Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=234307&B=KA
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Vindere
Anskaffelse af IT-baseret HR-personaleplanlægningsværktøj (HR2P).
(02.07.2019)
Analytic ApS
Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus
HR2P
(10.12.2021)
Trifork Smart Entreprise A/S
Sortedam Dossering 3D
2200 København N
Udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-baseret HR-personaleplanlægningsværktøj (HR2P)
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: KAPSb - Anne Dissing
Telefon: +45 33152010
E-mail: andi@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-baseret HR-personaleplanlægningsværktøj (HR2P)
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-baseret HR-personaleplanlægningsværktøj (HR2P), der ved anvendelse af data tilgængelig i Forsvarets DeMars (via Forsvarets Fiin-net), skal kunne understøtte beslutningsprocesser i forbindelse med produktionsmålsfastlæggelse på såvel kort som lang sigt, samt i relation til faktuel geografisk bemanding.
For de konkrete krav til HR2P henvises til Kontrakten og Bilag 3 (kravspecifikationen).
I efteråret 2018 opstartede FMI udviklingsarbejdet af et sådant planlægningsværktøj. Udviklingsarbejdet blev imidlertid indstillet ultimo 2018, og FMI’s egen version af planlægningsværktøjet (”FMI-løsningen”) er således ikke færdigudviklet. Tilbudsgiveren har mulighed for, men ikke en pligt til, at inddrage FMI-løsningen i sit tilbud/løsningsforslag, jf. nærmere herom i udbudsbetingelsernes pkt. 5.2 og udbudsbetingelsernes bilag C (FMI-løsningen).
København
Der henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. I.1.4) ovenfor.
FMI har mulighed for at forlænge Kontrakten med 12 måneder af 2 omgange (i alt 24 måneder).
Kontrakten er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af kontrakten vil medføre en uforholdsmæssig forhøjelse af omkostningerne i forbindelse med såvel udbudsprocessen som den efterfølgende kontraktadministration.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten.
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.
Kontrakten skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til Kontraktens Bilag 15 for yderligere oplysninger.
Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Udførelse af kontrakten kræver, at Leverandøren indhenter den fornødne sikkerhedsgodkendelse, jf. nærmere herom i Kontraktens afsnit 16.5.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. pkt. I.3). Se nærmere herom i udbudsbetingelserne. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
Der vil blive afholdt et orienteringsmøde, hvor FMI vil give en præsentation af udbuddet og kontraktgenstanden. Se nærmere herom i udbudsbetingelserne.
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde og opfylder de minimumskrav til egnethed, der er anført i § 140, jf. pkt. III.1.2).
Tilbudsgiver og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder skal anvende den elektroniske version af ESPD. ESPD er tilgængelig i det elektroniske udbudssystem, Digitale Udbud.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § § 151-155. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. pkt. III.1.2, skal tilbudsgiver på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. I mangel af en sådan dokumentation, kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det digitale udbudssystem), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. FMI vil stærkt opfordre tilbudsgiver til at anvende denne skabelon. Det understreges dog, at det alene er tilbudsgivers ansvar at sørge for, at de afgivne oplysninger overholder kravene.
FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.
Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. afsender eget tilbud og samtidig deltager i et konsortium, der også afsender tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at koordinere tilbuddene. FMI forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiverne om at godtgøre over for FMI, at samme juridiske enheds deltagelse ikke kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 (lov nr. 1564 af 15.12.2015, tilgængelig på www.retsinformation.dk), hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
For så vidt angår udbudsbekendtgørelsens afsnit II.2.7) Varighed af kontrakten, er det oplyst, at kontrakten har en varighed på 5 år, inkl. de 2 forlængelsesoptioner. Det bemærkes, at kontraktens varighed regnes fra tidspunktet for godkendelsen af acceptprøven, jf. Kontraktens afsnit 10.2.
For så vidt angår udbudsbekendtgørelsens afsnit IV.2.4) Sprog, bemærkes det, at sproget som udgangspunkt bør være dansk, men at FMI accepterer, at hele eller dele af løsningsbeskrivelsen, herunder med følgende dokumentation, indleveres på både engelsk og på dansk.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk