Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=232601&B=SKATTEMINISTERIET
Udbyder
Skatteministeriet
Vindere
Kontrakt om grænsehandelsdata via surveyundersøgelser
(10.06.2019)
Wilke A/S
Jens Benzons Gade 54B
5000 Odense
Kontrakt om grænsehandelsdata via surveyundersøgelser
Skatteministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
34730466
Nicolai Eigtveds Gade 28
København K
1402
Danmark
Kontaktperson: Birgitte Brounbjerg
Telefon: +45 72379334
E-mail: Birgitte.Brounbjerg@skat.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Kontrakt om grænsehandelsdata via surveyundersøgelser
Udbuddet omhandler dataindsamling gennem en webbaseret spørgeskemaundersøgelse om danskernes fysiske grænsehandel i udlandet. Spørgeskemaet - Skatteministeriet tilvejebringer det relevante spørgeskema – se Bilag 1. Spørgeskemaet vurderes at have en gennemførelsestid på 15-20 minutter for de personer, der har grænsehandlet inden de seneste tre (3) måneder. Der kan forekomme mindre revideringer af spørgeskemaet i aftaleperioden. Spørgeskemaet skal testes og godkendes af kunden, inden det sendes ud til respondenterne.
- Sproget på spørgeskemaet er dansk. Dataindsamlingen skal gennemføres som kvartalsvise webbaserede surveyundersøgelser. For information om krav til leverandørens ydelse henvises til Kontrakten punkt 5, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Udbuddet omhandler dataindsamling gennem en webbaseret spørgeskemaundersøgelse om danskernes fysiske grænsehandel i udlandet. Spørgeskemaet - Skatteministeriet tilvejebringer det relevante spørgeskema – se Bilag 1. Spørgeskemaet vurderes at have en gennemførelsestid på 15-20 minutter for de personer, der har grænsehandlet inden de seneste tre (3) måneder. Der kan forekomme mindre revideringer af spørgeskemaet i aftaleperioden. Spørgeskemaet skal testes og godkendes af kunden, inden det sendes ud til respondenterne.
- Sproget på spørgeskemaet er dansk. Dataindsamlingen skal gennemføres som kvartalsvise webbaserede surveyundersøgelser. For information om krav til leverandørens ydelse henvises til Kontrakten punkt 5, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Ordregiver kan som option vælge at forlænge Kontrakten to (2) gange 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD’et – Del IV.B:
- Den samlede omsætning pr. år i de seneste to (2) disponible regnskabsår,
- Egenkapitalens størrelse pr. år i de seneste to (2) disponible regnskabsår,
- Værdien af samlede aktiver pr. år i de seneste to (2) disponible regnskabsår,
- Soliditetsgrad pr. år for de seneste to (2) disponible regnskabsår.
Såfremt Tilbudsgiver er nyetableret, og derfor ikke har aflagt regnskaber for de seneste to (2) disponible regnskabsår, skal Tilbudsgiver alene oplyse de nøgletal, der er tilgængelige på tidspunktet for afgivelse af tilbuddet.
1) Den samlede årlige omsætning i de seneste to (2) disponible regnskabsår skal minimum udgøre 2 000 000 DKK hvert år.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes omsætningen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de to (2) seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virk-somhedernes samlede omsætning i hvert af de to (2) seneste disponible regnskabsår;
2) Egenkapitalen i de seneste to (2) disponible regnskabsår skal være positiv.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes egenkapitalen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital i hvert af de to (2) seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virk-somhedernes samlede egenkapital i hvert af de to (2) seneste disponible regnskabsår;
3) Soliditetsgraden for de seneste to (2) disponible regnskabsår skal have været på mindst 10% hvert år. Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes soliditetsgraden som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede soliditetsgrad i hvert af de to (2) seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD’et – Del IV. C.:
- Referencer på ydelser udført for en offentlig myndighed inden for de seneste tre (3) år.
1) Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver for en offentlig myndighed har udført mindst to (2) kontrakter;
2) Det er endvidere et mindstekrav, at de udførte kontrakter skal været udført inden for de seneste 36 måneder og hver især have en værdi af mindst 500 000 DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence,- og Forbrugerstyrelsens vejledning;
2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinformation.dk
3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om, følgende forhold: Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis denne aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137,stk. 1, nr. 2);
4) Inden tildeling af endelig kontrakt vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene. Som bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk.1, nr. 2 kan fremlægges:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetentretslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1;
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Ordregiver kan ikke udelukke tilbudsgivere, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.
Følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal fremlægges, når Ordregiver anmoder herom:
Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste to (2) disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse, værdien af de samlede aktiver, soliditetsgraden samt minimumsomsætningen.
Såfremt Tilbudsgiver er nyetableret, og derfor ikke har aflagt regnskaber for de seneste to (2) disponible regnskabsår, kan Ordregiver anmode Tilbudsgiver om at fremsende en revisorattesteret erklæring som dokumentation for, at Tilbudsgiver har tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løse den udbudte opgave.
Baserer Tilbudsgiver sig på anden enheds økonomiske og finansielle formåen skal den eller de virksomheder, hvis ressourcer der henvises til, fremsende ovenstående.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal ovenstående fremsendes for hver af virksomhederne.
Følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen skal fremlægges, når Ordregiver anmoder herom:
En kontaktperson hos hver reference med angivelse af kontaktpersonens navn, telefonnummer og e-mail, som Ordregiver kan kontakte for at få verificeret referencens indhold.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk