Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte
Vindere
(12.04.2019)
Komplex it A/S Øst
Lyskær 13B
2730 Herlev
Anskaffelse af mainframe til drift af SU-systemet
Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
34590818
Bredgade 43
København
1260
Danmark
Kontaktperson: Dina Gelfer-Jørgensen
Telefon: +45 72319579
E-mail: dgj@ufm.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ufm.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af mainframe til drift af SU-systemet
Styrelsen ønsker at indgå kontrakt om levering af en processor og tilhørende diske.
Styrelsen driver og udvikler en række systemer til administration af et antal studiestøtteordninger med SU-systemet som det største. Systemerne er egenudviklede og drives i dag af styrelsen selv i et mainframemiljø.
Mainframemiljøet består i dag af en IBM z114 (2818-M01), samt diske af type IBM DS8870(2423). Systemerne afvikles under operativsystem IBM zVSE 6.2.
Styrelsen ønsker en processor, der er bagudkompatibel, således at den er i stand til at afvikle styrelsens eksisterende systemer.
Processoren skal klargøres og tilkobles til eksisterende ydre enheder, og data skal migreres som en del af leverancen.
Formålet med kontrakten er at give styrelsen et opgraderet miljø med øget kapacitet, og som muliggør eventuel nødvendig kapacitetsudvidelse.
Asmussens Allé, Bygning 304, 2800 Kongens Lyngby
Styrelsen ønsker at øge processor kapacitet til mindst 272 MIPS og en central storage på minimum 64 GB, samt mindst 12 TB tilgængelig disk kapacitet.
Disk og processor ønskes integreret i samme boks. Derfor ønsker styrelsen at indgå en aftale om anskaffelse af processor og diske af samme fabrikat, som udover, at de integreres optimalt i samme boks, også bliver installeret samtidig. Det for at sikre driftssikkerhed og driftsstabilitet.
Denne udvidelse sikrer, at styrelsen kan opretholde den tilfredsstillende svartider på de eksisterende systemer, og at den hardware-kapacitet, man råder over, er tilstrækkelig robust i forhold til den forventede belastning og udvidelse på systemerne i de kommende år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildelingen af kontrakten er sket på baggrund af manglende konkurrence på grund af tekniske årsager.
Styrelsen anvender i dag operativsystemet z/VSE V6.2, hvorfor den indkøbte processor skal være i stand til at driftsafvikle det nuværende operativsystem. Operativsystemet kan kun afvikles på IBM mainframe System z.
IBM's produkter, til brug i Danmark, kan kun købes via én leverandør, IBM, hvis danske eneforhandler er Komplex It.
Se i øvrigt afsnit II.1.4 for en præcisering af styrelsens nuværende system.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
29195897
Lyskær 13B
Herlev
2730
Danmark
Telefon: +45 20264279
E-mail: pp@komplex-it.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse: https://komplex-it.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/