23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 114-201611
Offentliggjort
17.06.2014
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Til
21.08.2014 Kl. 12:00

Addresse
VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
Telefon: +45 63132333
Mail: ktj@vandcenter.dk

Anmodning om deltagelse

Til
02.09.2014 Kl. 12:00

Addresse
VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
Telefon: +45 63132333
Mail: ktj@vandcenter.dk

Udbyder

VandCenter Syd AS

Vindere

(28.04.2015)
Munck forsyningsledninger A/S
Sivmosevænget 4
5260 Odense

Rammeaftale for rørsprængning af kloakledninger


VandCenter Syd AS

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 63132333
Mailadresse: ktj@vandcenter.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.vandcenter.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Hovedaktivitet

Vand



I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Rammeaftale for rørsprængning af kloakledninger.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense og Nordfyns kommuner.

NUTS-kode DK031


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

VandCenter Syds forsyningsområde omfatter Odense og Nordfyns kommuner. I alt vedligeholder VandCenter Syd her ca. 2.400 km kloakledninger, 40.000 brønde og et stort antal stikledninger. Hovedparten af de ledninger som skal renoveres er hovedledninger for spildevand og fællesledninger. Det må påregnes, at der også skal renoveres regnvandsledninger. I rammeaftalen vil også indgå renovering af stikledninger og brønde samt i forbindelse med rørsprængninger ligeledes almindelig, nødvendig opgravning.
— Hovedparten af ledninger ligger i dimensionsintervallet Ø 150 mm til Ø 500 mm. De sidste 10 års renoveringer har vist, at hovedparten af ledninger, som er blevet renoveret, har dimensionen Ø 200, Ø 250, Ø 300 og Ø 400. Normalt vil der alene være tale om renovering af et lille antal stikledninger ved rørsprængning. Stikkene har dimensioner <= Ø 150 mm.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45232440


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej



II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Se II.1.4) og II.1.5).
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse af rammeaftalen i 2 gange 1 år.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Se udbudsmateriale.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

AB92 og VandCenter Syds tillæg til AB92. Se endvidere udbudsmateriale.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Se udbudsmateriale.



III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Se udbudsmateriale.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej



IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 21.8.2014 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

2.9.2014 - 12:00



IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.7)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger:


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): 20 dage efter underretning om resultatet af prækvalificering. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om at klagen indbringes for nævnet.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

12.6.2014

Send til en kollega

0.047