Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=236005&B=HOVEDSTADEN
Udbyder
Region Hovedstaden
Vindere
Kontrakt om drift af Mitel Telefoni
(23.04.2020)
NetNordic Communication A/S
2730 Herlev
Kontrakt om drift af Mitel Telefoni
Region Hovedstaden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Boris Van Dijk
Telefon: +45 38665808
E-mail: boris.van.dijk@regionh.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
Del II: Genstand
Kontrakt om drift af Mitel Telefoni
Region Hovedstadens kontrakt om drift af Mitel Telefoni inkl., support, overvågning, vedligeholdelse og videreudvikling af Region Hovedstadens Mitel telefoniinfrastruktur genudbydes. Udbudsformen gennemføres som et udbud med forhandling i henhold til udbudsloven, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere som Ordregiver opfordrer hertil, kan afgive tilbud. (ved en prækvalifikation – prækvalificerede ansøgere). Udbuddet vedrører en offentlig kontrakt.
Den udbudte kontrakt om drift af Mitel Telefoni, med relaterede services omfatter:
— Driftsydelser vedr. drift, support, overvågning, vedligeholdelse og videreudvikling af Regionens telefoniinfrastrukturservices primært baseret på Mitel MX-ONE og CMG teknologi på en stor del af Regionens lokaliteter. Infrastruktur services omfatter både telefoni og omstillingsbord.
Driftsydelsen skal kunne leveres 24/7 - 365.
Regionens telefoni benyttes af ca. 10 000 brugere og omfatter følgende elementer:
— Mitel MX-ONE telefoni,
— CMG omstillingsbord.
Tilbudsgiver skal kunne være til stede on-site på en hvilken som helst af Ordregivers lokaliteter, indenfor Region Hovedstadens geografiske område.
Tilbudsgiver skal benytte egne Management systemer, som primære systemer. Ordregivers systemer fungerer som ekstra systemer, idet disse bruges som kontrolsystemer af Ordregiver.
Tilbudsgiver skal benytte Ordregivers IT - Service Management System (Baseret på Service Now) og Ordregiver stiller et antal brugerlicenser til rådighed herfor.
Tilbudsgivers kundevendte medarbejdere og faste mødedeltagere skal kunne beherske dansk i skrift og tale, men det accepteres, at specialister kommunikerer på engelsk i skrift og tale.
Kontrakten omfatter en overdragelsesfase, som forventes at løbe fra kontraktunderskrift og 5 måneder frem. Der er Ingen virksomhedsoverdragelse eller forpligtelser til at overtage medarbejdere.
Ordregiver har option på, at kunne forlænge kontrakten med op til 24 måneder.
Hvis der modtages flere egnede ansøgninger om deltagelse end det fastsatte antal ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, vil Ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sageligt skøn, ved at udvælgelsen sker i henhold til nedenstående prioritering:
— Prioritering 1):
— - Ordregiver vil vurdere op til 10 referencer inden for de seneste 3 år. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. En sådan sammenslutning eller ansøger med ekstern teknisk støtte kan således sammenlagt højst angive 10 referencer i alt som vil blive taget i betragtning. Såfremt ansøger har vedlagt flere end 10 referencer, vil alene de 10 første angivne referencer i ESPDèn blive vurderet og taget i betragtning.
Udvælgelsen sker i forhold til den udbudte opgave, efter antal referencer og relevans i forhold til den bedste og mest relevante tekniske og faglige formåen, vurderet på grundlag af ansøgers referencer, der dokumenterer erfaring med levering af tilsvarende ydelser, herunder ansøgers erfaring med de produkter som Ordregiver benytter jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4 samt driftsmiljøernes størrelse og kritikalitet og erfaring med levering til tilsvarende kunder.
— Prioritering 2):
— - Hvor flere referencer vurderes lige, jf. prioritering 1, er største gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 regnskabsår, der fremlægges regnskab for, afgørende.
— Option nr.1: Ordregiver har option på at kunne forlænge kontrakten med op til 24 måneder,
— Option nr. 2: Drift, support, overvågning, vedligeholdelse og videreudvikling af yderligere Infrastruktur. Services i kontraktperioden i takt med udviklingen af Ordregivers Telefoniinfrastruktur,
— Option nr. 3: Levering af timebaserede ydelser til projekter i forbindelse med ændringer og udvikling af Ordregivers Telefoniinfrastruktur,
— Option nr. 4: Ændrede serviceniveauer.
Optionerne nr. 1, 2, 3 og 4 medtages i evalueringen,
— Option nr. 5: Cloudtelefoni,
— Option nr. 6: Cloud video,
— Option nr. 7: Cloud kontaktcenter,
— Option nr. 8: Cloud omstillingsbord.
Optionerne nr. 5, 6, 7 og 8 medtages ikke i evalueringen.
Der henvises til udbudsmaterialet, for en nærmere beskrivelse af optionerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- ESPD del IV, B, 2) Gennemsnitlig årsomsætning,
- ESPD del IV, B, /) Erhvervsansvarsforsikring:
-Den økonomiske aktør bedes oplyse det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring,
- ESPD del IV, B, 5) Etablering af ny virksomhed? Alternativ erklæring af omsætningskrav for nye virksomheder tilladt.
ESPD del IV, B, 2) Gennemsnitlig årsomsætning. Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for seneste 3 regnskabsår: - 25 000 000 DKK/år, Kravet er tillige opfyldt, hvor den økonomiske aktør ved revisorerklæring dokumenterer, at kravet opfyldes for perioden fra fristen og 3 år tilbage. Der stilles krav om, for de regnskabsår der fremlægges regnskab for, at revisorpåtegningen konkluderer, at regnskaberne er retvisende. Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium), beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning, beregnet som et gennemsnit af de regnskabsår, der fremlægges regnskab for.
Ved sammenslutninger af ansøgere (f.eks. konsortium), skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD - erklæring, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis ansøger baserer sig på andres enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. underleverandører eller enheder indenfor samme koncern, herunder moder-søster-eller datterselskaber, skal hver enkelt af disse enheder vedlægge en særskilt ESPD - erklæring, som omfatter ovennævnte erklæringer.
ESPD del IV, B, /) Erhvervsansvarsforsikring. Den økonomiske aktør skal have en gældende og gyldig erhvervsansvarsforsikring. Erhvervsansvarsforsikringen skal være gældende og gyldig i hele kontraktperioden, inklusiv ved aftaleforlængelse/r. Den økonomiske aktør skal efter påkrav fra Ordregiver, kunne fremlægge dokumentation for erhvervs-ansvarsforsikringen.
1) Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede;
2) Referencer:
Regnet fra ansøgningsfristen, skal den økonomiske aktør i henhold til de nedenstående punkter: A til og med K, vedlægge en reference liste med en kort beskrivelse, over de betydeligste lignende tjenesteydelser, som er udført indenfor de seneste 3 år, afhængigt af hvornår at den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Det bemærkes, at for at medtage en opgave som reference, er det ikke nødvendigt, at kundekontrakten er afsluttet.
Ansøgerens erfaringer vedr.:
Drift, support, overvågning og vedligeholdelse af infrastruktur Services, herunder telefoni, videotelefoni, kontaktcenter og omstillingsbord, baseret på udstyr af producent/teknologier jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4).
A) Bemandet fejlretningsberedskab 24/7-365, ved drift af kunders Telefoni.
B) Overvågningsfunktion, 24/7- 365, ved drift af kunders Telefoni.
C) Onsite service på kunders lokaliteter samt erfaring med opdatering af kunders Telefonikomponenter,
D) Etablering af Telefoni Management platform og måling af SLA.
E) Anvendt IT service management systemer (herunder Configuration og Asset management) og hvordan samspil har været med kundens eventuelle ITSM.
F) Erfaring med ITIL v3, standarden til sikring af, at en Kundes IT – service og driftsprocesser lever op til Best practice.
G) Anvendte projektledelsesmetoder og ”Best practice” i forbindelse med driftsydelsen og ny/ombygnings projekter.
H) Rådgivning om og videreudvikling af kunders infrastruktur Services.
Ansøger skal for hver reference oplyse om:
— Navn på kunden,
— Navn og telefonnr. på kontaktperson, til brug for eventuel kontakt,
— Kort beskrivelse af de leverede Infrastrukturservices,
— Antal slutbrugere og antal telefonienheder,
— Realiseret kontraktsum, (uden salg af Hardware og licenser) angivet indenfor et interval på +/- 500 000 DKK kr. ekskl. Moms pr år.
Angivelse af årstal og måned/er for start og såfremt at kundekontrakten på den enkelte reference er afsluttet, anføres endvidere kundekontraktens ophørs dato og år.
Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede:
Den økonomiske aktørs årlige gennemsnitlige antal beskæftigede fuldtidsansatte medarbejdere, der hovedsageligt arbejder med ydelser svarende til de udbudte ydelser, gennem de sidste 3 år, er lig med eller over 20 fuldtidsansatte. Fuldtidsansatte defineres som medarbejdere, der som ansat i virksomheden, arbejder minimum 37 timer om ugen. Medarbejdere i virksomheden, der kun arbejder deltid, med de udbudte ydelser, kan omregnes til fuldtidsansatte. (Eksempelvis: 2 fuldtidsansatte personer, der arbejder 50% (18,5 timer om ugen) af deres arbejdstid, med de udbudte ydelser, modsvarer 1 fuldtidsansat).
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes antal fuldtidsansatte, som virksomhedernes samlede antal gennemsnitlige fuldtidsansatte, gennem de sidste 3 år. Ved sammenslutninger af ansøgere (f.eks. konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD – erklæring, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Referencer:
Mindstekrav:
I) Mindst 2 referencer på hvert af følgende områder: Mitel MX-ONE telefoni og CMG-omstillingsbord.
J) En reference som har omfattet drift af en Mitel MX-ONE Telefoniinfrastruktur med 2 500 slutbrugere eller derover.
K) Mindst en reference, som har omfattet, drift, support, overvågning af telefoni og infrastrukturservices 24/7-365
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, Skal de pågældende konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af den enhed, som ansøgeren baserer sin anmodning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i ESPD.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Kontrakt som tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførsel og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidariske hæftende deltagere.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Inden kontraktens udløb
De frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-7.
Virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, skal først anmode om deltagelse ved gennemførsel af en prækvalifikation.
Ansøger skal ved anmodning om deltagelse i, afgive en ESPD-erklæring, for at kunne byde på kontrakten ved at udfylde og aflevere »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument«, (ESPD), hvori ansøgeren skal afgive erklæringer i forbindelse med egnethed og udvælgelse jf. udbudsbekendtgørelsens, Del III.1) - III.1.2) og III. 1.3).
Prækvalifikationsbetingelserne og ESPD samt det øvrige udbudsmateriale er tilgængeligt via det internetbaserede eSourcing-system Complete Tender Management i regi af Ordregivers udbudssystem — EU— Supply, hvorfra udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationsbetingelser og ESPD, kan downloades ved at anvende det anviste link jf. punkt 1.3) »Kommunikation«: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191513&B=HOVEDSTADEN
Fristen i punkt IV 2.2) »Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse« er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af indledende — og endeligt tilbud, fastsættes i udbudsmaterialet.
Fristen i punkt IV 2.6) » Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud« er alene gældende for det endelige tilbud.
I overensstemmelse med udbudsloven vil Region Hovedstaden for den udbudte kontrakt, indlede en forhandling med de prækvalificerede ansøgere, som har fremsendt et indledende/forhandlingstilbud. Formålet med forhandlingerne, er at få præciserede kravspecifikationen, samt at tilbudsgiverne får adgang til at optimere deres tilbud og med eventuelt tilpasninger af tilbudsmaterialet, samt at indkredse hvorledes, at Ordregivers behov bedst opfyldes. Ethvert indledende/forhandlingstilbud, der indleveres til tiden, kan deltage i den efterfølgende forhandling i det alle prækvalificerede tilbudsgivere, vil blive inviteret, uanset om de indledende tilbud i øvrigt er konditionsmæssige. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde med 2 forhandlingsmøder. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at afholde yderligere forhandlingsrunder og forhandlingsmøder, herunder retten til udarbejdelse af yderligere eller reviderede tilbud og reviderede udbudsmateriale.
Deltagere vil ikke modtage vederlag for deltagelse i forhandlingerne samt tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive forhandlingstilbud eller endeligt tilbud, er Ordregiver uvedkommende.
Sikkerhedsstillelse og garantier: Nærmere oplysninger herom fremgår af udbudsmaterialet.
En række kontrakt bilag/underbilag, er ikke offentliggjort i EU -Supply — CTM, af hensyn til datasikkerheden i Region Hovedstaden, jf. udbudslovens § 132, stk. 2. Bilagene fremsendes alene til de prækvalificerede ansøgere. Disse vil skriftligt blive pålagt fortrolighed om bilagene, hvilket er strafferetligt sanktioneret. Det gælder følgende bilag/underbilag: Bilag 1b-2 Udstyrsliste, forside og Excel. V.2.0., Bilag 1b-3, Dokumentation af Telefon, forside. V.2.0, Bilag 1b-3-1, RegionH Dokumentation_Mitel omstilling V.2.0, Bilag 1b-3-1-2, RegionH Dokumentation MX-One V.2.0, Bilag 1b-3-3, Software og Licenser V.2.0, Bilag 1e-, Kundens designdokumenter for telefoniområdet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Danmark
Danmark
Klage skal indgives til Klagenævnet inden bestemte frister.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af Ordregivers bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, eller hvis der er tale om rammeaftale, inden 6 måneder fra Ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem Ordregiveren vil indgå̊ kontrakt med. Mere udførlig beskrivelse findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk