Fakta om udbudet
Danmark-Greve: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 2015/S 063-111255
Danmark-Greve: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2015/S 063-111255
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er) Greve Kommune Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.greve.dk Elektronisk adgang til oplysninger: http://http://www.greve.dk/Erhverv/For%20leverandører/Aktuelle%20udbud.aspx |
I.2) | Type ordregivende myndighed Regional eller lokal myndighed |
I.3) | Hovedaktivitet Generelle offentlige tjenester |
I.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Betegnelse for kontrakten Kontrakt om økonomi- og lønsystem på servicebureauvilkår. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne Tjenesteydelser Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos leverandøren. NUTS-kode |
II.1.3) | Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem |
II.1.4) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Kontrakten omfatter anskaffelse af henholdsvis et økonomi- og et lønsystem som servicebureauløsninger. Kunden er underlagt krav om løbende effektivisering af administrationen og har en forventning om, at de administrative processer i større grad kan digitaliseres og derved effektiviseres ved ibrugtagning af nye tidssvarende systemer. Leverandøren har som option angivet, hvorledes leverandøren kan medvirke til at realisere effektiviseringspotentialet, herunder anføre pris for udarbejdelse af en konkret handlingsplan samt angive det forventede effektiviseringspotentiale. Kunden er interesseret i at arbejdet med realisering af gevinster indarbejdes og igangsættes allerede i 2016 og integreres i hele driftsperioden. Kunden er ligeledes meget interesseret i at gevinsterne står mål med omkostninger til effektiviseringsindsatsen. Økonomisystemet: Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard økonomisystem. Den 15.10.2015 skal økonomisystemet være klar til indberetning af budgettet for 2016. Den 1.12.2015 skal økonomisystemet være klar til at varetage samtlige opgaver af hensyn til håndtering af forsupplementsperioden. Den 1.1.2016 skal økonomisystemet være klar til drift i hele kommunen (mindstekrav). Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af det tilbudte økonomisystem: — kontoplan — budget og budgetopfølgning — debitor — ressourcestyring — indkøb og e-handel — anlægsstyring og anlægsregnskab — betaling (bank, kasse og e-fakturaer) og kreditor — rapportering og analyse — økonomi og regnskab, herunder årsafslutning og omkostningsregnskab — likviditetsstyring (option) — boliglån — mellemkommunale opkrævninger/udbetalinger (option). Leverandøren skal have et indgående kendskab til økonomiopgaver og økonomistyring i en dansk kommune, herunder de politiske og administrative processer som kendetegner kommunale økonomiforhold. Økonomisystemet skal understøtte den nødvendige datamæssige integration med en lang række øvrige it-løsninger, som leverer og trækker økonomidata. De relevante integrationer fremgår af udbudsmaterialet. Udover systemet skal leverandøren levere følgende ydelser: — projektledelse — opsætning og konfigurering — tilgængeliggørelse af eksisterende data — implementeringsbistand — testplanlægning og afprøvning — uddannelse. Lønsystemet: Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af en standardløsning til løn- personaleadministration og et standard vagtplansystem. Lønsystemet skal være klar til ibrugtagning i hele kundens organisation den 1.1.2016, idet systemet skal kunne anvendes til indberetning af løndata for forudlønnede samt oprettelse af vagtplaner pr. 1.12.2015 (mindstekrav). Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af det tilbudte lønsystem: — lønadministration — personaleadministration, herunder lønsimulering — tjenestemandspensionsområdet — økonomi og lønbudgettering — vagtplanlægning. Kundens lønadministration er i dag udliciteret til KMD BPO. Den nuværende aftale udløber den 31.3.2016, men kan opsiges med 3 måneders varsel, dog tidligst til ophør ved udløb af eventuel uopsigelighedsperiode. Kunden forventer at genudbyde BPO-opgaven umiddelbart efter, at der er indgået aftale om anskaffelse af et nyt lønsystem. Leverandøren skal have et indgående kendskab til og være fortrolig med kundens overenskomster. Det er leverandørens opgave løbende at indhente tolkning af gældende overenskomster hos KL og vedligeholde lønsystemet i overensstemmelse hermed. Leverandøren skal således kunne rådgive og uddanne kunden i brugen af systemet og systemets virke iht. overenskomsterne. Leverandøren skal være fortrolig med alle opgaver, der naturligt er forbundet med løn- og personaleadministration samt vagtplanlægning i en dansk kommune, herunder samarbejdet med kommunens virksomheder og afdelinger, så løn- og personaleadministrationen samt vagtplanlægning kan foregå uden problemer. Leverandøren skal i kontraktperioden holde systemet funktionalitetsmæssigt opdateret i forhold til såvel politisk regulering som ændrede overenskomstmæssige forhold. Systemet skal understøtte den nødvendige datamæssige integration med en række øvrige it-løsninger, som leverer data til brug for lønberegning mv. De relevante integrationer fremgår af udbudsmaterialet. Udover systemet skal leverandøren levere følgende ydelser: — projektledelse — opsætning og konfigurering — tilgængeliggørelse af eksisterende data — implementeringsbistand — testplanlægning og afprøvning — uddannelse. Der er følgende optioner for begge systemer: — tilgængeliggørelse af eksisterende data — uddannelse i forbindelse med ibrugtagning af løsningen — etablering, drift og vedligeholdelse af samt adgang til uddannelsesmiljø — regnskabsafslutning og læseadgang historiske data — data til ledelsesinformation — generelt — bistand til realisering af effektiviseringspotentiale — forlængelse af kontrakten med 2 x 2 år for 2 år ad gangen. I forhold til økonomisystemet er der desuden følgende optioner: — data til complianceanalyser — likviditetsstyring — mellemkommunale opkrævninger/udbetalinger. |
II.1.5) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 72000000, 72514100, 72514000, 72265000, 72261000, 72254100, 72253200, 72311100 |
II.1.6) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.2) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
II.2.1) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
IV.1.1) | Type procedure Offentlig |
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af 1. Funktionalitet. Vægtning 40 2. Pris. Vægtning 30 3. Vedligeholdelse, videreudvikling og servicemål. Vægtning 20 4. Leveringssikkerhed, tidsplan samt krav til og omfang af kundens medvirken. Vægtning 10 |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion Der er anvendt elektronisk auktion:: nej |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? Udbudsbekendtgørelse Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 183-323181 af 24.9.2014 |
Del V: Kontrakttildeling
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling: 3.3.2015 |
V.2) | Oplysninger om tilbud Antal modtagne bud: 2 |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med KMD A/S |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi Kontraktens endelige samlede værdi: Værdi: 33 575 000 DKK Eksklusive moms |
V.5) | Oplysninger om underentreprise Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om EU-midler Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.2) | Yderligere oplysninger: |
VI.3) | Klageprocedurer |
VI.3.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne (Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark) |
VI.3.2) | Indgivelse af klager Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. |
VI.3.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.4) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse: 26.3.2015 |