Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218727&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Udbud af Multifunktionsmaskiner samt tilhørende serviceydelser
(07.03.2019)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Opdateringer
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
I stedet for:
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger
ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse til prækvalifikation blandt disse ansøgere. Denne udvælgelse vil ske på baggrund af følgende kriterier, som er angivet i prioriteret rækkefølge:
- Teknisk/faglig formåen,
- Økonomisk/finansiel formåen.
Ved evaluering af ansøgerens teknisk/faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
- Mindst 3 sammenlignelige referencer udført for en sammenlignelig kunde,
- Mindst 1 sammenlignelig reference (af de 3 referencer) skal være idriftsat indenfor de seneste 3 år.
Med sammenlignelig reference forstås opgaver, som i størrelse, indhold af kontrakten og kompleksitet i
mængden af produkter eller løsning bedst svarer til den udbudte kontrakt. Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med kontrakten.
Ad 1) Med en sammenlignelig kunde forstås en offentlig/privat større virksomhed med et betydeligt antal ansatte
og geografisk fordelt på flere lokationer over et større område samt en større portefølje af multifunktionsprintere.
Større organisationer som kan sammenlignes med kunden vægtes positivt.
Ad 2) Med indhold af kontrakten forstås mængden af ydelser fx Varekøb, tjenesteydelser, software
vedligeholdelse og lignende samt omfanget af ydelserne fx en betydelig ordre. Blandingskontrakter vægtes positivt.
Ad 3) Med kompleksitet i mængden af produkter forstås den konkrete leverance fx multifunktionsmaskiner
leveret med software, ekstra tilbehør, support og lignende. En mindre kompleks leverance vil typisk være et rent
varekøb. Mere komplekse leverancer vægtes positivt.
Referencerne skal indeholde:
- Ad 1) Kunden,
- Ad 2) Beskrivelse af indholdet af opgaven, herunder varekøb, service- og supportaftale, vedligeholdelse og
tjenesteydelser,
- Ad 3) Beskrivelse af kompleksiteten i mængden af produkter som er blevet leveret, driftsstatus, kontraktens
varighed samt årlig kontraktværdi,
Generelt:
- Kontaktperson hos kunden med kontaktdata (Region Sjælland forbeholder sig ret til at kontakte
kunden).
Referenceliste, skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. C.
Hvis der er mere end 3 egnede ansøgere, foretager ordregiver en udvælgelse af de 3 egnede ansøgere.
A) Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af den tekniske/faglige formåen på en skala fra 0 – 100,
hvor Ad 1, Ad 2, Ad 3 vurderes. Alle vægter lige. Summen af hver reference deles med antallet af referencer, hvilket angiver den samlet score.
B) I det tilfælde, at evalueringen af referencer ikke peger entydigt på 3 leverandører, anvendes yderligere
økonomisk vurdering baseret på soliditetsgraden. Det vægtes positivt, jo højere soliditetsgraden er.
Læses:
Begrænsning af antallet af kvalificerede Ansøgere som prækvalificeres
.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 3 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger
ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret.
Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger
ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse til prækvalifikation blandt disse ansøgere. Denne udvælgelse vil ske på baggrund af følgende kriterier, angivet i prioriteret rækkefølge:
- Teknisk/faglig formåen
,
- Økonomisk/finansiel formåen
.
Ved evaluering af ansøgerens teknisk/faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
- 3 sammenlignelige referencer udført for en sammenlignelig kunde. Referencer udover det ønskede antal
indgår ikke i evalueringen.,
- Mindst 1 sammenlignelig reference (af de 3 referencer) skal være idriftsat indenfor de seneste 3 år.
Med sammenlignelig reference forstås opgaver, som i størrelse, indhold af kontrakten og kompleksitet i
mængden af produkter eller løsning bedst svarer til den udbudte kontrakt.
Ad 1) Med en sammenlignelig kunde forstås en offentlig/privat større virksomhed med et betydeligt antal
ansatte og en geografisk fordeling på flere lokationer over et større område samt en større portefølje af multifunktionsprintere. Større organisationer som kan sammenlignes med kunden vægtes positivt.
Ad 2) Med indhold af kontrakten forstås mængden af ydelser fx Varekøb, tjenesteydelser, software
vedligeholdelse og lignende samt omfanget af ydelserne fx en betydelig ordre. Mere indhold vægtes positivt.
Ad 3) Med kompleksitet i mængden af produkter forstås den konkrete leverance fx multifunktionsmaskiner
leveret med software, ekstra tilbehør, support og lignende. En mindre kompleks leverance vil typisk være et rent varekøb. Mere komplekse leverancer vægtes positivt.
Referencerne skal indeholde:
- Ad 1) Kunden
,
- Ad 2) Beskrivelse af indholdet af opgaven, herunder varekøb, service- og supportaftale, vedligeholdelse og
tjenesteydelser,
- Ad 3) Beskrivelse af kompleksiteten i mængden af produkter som er blevet leveret, driftsstatus, kontraktens
varighed samt årlig kontraktværdi.
Generelt
:
- Kontaktperson hos kunden med kontaktdata (Region Sjælland forbeholder sig ret til at kontakte kunden).
Referenceliste, skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. C.
Ved evaluering af ansøgerens økonomiske/finansielle formåen, skal ansøger oplyse følgende:
- Oplyse virksomhedens soliditetsgrad for de tre seneste disponible regnskabsår. Det er et krav at
soliditetsgraden for hver enkelt af de 3 regnskabsår er 10% eller derover. Ved konsortier er det virksomhedernes samlede soliditetsgrad. Nøgletal oplyses i ESPD, del IV, pkt. B.
Hvis der er mere end 3 egnede ansøgere, foretager ordregiver en udvælgelse af de 3 egnede ansøgere.
A) Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af den tekniske/faglige formåen på en skala fra 0 – 100,
hvor Ad 1, Ad 2 og Ad 3 vurderes. Alle vægter lige. Summen af hver reference deles med antallet af referencer, hvilket angiver den samlet score.
B) I det tilfælde at evalueringen af referencer ikke peger entydigt på 3 leverandører, anvendes yderligere
økonomisk vurdering baseret på soliditetsgraden. Det vægtes positivt, jo højere soliditetsgraden er.
Udbud af Multifunktionsmaskiner samt tilhørende serviceydelser
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Anette Eghoff
Telefon: +45 22715156
E-mail: aegh@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af Multifunktionsmaskiner samt tilhørende serviceydelser
Region Sjælland udbyder en rammeaftale om indkøb af Multifunktionsmaskiner samt tilhørende serviceydelser.
Aftalen omfatter indkøb af multifunktionsmaskiner og tonere. Service, support og vedligeholdelse af nye og eksisterende multifunktionsmaskiner samt printere. Dertil løbende tjenesteydelser og software vedligeholdelse af SafeCom.
Region Sjælland.
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud, jf. udbudslovens § § 58-60, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage, men kun ansøgere som ordregiver opfordrer hertil, kan deltage i den videre proces.
Der vil blive prækvalificeret 3 ansøgere.
Når prækvalifikationsfasen er afsluttet, underretter Region Sjælland skriftligt tilbudsgiverne herom med samtidig oplysning om, at udbudsforretningens anden fase - tilbudsfasen - indledes. Herefter opfordres tilbudsgiverne til at afgive tilbud.
Rammeaftalen kan forlænges en gang med 12 måneder.
Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse til prækvalifikation blandt disse ansøgere. Denne udvælgelse vil ske på baggrund af følgende kriterier, som er angivet i prioriteret rækkefølge:
- Teknisk/faglig formåen,
- Økonomisk/finansiel formåen.
Ved evaluering af ansøgerens teknisk/faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
- Mindst 3 sammenlignelige referencer udført for en sammenlignelig kunde,
- Mindst 1 sammenlignelig reference (af de 3 referencer) skal være idriftsat indenfor de seneste 3 år.
Med sammenlignelig reference forstås opgaver, som i størrelse, indhold af kontrakten og kompleksitet i mængden af produkter eller løsning bedst svarer til den udbudte kontrakt. Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med kontrakten.
Ad 1) Med en sammenlignelig kunde forstås en offentlig/privat større virksomhed med et betydeligt antal ansatte og geografisk fordelt på flere lokationer over et større område samt en større portefølje af multifunktionsprintere. Større organisationer som kan sammenlignes med kunden vægtes positivt.
Ad 2) Med indhold af kontrakten forstås mængden af ydelser fx Varekøb, tjenesteydelser, software vedligeholdelse og lignende samt omfanget af ydelserne fx en betydelig ordre. Blandingskontrakter vægtes positivt.
Ad 3) Med kompleksitet i mængden af produkter forstås den konkrete leverance fx multifunktionsmaskiner leveret med software, ekstra tilbehør, support og lignende. En mindre kompleks leverance vil typisk være et rent varekøb. Mere komplekse leverancer vægtes positivt.
Referencerne skal indeholde:
- Ad 1) Kunden,
- Ad 2) Beskrivelse af indholdet af opgaven, herunder varekøb, service- og supportaftale, vedligeholdelse og tjenesteydelser,
- Ad 3) Beskrivelse af kompleksiteten i mængden af produkter som er blevet leveret, driftsstatus, kontraktens varighed samt årlig kontraktværdi,
- Generelt: Kontaktperson hos kunden med kontaktdata (Region Sjælland forbeholder sig ret til at kontakte kunden).
Referenceliste, skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. C.
Hvis der er mere end 3 egnede ansøgere, foretager ordregiver en udvælgelse af de 3 egnede ansøgere.
A) Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af den tekniske/faglige formåen på en skala fra 0 – 100, hvor Ad 1, Ad 2, Ad 3 vurderes. Alle vægter lige. Summen af hver reference deles med antallet af referencer, hvilket angiver den samlet score.
B) I det tilfælde, at evalueringen af referencer ikke peger entydigt på 3 leverandører, anvendes yderligere økonomisk vurdering baseret på soliditetsgraden. Det vægtes positivt, jo højere soliditetsgraden er.
Udbuddet omfatter 3 frivillige optioner.
De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Ordregiver vil ikke yde vederlag til deltagerne i udbudsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af prækvalifikationen fremsende, »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at ansøger opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen. Kunden forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger.
ESPD'en skal udfyldes i henhold til anvisningerne i udbudsbetingelsernes.
Der skal oplyses virksomhedens soliditetsgrad for de 3 seneste disponible regnskabsår. Det er et krav at soliditetsgraden for hver enkelt af de tre regnskabsår er 10% eller derover.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ca. 6 måneder inden udløb af kontrakten
Kunden forbeholder sig ret til at anvende delydelsesreglen og dermed tildele særskilte delkontrakter iht. udbudslovens § 8, stk. 2.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk