) At referencerne indeholder andre af de i udbuddet omfattede produkter. Ved andre produkter menes strikhue, halstørklæde og/eller løbe T- shirts;
3) At kunderne på referencer vedrørende strømper og handsker er sammenlignlige med ordregiver. Med sammenlignlig med ordregiver menes offentlige kunder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal udfylde følgende:
- I feltet ”Finansielle nøgletal” angives soliditetsgrad for det senest disponible regnskabsår. Tallet angives i DKK. Soliditetsgraden udregnes således (samlede egenkapital / samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad.
Som mindstekrav kræves en Soliditetsgrad på minimum 30% i det senest di-sponible regnskabsår.
I ”C: Teknisk og faglig formåen” i ESPD skal ansøgeren angive de betydeligste referencer af relevans for rammeaftalens genstand, der er udført inden for de seneste tre (3) år fra anmodningsfristens udløb med angivelse af:
- Beskrivelse, dvs. produktbeskrivelse og dennes egenskaber,
- Antal produkter leveret under rammeaftalen/kontrakten,
- Startdato,
- Slutdato,
- Modtagere, dvs. kunden.
Med betydeligste referencer menes leverancer af produkter, der er lig med de udbudte beklædningsgenstande som er handsker, strømper hovedbekldning og t-shirts.
Er betaling modtaget i anden valuta end DKK, skal ansøgeren omregne denne til DKK til en kurs, der svarer til den dagskurs, der var gældende på leveringsdatoen for hver enkelt leverance (benyt evt. dette link: http://nationalbanken.statistikbank.dk/909).
Ansøgeren skal være opmærksom på, at én reference kan vedrøre samtlige leveringer under en rammeaftale/kontrakt. Såfremt ansøgeren har leveret flere leverancer under en rammeaftale/kontrakt angives dette som én reference. Bemærk venligst, at de angivne tidspunkter ikke må være ældre end tre (3) år fra tilbudsfristens udløb og ikke vedrøre fremtidige leverancer. Ansøgeren bør i ESPD’ets beskrivelsesfelt forklare, hvad der er leveret på rammeaftalen og i hvilken periode. I datofeltet bør ansøgeren angive datoen for seneste leverance eller blot ”dags dato” til illustration af, at der er tale om et løbende leveringsforhold.
Ansøger skal have minimum én (1) reference for levering af følgende uniformsgenstande: 1 000 par handsker og 500 par uldstrømper. Referencer kan vedrøre begge produkter eller enkelte produkter, blot skal de angivne referencer tilsammen dække begge produkter.
Det bemærkes at leveringerne ikke må være ældre end tre (3) år.
Der kan maksimalt afgives tre (3) referencer. Anføres der flere end tre (3) referencer, vil der udelukkende blive lagt væk på de første tre (3) referencer.
Ansøger skal være opmærksom på, at ordregiver stiller en række sociale og etiske krav vedrørende menneskerettigheder, herunder arbejdstagerrettigheder, miljø og anti-korruption. Disse krav fremgår af bilag til rammeaftalen.
Der er i rammeaftalen stillet krav iht. ILO-konventionen 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Det bemærkes, at tilbudsgiver og de enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Ansøger skal i forbindelse med prækvalifikation indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Rigspolitiet har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 i anvendelse ved dette udbud. Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøger. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke ansøger. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153. I forbindelse med afgivelse af tilbud efterspørger ordregiver vareprøver på de tilbudte produkter, jf. udbudsbetingelserne.
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum opgjort over rammeaftales samlede løbetid og at der herunder også er taget højde for eventuelle uforudsete begivenheder, som måtte indtræffe i rammeaftaleperioden.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af rammeaftalen, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i rammeaftaleperioden.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk