Fakta om udbudet
Udbyder
Det Danske Klasselotteri A/S
Vindere
Kontrakt om overtagelse af vedligeholdelse, support og videreudvikling af klasselotteriets spilapplikation og forhandlerapplikation
(22.08.2018)
Commentor A/S
Ejby Industrivej 91
2600 Glostrup
Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling
(06.09.2018)
Commentor A/S
Ejby Industrivej 91
2600 Glostrup
Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling
Det Danske Klasselotteri A/S
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
15976578
Rådhuspladsen 2
København V
1550
Danmark
Kontaktperson: Lone Parsberg
E-mail: lop@klasselotteriet.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.klasselotteriet.dk/
Del II: Genstand
Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling
Kontrakten vedrører vedligeholdelse af eksisterende IT-spil-platform, der er udviklet i Delphi og kommunikerer via DCOM, indtil et ny lotterisystem er færdigudviklet til ibrugtagning. Kontrakten omfatter endvidere mindre udviklingsopgaver i Delphi for at kunne opretholde lotterisystemet samt i forbindelse med overgangen til og etablering af grænseflader til et nyt system. Der er tale om såvel servicering af produktions- som testmiljø samt vidensdeling for at kunne opretholde et ordentligt serviceniveau.
Rådhuspladsen 2, 1550 Købbenhavn V.
Kontrakten omfatter indkøb af serviceydelser for vedligeholdelse af eksisterende IT-systemer til håndtering af lotterivirksomhed.
Kontrakten omfatter følgende:
— Vedligeholdelse af miljøer og servere på lotterisystemet, der er en Delphi baseret applikation (produktion og test),
— Vedligeholdelse af miljøer og servere på POS forhandlersystem, der er Java baseret (produktion og test),
— Gennemførelse af fejlrettelser og afgrænset nyudvikling af systemet for at opretholde lotterisystemet i kontraktperioden,
— Opdatering og vedligeholdelse af dokumentation.
Kontrakten indgås for en periode på maksimalt 3 år, indtil der er udviklet og forberedt en ny platform for spilafvikling klar til ibrugtagning, som herefter vil skulle dækkes af aftale om service og vedligeholdelse.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forud for iværksættelse af tilbudsindhentningen foretog Det Danske Klasselotteri en vurdering af kontraktværdien. Vurderingen blev foretaget på baggrund af en markedsundersøgelse med indhentelse af prisoplysninger fra 2 leverandører af IT-tjenesteydelser.
Vurderingen viste en forventet gennemsnitlig pris på 500 000 DKK pr. år. På baggrund af dette prisleje sammenholdt med, at vedligeholdelsesaftalen forventes at have en løbetid på 2-3 år, blev kontraktværdien vurderet til at ligge under tærskelværdien for tjenesteydelseskontrakter i udbudsloven.
Det er Det Danske Klasselotteri’s vurdering, at kontrakten ikke er omfattet af udbudslovens afsnit II eller III, idet Det Danske Klasselotteri forud for iværksættelse af tilbudsindhentningen har foretaget en fyldestgørende vurdering af kontraktværdien, som har vist, at kontraktværdien ligger under tærskelværdien i udbudsloven, da priserne i markedsundersøgelsen lå under tærskelværdien.
På den baggrund blev kontrakten derfor vurderet til ikke at være omfattet af reglerne i udbudslovens afsnit II eller III, og derfor ikke udbudspligtig. Det Danske Klasselotteri iværksatte derfor en tilbudsindhentning efter udbudslovens § 193, med indhentelse af 2 tilbud. I forbindelse med tilbudsindhentningen har Det Danske Klasselotteri modtaget tilbud. Den indkomne pris er på 1 285 000 DKK, hvilket bekræfter den vurdering af kontraktværdien, som Det Danske Klasselotteri foretog forud for iværksættelsen af tilbudsindhentningen.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Kontrakt om overtagelse af vedligeholdelse, support og videreudvikling af klasselotteriets spilapplikation og forhandlerapplikation
31873932
Ejby Industrivej 91
Glostrup
2600
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden udløbet af 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk