Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7b775611-f744-4799-b271-e5b7923745fe/publicMaterial
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Vindere
(13.12.2019)
Goecker A/S
Hejrevej 37
2400 København NV.
Fotomateriel, kameraer og tilbehør
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Gitte Brylle
Telefon: +45 72814000
E-mail: fmi-id-sma07@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7b775611-f744-4799-b271-e5b7923745fe/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Fotomateriel, kameraer og tilbehør
Udbuddet vedrører fotomateriel, forstået som kameraer og tilbehør. Udbuddet gennemføres som en fælles udbudsprocedure mellem Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) og Rigspolitiet, som begge anvender fotomateriel til forskellige typer af dokumentation i den daglige drift. Vinderen tildeles 2 rammeaftaler, én med FMI som ordregivende myndighed og én med Rigspolitiet som ordregivende myndighed. Rammeaftalerne er indholdsmæssigt næsten identistiske, med få undtagelser forskellighederne fremgår af pkt. II.2.4).
Rammeaftalen indeholder semi-professionelle og professionelle kameraer, objektiver og studieudstyr. Endvidere indeholder rammeaftalen en serviceydelse omhandlende rensning af kamerahuse, objektiver og videokameraer samt en kort turnaround (24 timer) på diagnosticering af indleveret materiel til reparation/kassation med mulighed for udlån af materiel under reparation. Det er et krav at dele af materialet kan benyttes sammen med Forsvarets og Rigspolitiets eksisterende fotomateriel. Yderligere oplysninger fremgår af kravspecifikationen, Appendiks A. Brugerne der benytter denne type af fotomateriel har høj viden og erfaring med fotografering. De 2 rammeaftaler afviger fra hinanden på følgende områder:
- Pkt. 4) NATO Kodifikation;
- Pkt. 5) Bestillingsprocedure og leveringsbetingelser;
- Pkt. 6.1) Fakturering.
Aftale der indgås med FMI: Alle divisioner af Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i DK, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at benytte Aftalen. Aftale der indgåes med Rigspolitiet: Alle enheder under Rigspolitiet, er imidlertid berettiget til at benytte Aftalen. Rammeaftalen er opdelt i delaftaler, dele heraf er udbudt ved 2019/S 075-177398.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.
Rammeaftalen skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til Appendiks B, Arbejdsklausul og CSR for yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på Ethics-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via Ethics-webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af Ethics. Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI og Rigspolitiet har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § § 151-155.
FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. afsender eget tilbud og samtidig deltager i et konsortium, der også afsender tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at koordinere tilbuddene. FMI forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiverne om at godtgøre over for FMI, at samme juridiske enheds deltagelse ikke kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Bemærk, at hver tilbudsgiver kun kan indgive ét tilbud. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk, skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af Kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk