Fakta om udbudet
Udbyder
Kriminalforsorgen
Vindere
(04.12.2018)
Unify Business Solutions Ltd
Dorial House 2 Hazel Court, Midland Way
S434FD Barlborough
Spotjamming til fastindstalleret mobildetekteringsanlæg
Kriminalforsorgen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2009/81/EF
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Marianne Trojahn Kølle
Telefon: +45 72555555
E-mail: Mariannetrojhan.kolle@krfo.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.krfo.dk
Del II: Genstand
Spotjamming til fastindstalleret mobildetekteringsanlæg
Kriminalforsorgen ønsker at indgå allonge til rammeaftale vedrørende levering af fastmonteret mobildetekteringsudstyr med leverandøren. Allongen angår beskrivelse af tekniske specifikationer samt testbeskrivelser for spotjamming.
Kriminalforsorgen ønsker at indgå allonge til rammeaftale vedrørende levering af fastmonteret mobildetekteringsudstyr med leverandøren. Allongen vil angå beskrivelse af tekniske specifikationer samt testbeskrivelser for sportjamming, produktion og montering af 8 spotjammere samt gennemførelse af tests.
Del IV: Procedure
- Der er afgivet ordre på supplerende leverancer hos den oprindelige leverandør under streng overholdelse af direktivets betingelser
På tidspunktet for udbuddet af rammeaftalen var der den fornødne lovhjemmel til lovligt at tilkoble spotjamming på detekteringsanlægget, og dette blev medtaget som en option. I bekendtgørelsen var det anført, at der forinden tests skal opnås tilladelse fra teleindustrien og mobilnetværksoperatørerne til at jamme deres frekvenser. Det har vist sig, at de krav, der stilles til spotjamming er væsentligt strammere, end det var forventet ved udbuddet i 2016 og medfører, at spotjammingen skal kravspecificeres og specialudvikles.
Allongen er således en nødvendig forudsætning for, at optionen på spotjamming vil kunne aktiveres. Endvidere er allongen nødvendiggjort af uforudsete forhold, som kan siges at være uforudsigelige for Kriminalforsorgen på tidspunktet for rammeaftalens indgåelse.
Der er ikke tale om en ændring af rammeaftalens grundlæggende elementer.
Endvidere gælder det, at:
1) der ikke indføres betingelser, der, hvis de havde fremgået af den oprindelige procedure for indgåelse af aftalen, ville have gjort det muligt for andre tilbudsgivere end de oprindeligt antagne tilbudsgivere at deltage, eller ville have gjort det muligt at acceptere et andet bud end det, som blev antaget;
2) at aftalen ikke udvides i betydeligt omfang til at omfatte ydelser, der ikke oprindeligt var fastsat heri, og 3) at aftalens økonomiske balance ikke ændres til fordel for leverandøren på en måde, som ikke var fastsat i det oprindelige udbudsmateriale.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
04789638
Dorial House 2 Hazel Court, Midland Way
Barlborough
S434FD
Det Forenede Kongerige
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i del V.2.1) er datoen for beslutningen om at indgå allongen, og ikke datoen for indgåelsen af allongen. Allongen vil ikke blive indgået før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse, jf. punkt VI.4.3). Værdien angivet i punkt II a.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af allongen. Den samlede værdi af rammeaftalen ekskl. allongen er 16 600 000 DKK
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk