Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
Telefon: +45 63132333
Mail: ktj@vandcenter.dk
Anmodning om deltagelse
Addresse
VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
Telefon: +45 63132333
Mail: ktj@vandcenter.dk
Udbyder
VandCenter Syd AS
Vindere
(28.04.2015)
Munck forsyningsledninger A/S
Sivmosevænget 4
5260 Odense
Rammeaftale for rørsprængning af kloakledninger
VandCenter Syd AS
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
VandCenter Syd AS
Vandværksvej 7
Att: Kim Tolstrup Jensen
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 63132333
Mailadresse: ktj@vandcenter.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.vandcenter.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Hovedaktivitet
Vand
I.3)
Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale for rørsprængning af kloakledninger.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense og Nordfyns kommuner.
NUTS-kode DK031
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
VandCenter Syds forsyningsområde omfatter Odense og Nordfyns kommuner. I alt vedligeholder VandCenter Syd her ca. 2.400 km kloakledninger, 40.000 brønde og et stort antal stikledninger. Hovedparten af de ledninger som skal renoveres er hovedledninger for spildevand og fællesledninger. Det må påregnes, at der også skal renoveres regnvandsledninger. I rammeaftalen vil også indgå renovering af stikledninger og brønde samt i forbindelse med rørsprængninger ligeledes almindelig, nødvendig opgravning.
— Hovedparten af ledninger ligger i dimensionsintervallet Ø 150 mm til Ø 500 mm. De sidste 10 års renoveringer har vist, at hovedparten af ledninger, som er blevet renoveret, har dimensionen Ø 200, Ø 250, Ø 300 og Ø 400. Normalt vil der alene være tale om renovering af et lille antal stikledninger ved rørsprængning. Stikkene har dimensioner <= Ø 150 mm.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45232440
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)
Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Se II.1.4) og II.1.5).
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse af rammeaftalen i 2 gange 1 år.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Se udbudsmateriale.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
AB92 og VandCenter Syds tillæg til AB92. Se endvidere udbudsmateriale.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Se udbudsmateriale.
III.1.4)
Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Se udbudsmateriale.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se Regler og kriterier for prækvalificering for rammeaftale. Jf. under I.1).
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 21.8.2014 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.9.2014 - 12:00
IV.3.5)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger:
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): 20 dage efter underretning om resultatet af prækvalificering. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om at klagen indbringes for nævnet.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.6.2014