Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=235819&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Vindere
Udbud vedr. IT-ressourcer til systemudvikling
(16.07.2019)
Systemate Aarhus A/S
Lyshøjen 15
8520 Lystrup
Udbud vedr. IT-ressourcer til systemudvikling
Energinet Forretningsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
39314797
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Udbud vedr. IT-ressourcer til systemudvikling
Rammeaftalen skal anvendes til indkøb af ressourcer til udvikling, videreudvikling, vedligeholdelse, drift og support af Ordregivers applikationer.
Energinet
Applikationerne understøtter bl.a. driftsplanlægning og vedligeholdelsesplanlægning i det danske El-net, men kan ligeledes anvendes på andre funktionsområder som f.eks. systemintegration og forretningskritiske eller forsynings-/markedskritiske IT-systemer Jf. udbudsmaterialets Bilag 2 - Ydelsesbeskrivelse. Heraf anvendes visse systemer aktivt alle døgnets timer af såvel Ordregiver som en række eksterne aktører. Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet. Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber, som kan benytte rammeaftalen, kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info
Op til 2 x 12 (24) måneder, hvor rammeaftalen kan forlænges 12 måneder ad gangen.
Energinet prækvalificerer de fem (5) bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.
Udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen. Ansøgning og tilbud skal være på dansk, hvilket også gælder al kommunikation ifm prækvalifikationsfasen og tilbuds- og forhandlingsfasen. Ordregiver accepterer dog, at Bilag 8 – Tilbudte profiltyper både udfyldes på dansk eller engelsk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver ønsker kun at indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder. Dette med henblik på at sikre at virksomheden har et eksistensgrundlag under hele kontraktperioden.
Ansøgeren skal bekræfte sin økonomiske formåen i ESPD del IV.B: ”Økonomisk og finansiel formåen” med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum).
Tallene skal oplyses i ESPD del IV.B (Finansielle nøgletal).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”.
Ansøgeren er efter anmodning fra ordregiver forpligtet til at dokumentere opfyldelse af kravet.
- Soliditetsgraden skal minimum være 15 pct.
Referencer over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen”.
Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det skal i givet fald anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9.
Referencer:
I dette afsnit skal ansøgeren oplyse referencer i overensstemmelse med del III.1.3) i udbudsbekendtgørelsen:
Referencer over de bedst sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen”, set i forhold til Energinets behov.
Referencerne skal omfatte følgende (opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen):
— En beskrivelse af anvendte teknologiplatforme, komponenter, værktøjer, metoder og løsningskoncepter i forbindelse med det faktisk udførte arbejde,
— Hvilke typer af roller, opgaver og specialer som Tilbudsgiver havde i de, ovenfor, angivne projekter,
— Kontraktværdi hvis muligt (evt. som et kr. niveau eller interval),
— Periode for det udførte arbejde,
— Kontaktoplysninger for den enkelte virksomhed (herunder kontaktperson).
Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have negativ betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9. Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”.
Referencelisten bør ikke overstige de fem (5) mest sammenlignelige og relevante leverancer. Såfremt referencelisten inkluderer mere end fem (5) leverancer, vil kun de første fem (5) angivne referencer indgå i evalueringen. Hvis ansøgeren deltager i udbudsproceduren sammen med andre i en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) eller hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige fem (5), når de lægges sammen. Såfremt ansøgeren i den sammenhæng baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) medfører dette, at Ordregiver først inddrager de af ansøger anførte referencer, og kun hvis det maksimale antal ikke nås herved, inddrages referencer fra de støttende enheder, indtil det maksimale antal nås. De støttende enheder inddrages i den forbindelse i alfabetisk rækkefølge. Er der for en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) afleveret flere end det maksimale antal referencer, vil Ordregiver tillige alene inddrage de første fem (5) anførte referencer. Deltagerne i sammenslutningen inddrages i den sammenhæng tillige i alfabetisk rækkefølge.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner med henblik på at få bekræftet indholdet af referencen. Endvidere forbeholder Ordregiver sig ret til at lade egne erfaringer indgå, såfremt en given ansøger har anført Ordregiver som reference.
Der vil som udgangspunkt kun blive vist ét felt for indtastning af reference. For at få flere felter frem til udfyldelse af referencer skal ansøger anvende ”+”-knappen.
Ingen.
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1 i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt;
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk