Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 249-440643
Offentliggjort
29.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
30.01.2015 Kl. 12:00
Addresse
CityByg ApS
Rømersvej 3
Att: Robert Madsen
9000 Aalborg
Telefon: +45 98137999
Mail: city@mail.dk
Fax: +45 98147187
Udbyder
CityByg ApS
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
Sagen er blevet annulleret, hvorfor der ikke er indgået kontrakt herom.
Udførelse af Daginstitution og boliger, Ålekistevej, Vanløse
CityByg ApS
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
CityByg ApS
Rømersvej 3
Kontaktpunkt(er): CityByg ApS
Att: Robert Madsen
9000 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 98137999
Mailadresse: city@mail.dk
Fax: +45 98147187
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Andet: Privat bygherre
I.3)
Hovedaktivitet
Andet: Daginstitution og private boliger
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalentreprise til udførelse af Daginstitution og boliger, Ålekistevej, Vanløse.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ålekistevej 214-216, Vanløse København.
NUTS-kode DK011
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Byggeriet opføres af CityByg ApS som bygherre. Efter opførelse erhverver Københavns Kommune den del af ejendommen, der omfatter daginstitutionen og øvrige private investorer erhverver den resterende del. Projektet omfatter
opførelse af nybygning indeholdende daginstitution i stueetage, 1. og 2. etage, samt 4 lejligheder på 3. etage. Under stueetage udføres kælder indeholdende køkken og depotrum for daginstitutionen samt parkering. I alt ca. 2.980 m², heraf ca. 710 m² kælder. Projektet indeholder desuden nedrivning af eksisterende bygninger og anlæg på grundene samt miljøundersøgelser og håndtering af evt. forurening i den sammenhæng.
Sammen med nybygningen udføres under dette projekt legeplads og indretning af friarealer og P-pladser.
Byggeriet udføres i totalentreprise.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000, 71000000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Byggeopgaven forventes at omfatte ca. 2 980 bruttoetagemeter nybygning inkl. skure mv.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Eventuelle optioner vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal stilles sikkerhed i henhold til ABT93 med de ændringer, der fremgår af udbudsmaterialet.
Entreprenør har ret til tidsfristforlængelse jf. ABT93 §24. Ved forsinkelse, som ikke giver entreprenøren ret til tidsfristforlængelse, betales dagbod som modregnes i entreprenørens entreprisesum. Der stilles ikke særskilt garanti herfor.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår i henhold til ABT93 med de ændringer, der fremgår af udbudsmaterialet. Entreprisevederlaget honoreres ikke som månedlige acontoudbetalinger jf. ABT-93. Entreprisevederlaget udbetales 4 rater fordelt over byggeperioden.Som sikkerhed for betaling for entreprisevederlaget giver CityByg transport i hver af de 4 rater fra långiver, svarende til beløbet for den enkelte rate.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbudet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en fuldmægtig.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Beskrivelse af de særlige vilkår: Den vindende entreprenør forpligter sig til at overholde Københavns Kommunes sociale klausuler om praktikpladser vedrørende udførelsen af daginstitutionen. Det forventes, at der vil blive stillet krav om minimum 2 årsværk praktikanter svarende til 2 x 1 924 timer. Der henvises til udbudsmaterialet.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Virksomhedsnavn, adresse, selskabsform, organisation, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnr., telefaxnr. og email-adresse.
2) Tro og love erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Ubetalt og forfalden gæld må ikke overstige 100000 DKK.
3) Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.1) samt økonomisk og finansiel kapacitet (udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) og teknisk kapacitet (udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.3) afgives for alle deltagere i konsortiet.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Erklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de
seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat, balance og egenkapital. For nystartede virksomheder kan der vedlægges nøgletal minimum fra seneste regnskabsår suppleret med en finansiel vurdering fra revisor.
5) Erklæring om at der ikke er sket væsentlige ændringer i virksomhedens balance og egenkapital siden seneste regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
6) Oplysninger om virksomhedens faglige kapacitet opdelt på relevante personalegrupper, herunder det årlige gennemsnitligt antal beskæftigede de seneste 3 år.
7) Fremlæggelse af referencer for arbejder vedrørende institutionsbygninger, kontorbygninger og boligbyggeri.
Herudover opfordres ansøger fremlægge referencer vedrørende håndtering af jordforurening. Referencerne bør være udført inden for de seneste 5 år.
Referencerne bør indeholde oplysning om projektnavn, bygherre, størrelse (anlægssum eller areal), og afgives tilbuddet af en sammenslutning af økonomiske aktører bør det fremgå, hvilke af aktørerne der har været involveret i projektet, samt hvilken rolle den pågældende aktør har haft i projektet.
8) Fremlæggelse af organisationsplan for opgaven såfremt kontrakten tildeles ansøger.
9) Kort beskrivelse af entreprenørens kvalitetsstyrings- og miljøledelsessystem.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at ansøger (totalentreprenøren) har erfaring med totalentrepriser, der i omfang og kompleksitet svarer til den der ansøges om prækvalifikation til.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ansøgers dokumenterede kompetance/erfaring jf. pkt. III.2.3.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.1.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Der gøres opmærksom på, at City Byg ApS varetager udbudspligten for Københavns Kommune vedrørende opførelse af daginstitution som skræddersyet nøglefærdigt byggeri jf. Artikel 1, stk. 2b i udbudsdirektivet.
Vinderen af konkurrencen vil inden underskrivelse af kontrakt skulle fremlægge en tro og love erklæring på at vedkommende virksomhed ikke er omfattet af en eller flere af de i udbudsdirektivets art. 45 nævnte udelukkelsesgrunde (tidligere serviceattest).
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være prækvalificeret, skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.12.2014