Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Center for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Valgt firma
(30.01.2020)
Giant Leap Technologies AS
Postboks 468 Sentrum
0105 OSLO
Digital løsning til parkeringskontrol
Københavns Kommune, Center for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: København S
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Heidi Møller Nielsen
E-mail: f52q@kk.dk
Telefon: +45 22286015
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115579409.aspx
Del II: Genstand
Digital løsning til parkeringskontrol
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en app baseret digital løsning til at udføre parkeringskontrol og behandle parkeringsafgifter. App-løsningen skal kunne anvendes på kommunens kompatible, gængse smart mobiltelefoner. Løsningen skal muliggøre udskrivning af parkeringsafgifter. Der ønskes tilbud på såvel front end løsning, som anvendes af parkeringsvagterne til afgiftspålæggelse, samt på det bagvedliggende system til håndtering, lagring og overførsel af data til kommunens eksisterende relevante systemer.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en app baseret digital løsning til at udføre parkeringskontrol og behandle parkeringsafgifter. App-løsningen skal kunne anvendes på kommunens kompatible, gængse smart mobiltelefoner. Løsningen skal muliggøre udskrivning af parkeringsafgifter. Der ønskes tilbud på såvel front end løsning, som anvendes af parkeringsvagterne til afgiftspålæggelse, samt på det bagvedliggende system til håndtering, lagring og overførsel af data til kommunens eksisterende relevante systemer.
Den udbudte kontrakt skal understøtte Ordregivers ønske om at effektivisere og sikre et drifts- og brugervenligt system til håndtering af udstedelse, udskrivelse og overførsel af parkeringsafgifter og dertilhørende data.
Der efterspørges en løsning, der i videst muligt omfang er et eksisterende standardsystem. Det kan dog forventes, at systemet i begrænset omfang vil skulle tilpasses og konfigureres, for at overholde de lovgivningsmæssige, systemiske og administrative krav til udstedelse af afgifter og behandling af data i Københavns Kommune.
Kontrakten omfatter levering af den udbudte løsning i henhold til leverancebeskrivelsen, samt drift og vedligeholdelse, som angivet i kontrakten.
Ordregivers kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i de tekniske specifikationer og de øvrige bilag. Se oversigten over det samlede udbudsmateriale i udbudsbetingelserne.
Kontrakten løber fire (4) år fra ikrafttrædelsesdatoen. Ordregiver kan forlænge Aftalen med op til 2 gange 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge aftalen i 2 gange 12 måneder.
Ordregiver har vurderet, at der er en sådan sammenhæng imellem de udbudte ydelser, at en opdeling af kontrakten ville indebære uhensigtsmæssige tekniske og juridiske grænseflader i udførelsesfasen. Udbuddet er derfor ikke opdelt i delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt den udbudte kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at virksomheden ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1.11.2019.
Af hensyn til tidsplanens overholdelse og under hensyntagen til sagsbehandlingstid hos de udstedende myndigheder opfordres tilbudsgivere til at anmode om denne dokumentation (for danske tilbudsgivere serviceattest) allerede i forbindelse med tilbudsafgivelsen. Ordregiver kan først træffe beslutning om tildeling af kontrakten, når denne dokumentation foreligger.
Ansøger skal være registeret i Det centrale virksomhedsregister, CVR.dk For udenlandske virksomhed skal ansøger have tilsvarende registrering i det land, hvor ansøgers virksomhed er etableret.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav:
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 1 500 000 DKK (ekskl. moms).
Med "godkendte regnskabsår" menes regnskabsår for hvilke der foreligger godkendte årsrapporter.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt den udbudte kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende godkendte årsrrapporter eller tilsvarende erklæring om nettoomsætning i henhold til revisionsreglerne for den pågældende type virksomhed, i det omfang Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger på offentligt tilgængelige kilder.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav:
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 1 500 000 DKK (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav:
Tilbudsgiver skal have udført mindst 2 lignende tjenesteydelser inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Med "lignende tjenesteydelser" forstås udvikling og tilpasning af digitale løsninger, som rummer scanningsværktøj til automatisk registrering af data, manuel indtastning af data samt efterfølgende håndtering og opbevaring af de affødte data.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
- Kunde (navnet på referencekunden),
-Beskrivelse af størrelsen på kundevirksomheden - antal medarbejdere der potentielt kunne anvende systemet,
- Om Tilbudsgiver var hoved- eller underleverandør, og hvilke leverancer Tilbudsgiver var ansvarlig for,
- Omfanget af kontrakten i DKK, såfremt ansøger må/vil oplyse dette,
- Anvendt teknologi for tjenesteydelserne,
- Beskrivelse af den digitaliserede forretningsgang/løsning, herunder formålsbeskrivelse.
Dokumentation: Ordregiver anser de oplysninger, som tilbudsgiver giver i ESPD'et vedrørende sin tekniske formåen for at udgøre den endelige dokumentation. Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten, vil således ikke blive afkrævet yderligere dokumentation herfor.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav:
Tilbudsgiver skal have udført mindst 2 lignende tjenesteydelser inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Der skal i forbindelse med kontrakten indgås en databehandleraftale. Kontrakten indeholder endvidere en arbejdklausul, ligesom leverandøren skal leve op til ordregivers CSR-krav. Kontraktens servicemål samt visse milepæle er bodsbelagte.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Alle henvendelser og spørgsmål skal skriftligt ske via Mercell.
Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort på Mercell.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk