Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=227879&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Udbud vedr. koagulationsudstyr
(03.04.2019)
Siemens Healthcare
2750 Ballerup
Udbud vedr. koagulationsudstyr
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Mads Seirup
Telefon: +45 21594170
E-mail: mns@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Udbud vedr. koagulationsudstyr
Der efterspørges en kontrakt af levering af et komplet koagulationsanalysesystem som stilles til rådighed for betaling pr. analyse af følgende analyser:
- Koagulationsfactor II+VII+X(INR),
- Koag. overflade-induceret [APTT] ,
- P-Antitrombin,
- D-dimer,
- Fibrinogen.
Der efterspørges en kontrakt af levering af et komplet koagulationsanalysesystem som stilles til rådighed for betaling pr. analyse af følgende analyser:
— Koagulationsfactor II+VII+X(INR),
— Koag. overflade-induceret [APTT],
— P-Antitrombin,
— D-dimer,
— Fibrinogen.
Reservedelsoption samt Forbrugsvarer option.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde, hvor Tilbudsgiver har endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller handlinger med forbindelse til terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andre former for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. Disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 år fra datoen for dommen eller bødeforlægget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Opdeling af kontrakten:
- De udbudte produkter udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Det vil ikke være muligt at afgive tilbud på dele af kontrakten. Der skal derimod afgives tilbud på alle positioner inden for kontrakten.
Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille opklarende spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.
Spørgsmål og svar:
- Såfremt Tilbudsgiver finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres Tilbudsgiver til – hurtigst muligt – at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, såfremt det er muligt inden for de udbudsretlige rammer.
Udkast til Kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for de udbudte produkter og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Tilbudsgiver opfordres derfor til at gennemlæse kontrakten nøje og til at stille spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver finder anledning hertil.
Ordregiver ser gerne, at spørgsmål opstilles på listeform med angivelse af det sted i udbudsmaterialet, som spørgsmålet vedrører.
Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM.
Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, kan alene forventes at blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare spørgsmålene senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.
Bemærk følgende: Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre yderligere oplysninger senere end 6 dage før tilbudsfristen, vil tilbudsfristen blive forlænget.
Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.
Begrundelse for løbetid over 4 år: Kontraktperiodens varighed er fastsat til 6 år begrundet i koagulationssystemets afskrivningsperiode samt Tilbudsgivers betydelige investeringsomkostninger i installeringsfasen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4
Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk