Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/02095e57-d1a0-4ba5-af67-8e2e53cfe1eb/publicMaterial
Udbyder
Aalborg Universitet
Vindere
(06.06.2019)
Hewlett Packard Enterprise
Allerød
(06.06.2019)
Canon
Søborg
(06.06.2019)
Ricoh Danmark
Vallensbæk
(06.06.2019)
Audio Visuelt Centrum
Horsens
(06.06.2019)
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Ballerup
(06.06.2019)
KMD A/S
Ballerup
(06.06.2019)
Dustin A/S
Højbjerg
(06.06.2019)
Komplex it A/S
Herlev
(06.06.2019)
COMM2IG A/S
Kokkedal
(06.06.2019)
Atea A/S
Aalborg
(06.06.2019)
edgemo a/s
Hinnerup
(06.06.2019)
Dell A/S
København S
(06.06.2019)
NetNordic Communication A/S
2730 Herlev
Miniudbud af tablets med Microsoft OS
(22.01.2020)
Comm2ig A/S
Kokkedal
Bærbare computere
(22.01.2020)
Dustin A/S
Åhave Parkvej 27
Viby J
Miniudbud af periodekøbsaftale PC med macOS
(22.01.2020)
Atea A/S
Ballerup
(04.11.2022)
Lenovo Danmark
Søborg
Dynamisk indkøbssystem IT hardware
Aalborg Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29102384
Fredrik Bajers Vej 7F
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Morten Denaa
Telefon: +45 99403949
E-mail: md@adm.aau.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/02095e57-d1a0-4ba5-af67-8e2e53cfe1eb/homepage
Del II: Genstand
Dynamisk indkøbssystem IT hardware
Udbud af dynamisk indkøbssystem inden for IT-hardware, opdelt i 10 kategorier:
1A. PC
1B. PC med macOS
2. Håndholdte enheder
3. Tilbehør
4A. AV, Videokonference lokaler
4B. AV, Lokaler
4C. AV, Tilbehør
5. Datacenter
6. Netværk
7. Kopi og print
PC
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Computere med forskellige operativ systemer, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— stationærecomputere,
— bærbarecomputere,
— hybridcomputere.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af computere inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 2 000 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal angives med +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde: ((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde: (Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Håndholdte enheder
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Håndholdte enheder, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— mobiltelefoner,
— tablets,
— surface.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af håndholdte enheder inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 1 000 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal angives som +/-5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Tilbehør
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Tilbehør til IT-hardware, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Skærme,
— Mus,
— Tastaturer,
— Dockingstationer,
— Ergonomisk udstyr,
— Netværkskabler,
— Pc-kabler,
— AV-kabler og adaptere.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af tilbehør til computere inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 100 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder knortaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/-5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Videokonference lokaler
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Indretning og bestykning af lokaler til videokonference, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— AV-pakker,
— Læringrum,
— Auditorier,
— Aulaer,
— Møderum,
— service af videokonferenceudstyr.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af videokonferenceudstyr inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 500 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger op referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen, skal angives som +/-5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
AV-lokaler
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Indretning og bestykning af lokaler med AV-udstyr, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— AV-pakker,
— Læringrum,
— Auditorier,
— Aulaer,
— Møderum,
— Service af AV-udstyr.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af AV-projekter inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 500 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
AV-tilbehør
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Tilbehør til AV-udstyr, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Skærme,
— Projektorer,
— Højttalere,
— Mikrofoner,
— Teleslynger,
— Visioalisere,
— Lærreder,
— Videokonferance udstyr.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af AV-udstyr inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 25 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Datacenter
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Hardware til bestykning af datacenter, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Servere,
— Netværks udstyr,
— Storrage,
— UPS,
— Rack,
— Køl mv.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af servere, netværk, storrage, ups, rack, køl inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 1 000 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Dansktalende support (Skal dokumenteres i ESPD under Værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Minimum 2 kørende serviceteknikkere der kan være i Aalborg inden for 48 timer (Skal dokumenteres i ESPD under Værktøj, materiel og teknisk udstyr).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Print og kopimaskiner mm.
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Maskiner og tilbehør til print og kopi, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Printere,
— Kopimaskiner,
— Plotter,
— 3D-printere,
— Forbrugsstoffer,
— Service af kopimaskiner og printere.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af kopimaskiner, printere, plottere, 3D-printere og forbrugsstoffer inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 500 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/-5 %af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Skal som minimum kunne servicere en kopimaskine eller printer på AAU's lokationer Danmark "next business day" (skal dokumenteres i ESPD under Værktøj, materiel og teknisk udstyr).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Netværk
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Maskiner og tilbehør til netværk, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Switch,
— Ap'er,
— Kabler,
— UPS mv.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af netværksudstyr inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 1 000 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
PC med macOS
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Computere med macOS herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— stationærecomputere,
— bærbarecomputere,
— hybridcomputere.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Tre referencer indenfor salg af computere med macOS inden for de seneste 3 år.
Hver reference skal have en mindsteværdi på 1 000 000 DKK.
Referencerne skal indeholde følgende punkter:
— opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgavevaretageslen,
— angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen,
— målgruppe,
— værdi af referencen skal angives med +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi,
— årstal for referencen.
Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde:((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).
Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x100).
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligereoplysninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er ingen udvælgelse, da der er tale om et dynamisk indkøbssystem. Der er således alene opstillet egnethedskrav som er mindstekrav.
Se egnethedskrav til hver enkelt delaftale under punkt. II.1.6.
Der er ingen udvælgelse, da der er tale om et dynamisk indkøbssystem. Der er således alene opstillet egnethedskrav som er mindstekrav.
Se egnethedskrav til hver enkelt delaftale under punkt. II.1.6.
Konkrete tildelinger på det dynamiske indkøbssystem foregår som min udbud hvor kontrakt/samarbejdsbetingelser, vilkår mv. fremsendes i forbindelse med det enkelte miniudbud til de leverandører, der er optaget på den relevante kategori. Der vil blive anvendt periodekøbsaftaler i forbindelse med tildelinger på det dynamiske indkøbssystem.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.
1) Tilmelding
Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og oprettelsen af systemet skal derfor udbydes i et almindeligt EU-udbud.
Et dynamisk indkøbssystem kan opdeles i kategorier, og til hver kategori kan der opstilles specifikke egnethedskrav.
Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget på systemet.
1.1) EU-udbud af DIS
Når DIS oprettes via EU-udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger.
Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-platformens etablering.
I forbindelse med det EU-udbud, der gennemføres for at oprette systemet, skal tilbudsgiverne således alene udfylde et ESPD-dokument samt aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
1.2) Efterfølgende optag af leverandører
DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter EU-udbuddets afslutning.
Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet.
Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/02095e57-d1a0-4ba5-af67-8e2e53cfe1eb/homepage og herefter søger om optagelse via selve systemet.
Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse på systemet afleveres et udfyldt ESPD (findes i systemet) samt dokumentation for oplysningerne i ESPD dokumentet (for danske tilbudsgivere vil det sige at der skal afleveres en serviceattest).
2) Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS
Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet.
Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet.
I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning.
3) Hvordan får man en ordre gennem DIS?
Ordregiver vil, når et indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for.
Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i.
Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.
Alle processer foregår elektronisk og gennem DIS-platformen.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk