Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Trine Kostechy
E-mail: TKO011@POLITI.DK
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
E-mail: fmi-id-sma07@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
E-mail: carsten.bod@krfo.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør
Udbuddet vedrører en Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør.
Delaftale 1 omfatter flg. produkter:
1) Antiriot hjelm (Mobilt Indsats Koncept-hjelm);
2) Antiriot gasmaske;
3) Tilbehør (Reservedele, hjelmkrog mv.).
Delaftale 2 omfatter flg. produkter:
1) Arbejds-/flugtmaske;
2) Halvmaske;
3) Partikel-maske (engangsmaske med indbygget filter til beskyttelse mod pyroteknisk røg);
4) Filtratorer til Antiriot gasmaske og til arbejds-/flugtmaske, der har standard 40 mm gevind;
5) Filtratorer til halvmaske.
Delaftale 3 omfatter flg. produkter:
1) Motorcykel-hjelm;
2) Garniture (audio-udstyr bestående af højtalere, mikrofon, ledning og stik for tilslutning til motorcyklens radiokommunikation);
3) Reservedele til hjelm og garniture.
Det oprindelige udbud består af 3 delaftaler, men ordregiver er nødsaget til at annullere udbuddet fsva. delaftale 3.
Delaftale 3 omfatter flg. produkter:
1) Motorcykel-hjelm;
2) Garniture (audio-udstyr bestående af højtalere, mikrofon, ledning og stik for tilslutning til motorcyklensradiokommunikation);
3) Reservedele til hjelm og garniture.
Rigspolitiet ser sig desværre nødsaget til at aflyse udbuddet for så vidt angår delaftale 3: Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele, da ordregiver har fundet fejl i udbudsmaterialet. På denne baggrund er ordregiver nødsaget til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet, hvorfor udbuddet for delaftale 3: Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele må annulleres.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele
Del VI: Supplerende oplysninger
Rigspolitiet ser sig desværre nødsaget til at aflyse udbuddet for så vidt angår delaftale 3: Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele, da ordregiver har fundet fejl i udbudsmaterialet. På denne baggrund er ordregiver nødsaget til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet, hvorfor udbuddet for delaftale 3: Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele må annulleres. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet vedrørende delaftale 3: Motorcykel-hjelm, garniture samt reservedele hurtigst muligt med de nødvendige ændringer. Udbuddet vedrørende delaftale 1: Antiriot hjelme, Antiriot gasmasker og tilbehør og delaftale 2: Arbejds-/flugtmasker, halvmasker, partikelmasker samt filtratorer fortsætter uændret. Ordregiver har dog oploadet nyt udbudsmateriale, dog hvor den eneste ændring er, at delaftale 3 ikke fremgår af materialet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk