23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 030-067173
Offentliggjort
12.02.2019
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Region Hovedstaden

Opdateringer

Rettelse
(29.03.2019)



Yderligere oplysninger
Indkøb udgår og erstattes af varemodtagelse, så sidste afsnit i sektion II.2.4 revideres til:
Varemodtagelse og distribution af udstyr omfatter:
- Varemodtagelse af IT-udstyrsenheder indkøbt af CIMT,
- Lagerstyring for centralt lager med IT-udstyrsenheder,
- Distribution af klargjort udstyr til hospitalerne.
Der skal varemodtages og distribueres et betydeligt antal enheder. Således blev der i 2018 af CIMT indkøbt ca. 25 000 standardvareenheder (PC, Tablet, Mobile enheder, Mobiltelefoner, Skærme og Printere samt ca. 35 000 tilbehørsenheder (mus, dockingstationer, usb-sticks oma.).
Ved outsourcing forventes op til 15 medarbejdere at blive virksomhedsoverdraget.
Den vejledende tidsplan er revideret:
30.4.2019: Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse og det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale offentliggøres elektronisk og er tilgængeligt via Region Hovedstadens udbudssystem, EU-Supply.
31.5.2019: Tidsfrist for modtagelse af tilbudsgiveres prækvalifikationsanmodning om deltagelse i udbuddet.
15.8.2019: Tilbudsfrist for prækvalificerede tilbudsgivere for udarbejdelse og indlevering af indledende tilbud.
Kontraktindgåelse forventes efter gennemførelse af 2 forhandlingsrunder at kunne finde sted november/december 2019.
Transitionsperioden forventes at starte straks efter kontraktindgåelse, og fuld overgang til den valgte leverandør forventes at kunne findes sted i 1. kvartal 2020.

Drift og vedligehold af klientplatforme samt indkøb og distribution af udstyr


Region Hovedstaden

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Erik Lykke
Telefon: +45 23994956
E-mail: erik.lykke@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Drift og vedligehold af klientplatforme samt indkøb og distribution af udstyr

Sagsnr.: 19009284
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Hovedstaden ønsker med henblik på den bedst mulige brugeroplevelse at optimere processen fra IT-udstyr indkøbes til det er klar til brug hos slut-brugerne på regionens hospitaler. Som et vigtigt led i denne optimering outsources indkøbsrelaterede opgaver samt klargøringsaktiviteter, der kan udføres centralt.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50322000
50323000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbudsformen vil være Udbud med forhandling.

Drift og vedligehold af Klientplatforme omfatter:

- Opbygning og vedligehold af images og softwarepakker til ”tykke” klienter. Region Hovedstaden anvender Microsoft produktet System Center Configuration Manager (SCCM) hertil,

- Opbygning og vedligehold af images og softwarepakker til ”tynde” klienter. Region Hovedstaden anvender Citrix hertil,

- Klargøring af mobile enheder og andet udstyr, som kan klargøres centralt. Region Hovedstaden anvender produkterne Mobile Iron, Lookout (MDT) og Entrust hertil,

- Drift og vedligehold af platforme til understøttelse af ovenstående (ikke udtømmende liste):

- - Drift af SCCM-miljø;

- - Drift af Citrix-miljø;

- - Drift af Mobile Device Management miljø;

- - Platforms-softwarevedligehold;

- - Incident, problem og demand-håndtering;

- - Sikkerhed (politikker, GPO-settings, sårbarhedsscanning).

- Systemforvaltning – standardsystemer (MS, Adobe, m.fl.), hvor der for disse skal sikres opdatering af builds og patches.

SCCM-miljøet består af en 1 primær server (site) samt 27 Distribution Point servere og 21 virtuelle servere (Management-, Distribution- og Software Update Points). SCCM-platformen anvendes til administration af ca. 50 000 klienter og mere end 2 000 applikationer.

Citrix-miljøet består af ca. 260 hosts og 2 600 virtuelle servere. Citrix platformen giver adgang til Sundhedsplatformen samt til ca. 600 virtuelle applikationer.

Mobile Device Management miljøet består af ca. 30 hosts samt ca. 30 virtuelle servere. Der administreres i alt ca. 14 500 mobile enheder i miljøet.

Generelt vil Region Hovedstaden varetage drift og hardware-vedligehold af fysiske servere, mens administration og drift af virtualiseringslag samt platforms-software indgår i outsourcingen. Region Hovedstaden planlægger dog at lade drift af de fysiske servere, der understøtter Citrix-miljøet indgå som option i udbuddet.

Indkøb og distribution af udstyr omfatter:

- Indkøb af PC’er og andre IT-udstyrsenheder såvel enkeltstående varer (bestilling direkte fra slutbruger) som større partier (bestilling fra Center for IT, Medico og Telefoni),

- Lagerstyring for centralt lager med IT-udstyrsenheder,

- Distribution af klargjort udstyr til hospitalerne.

Der indkøbes og distribueres et betydeligt antal enheder. Således blev der i 2018 afgivet ca. 15 000 ordrer.

Ved outsourcing forventes i alt 15 medarbejdere at blive virksomhedsoverdraget.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
25/03/2019

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tidsplanen, som er vejledende og som kan ændres for udbudsforløbet, er:

- 25.3.2019: Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse og det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale offentliggøres elektronisk og er tilgængeligt via Region Hovedstadens udbudssystem, EU-Supply,

- 26.4.2019: Tidsfrist for modtagelse af tilbudsgiveres prækvalifikationsanmodning om deltagelse i udbuddet,

- 13.6.2019: Tilbudsfrist for prækvalificerede tilbudsgivere for udarbejdelse og indlevering af indledende tilbud.

Kontraktindgåelse forventes efter gennemførelse af 2 forhandlingsrunder at kunne finde sted ultimo oktober – primo november 2019.

Transitionsperioden forventes at starte straks efter kontraktindgåelse, og fuld overgang til den valgte leverandør forventes at kunne findes sted i 1. kvartal 2020.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/02/2019

Send til en kollega

0.063