Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=234112&B=KOMBIT
Udbyder
KOMBIT A/S
Vindere
Udvikling, drift, vedligehold og videreudvikling af social pension
(03.12.2019)
Netcompany A/S
Grønningen
1270 København
Udvikling, drift, vedligehold og videreudvikling af Social Pension
KOMBIT A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Kim Hans Christian Larsen
Telefon: +45 33349400
E-mail: xkhl@kombit.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Udvikling, drift, vedligehold og videreudvikling af Social Pension
Udbuddet omhandler udvikling, drift, vedligehold og videreudvikling af en it-løsning, til understøttelse af kommunernes myndighedsopgave indenfor området af Social Pension. It-løsningen og dens formål er nærmere beskrevet i punkt II.2.4). KOMBIT har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6). Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og KOMBIT, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
København S
KOMBIT ønsker på vegne af alle landets kommuner (herefter benævnt Anvenderne) at indgå en kontrakt om udvikling, drift, vedligehold og videreudvikling af Social Pension Kommune.
Der henvises generelt til Kontraktens bilag 2 for en mere detaljeret gennemgang af baggrund og formål for indkøb af Social Pension Kommune.
Opgaverne indenfor social pension er delt mellem Udbetaling Danmark og kommunerne. I dag benytter både Udbetaling Danmark og landets 98 kommuner den samme it-løsning, KMD Social Pension, til håndtering af opgaverne. Fremadrettet skal der være 2 selvstændige løsninger til henholdsvis Udbetaling Danmark og til kommunerne. Af hensyn til opgavevaretagelsen vil der dog være tætte integrationer mellem de 2 løsninger.
Inden udgangen af 2020 har Udbetaling Danmark ibrugtaget en ny løsning, der kan erstatte deres behov, hvorved de ophører med at bruge KMD Social Pension. KOMBIT har i samarbejde med KMD på denne baggrund ombygget den resterende del af KMD Social Pension til at integrere med Udbetaling Danmarks nye løsning, så kommunerne fortsat kan udføre deres arbejdsopgaver i en midlertidig periode, indtil den nye it-understøttelse er udviklet.
Det er en grundlæggende målsætning med kontrakten, at der frembringes en ny it-understøttelse af Anvendernes brug af den nuværende it-løsning, den såkaldte Basisløsning, som gør det muligt for Anvenderne at udfase KMD Social Pension. Anvenderne ønsker det nye Social Pensionssystem frembragt og idriftsat så hurtigt som muligt – under hensyntagen til behovet for en stabil overgang og drift af det nye it-system for Anvenderne.
Ansøger skal være opmærksom på, at der i forbindelse med udviklingen af Social Pension skal ske en udfasning og datakonvertering fra den nuværende løsning.
Videreudviklingen af Social Pension Kommune efter realiseringen af Basisløsningen er en kontinuerlig proces, hvor de mange behov fra Anvendere skal dækkes. Fra Basisløsningen frem mod Fuld løsning vil der blive tale om massiv videreudvikling. Ansøger må derfor forvente, at videreudviklingsopgaven stiller store krav til et agilt og professionelt leveranceforløb med hyppige mindre releases fremfor færre og store releases.
Kontrakten indeholder en tredeling af driftsopgaverne i henholdsvis Infrastrukturdrift, Applikationsdrift og Applikationsvedligehold. Opdelingen er et led i KOMBITs driftsstrategi og skal sikre, at KOMBIT i kontraktperioden kan opsige dele af driftsleverancen.
Der er i udbudsmaterialet indsat et evalueringsteknisk maksimum for kontraktens værdi på 170 000 000 DKK, som dog ikke afspejler kontraktens egentlige værdi, men kun den evalueringsmæssige værdi. Kontraktens værdi forventes i henhold til punkt II.2.6 at være 200 000 000 DKK
2 gange med maks. 2 år pr. forlængelse.
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Kontrakten indeholder optioner på forlængelse af kontrakten. Optioner på forlængelse af kontrakten fremgår af pkt. II.2.7.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde et ESPD, som udfyldes EU-Supply. Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde et ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Ansøgerne skal i ESPD'et del IV.B, ”Gennemsnitlig årsomsætning” og ”Finansielle nøgletal” oplyse følgende økonomiske nøgletal for de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
— Gennemsnitlig egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
— Gennemsnitlig EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
— Ansøgers gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 60 000 000 DKK,
— Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 20 000 000 DKK,
— Ansøgers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set i de seneste 3 afsluttede regnskabsår være positiv.
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med agil udvikling,
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med lignende integrations tunge it-systemer, med mange eksterne afhængigheder,
— I hvilket omfang referencen omhandler erfaring med parallel udvikling både internt og med andre leverandører,
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med forvaltning af lovbaserede løsninger,
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med sammenligneligt komplekst samarbejde med et stort antal interessenter, herunder kommuner eller lignende,
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med sikker drift, vedligeholdelse og videreudvikling af lignende systemer/tjenesteydelser,
— I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med udfasning af et eksisterende it-system, herunder datakonvertering fra det eksisterende it-system.
Der er ingen mindstekrav til den tekniske og faglige kvalitet.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt.
For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation, skal ansøgere registrere sig på EU-Supply via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives på https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Udbudsmaterialet findes på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under ”Dokumenter”.
Det bemærkes, at ansøger skal anvende den vedlagte ESPD i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.1), III.1.2) og III.1.3).
Ad spørgsmål og svar under prækvalifikationen: Adgangen til at stille spørgsmål i prækvalifikationsfasen vil være begrænset til spørgsmål, der er direkte relevante i forbindelse med udarbejdelsen af ansøgningen, dvs. spørgsmål angående forhold, som har betydning for vurderingen af, om en virksomhed har interesse i at ansøge om prækvalifikation. Spørgsmål, der har direkte betydning for tilbudsafgivelsen, vil først blive besvaret i tilbudsfasen. Spørgsmål skal stilles via EU-Supply. Svar offentliggøres ligeledes via EU-Supply.
Ad pkt. II.1.3 og IV.1.3) Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. KOMBIT har på den baggrund foretaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger Rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig tjenesteydelseskontrakt.
Ad pkt. II.1.5 og II.2.6) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed. KOMBIT anslår, at kontraktens værdi vil udgøre 200 000 000 DKK.
Ad pkt. II.2.7) Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for driftskontraktens
Ikrafttræden.
Ad pkt. IV.2.4) Ansøgning og tilbud, inklusive bilag, skal afleveres på dansk. Dokumentation af programmel, herunder eksisterende teknisk standard dokumentation som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk. Brugerdokumentation skal dog afleveres på dansk.
KOMBIT forventer, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. KOMBIT forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom KOMBIT forbeholder sig ret til at afholde yderligere forhandlingsrunder. KOMBIT vil ikke begrænse antallet af deltagere undervejs. Der ydes ikke vederlag for forhandlingen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6,2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/