23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 110-270343
Offentliggjort
10.06.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

HOFOR A/S

SAP - Drift og vedligeholdelse af HOFORs afregningssystem


HOFOR A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
HOFOR A/S
10073022
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Joachim Machholm
Telefon: +45 27953819
E-mail: jmac@hofor.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688

I.2) Information om fælles indkøb
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Varme, Vand, Spildevand og Bygas

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

SAP - Drift og vedligeholdelse af HOFORs afregningssystem

Sagsnr.: 24.02-00972
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

HOFOR A/S ønsker at indgå en drift- og vedligeholdelsesaftale omkring kunde- og afregningssystemet SAP IS-U. SAP IS-U anvendes i HOFOR til opkrævning af forbrugsafregning på henholdsvis Varme, Vand, Spildevand og Bygas.

Ved drift og vedligeholdelse forstås varetagelse af applikationssupport, applikationsvedligehold, customisering / nyudvikling på SAP IS-U platformen, samt varetagelse af SAP Basis opgaver.

I øvrigt henvises til Kontraktudkastet samt bilag.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 31 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72250000
72260000
72261000
72267000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

København S

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

HOFOR A/S ønsker at indgå en drift- og vedligeholdelsesaftale omkring kunde- og afregningssystemet SAP IS-U.

SAP IS-U anvendes i HOFOR til opkrævning af forbrugsafregning på henholdsvis Varme, Vand, Spildevand og Bygas. Ved drift og vedligeholdelse forstås varetagelse af applikationssupport, applikationsvedligehold, customisering / nyudvikling på SAP IS-U platformen, samt varetagelse af SAP Basis opgaver.

I øvrigt henvises til Kontraktudkastet samt bilag.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Leverandøren skal stille HP Application Lifecycle Management (ALM) minimum ver. 12 til rådighed for Kunden, inkl. support. For yderligere informationer henvises til Kontraktbilag 17.c

K-3 Datamigrering:

Leverandør skal forestå migrering af Kundens testmateriale (Krav, testbetingelser og testcases) fra den afgivne leverandøres HP Lifecycle Management (ALM) over i den tilbudte Option uden tab af data.

K-4 Support:

Leverandøren skal tilbyde Support af løsningen til HOFORs Superbrugere.

Leverandøren skal tilbyde konfiguration af Standardprogrammelet. Herunder men ikke begrænset til:

- Oprettelse/tilpasning af roller/rettigheder,

- Defect workflow opsætning,

- Test releases og cycles,

- Tilpasning af input felter,

- Dashboards.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 019-041791
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

SAP - Drift og vedligeholdelse af HOFORs afregningssystem

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/05/2019
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Framework Digital A/S
38795686
Lyngbyvej 2
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 70233373
E-mail: info@frameworkcph.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse: https://frameworkcph.com/

Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Der henvises til udbudsbetingelserne

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/06/2019

Send til en kollega

0.047