Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214510&B=DK_UDBUD
Udbyder
Region Hovedstaden, Center for HR
Vindere
Region Hovedstaden - Kontrakt om ankaffelse af Løn- og HR system som en Service
(18.12.2018)
Silkeborg Data
Dusager 25
8200 Aarhus N
Kontrakt om ankaffelse af Løn- og HR system som en Service
Region Hovedstaden, Center for HR
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190623
Kildegårdsvej 28, opgang 10 B
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
Telefon: +45 51617987
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774
Del II: Genstand
Kontrakt om ankaffelse af Løn- og HR system som en Service
Udbuddet omfatter anskaffelse af et løn- og HR system som en Service.
Formålet med anskaffelsen er alene at forbedre systemunderstøttelsen inden for de områder, der i dag systemunderstøttes. Det er derfor ikke hensigten at udvide systemunderstøttelsen til at dække nye områder, udover hvad der afspejles af kravspecifikationens funktionsbeskrivelser.
Hos leverandøren.
Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse som en Service af et standardsystem til understøttelse af løn- og HR-processer.
Systemet skal fremstå som én sammenhængende løsning og skal i sin helhed såvel som i de enkelte dele og funktioner være:
— Nemt at anvende,
— Effektivt,
— Brugervenligt.
Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af systemet:
— Løn og HR,
— Administration af fravær og refusion i lønadministrationsprocessen,
— Tjenestemandspensionsområdet,
— Økonomi og lønbudgettering,
— Afstemning og controlling.
Systemet skal være klar til indberetning af løndata for forudlønnede senest den 1.12.2019. Ibrugtagningsdagen er den 1.1.2020.
Der henvises i øvrigt til optionerne i pkt. II.2.11.
Udbuddet vedrører en offentlig kontrakt. Kontrakten indeholder dog rammeaftalelignende elementer, idet det er muligt at tilkøbe nærmere angivne af hoc ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand.
Kontrakten kan forlænges med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Der er følgende optioner, der skal gives tilbud på:
— Etablering, drift og vedligeholdelse af samt adgang til uddannelsesmiljø,
— Tilgængeliggørelse af eksisterende data,
— Regnskabsafslutning og læseadgang til historiske data,
— Option på forlængelse af Kontrakten med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel eller-forklar-princippet) er det Region Hovedstadens vurdering, at Kontrakten ikke hverken it-strategisk, teknisk eller forretningsmæssigt er egnet til at opdele i særskilte delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD ”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer), og nr. 6 (vedrører uretmæssig påvirkning af beslutningsproces mv.).
Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i ESPD.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD-dokumentet”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed),
— Tilbudsgivers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed). Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.
Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i ESPD.
Soliditetsgraden for de 3 år skal angives i ESPD, del IV, afsnit B (Finansielle nøgletal). Bemærk, at tilbudsgiver i forhold til angivelsen af soliditetsgraden også skal oplyse, hvilken egenkapital virksomheden har samt værdien af de samlede aktiver. Selve soliditetsgraden skal indsættes i feltet »Nøgletal« og beregningsgrundlaget (i form af egenkapitalen divideret med de samlede aktiver), skal indsættes i feltet »Beskrivelse«.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Det er i forhold til omsætningen et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere en samlet årlig omsætning på minimum 75 000 000 DKK i gennemsnit i de 3 seneste disponible regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD-dokumentet”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. herved pkt. II.2.4), tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år med angivelse af beløb og modtager.
Der gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver ved udfyldelsen af sine referencer i ESPD i feltet »Beskrivelse« skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte referencer er fyldig og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende tjenesteydelser.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, skal de pågældende konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af den enhed, som tilbudsgiver baserer sin anmodning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i ESPD.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Særlige vilkår for opfyldelse af Kontrakten omfattende sociale og etiske klausuler samt arbejdsklausul fremgår af udbudsmaterialet.
Såfremt Kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for Kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt Kontrakten tildeles en tilbudsgiver, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for Kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud, eller til at få oplysninger om konkurrenters tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten forventes genudbudt ved kontraktophør.
Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.
Som en del af tilbuddet skal tilbudsgiver udfylde ESPD-dokumentet.
En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre
Udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).
Før ordregivers beslutning om tildeling af Kontrakten skal ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation.
Tilsvarende kan ordregiver anmode en tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsproceduren.
Det fremgår af udbudsbetingelserne, hvilke former for dokumentation, der kan kræves.
Ad pkt. II.2.7): Den angivne kontraktvarighed på 4 år forventes at løbe fra den 1.1.2020.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk