Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=216625&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Opdateringer
Ordregiver er blevet opmærksom på en fejlagtig angivelse i udbudsbekendtgørelsen, som giver anledning til et behov for at annullere og genudbyde opgaven.
Udbud af rammeaftale på konsulentbistand til SAP
Energinet Forretningsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
39314797
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
39314878
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
39314959
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
39315041
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
25943325
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
39315084
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
29851255
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
29851247
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
27210406
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
37930393
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale på konsulentbistand til SAP
Energinet udbyder en rammeaftale på IT-konsulentbistand til henholdsvis driftssupport i SAP (application management) og udvikling indenfor SAP HR og de øvrige SAP teknologiområder. Rammeaftalen er opdelt i to delaftaler, én for SAP HR og én for øvrige SAP-teknologiområder.
SAP HR (delaftale 1)
Erritsø og Ballerup
Delaftale 1 omhandler IT-konsulentbistand til udvikling og application management til Energinets SAP-system indenfor SAP HR teknologiområdet.
Ved udviklingsopgaver menes eks. konfiguration af forretningsprocesser, udvikling af integrationer, sparring vedr. løsninger i forbindelse med udvikling af ny funktionalitet, identifikation af funktionsfejl, test og dokumentation af udviklet funktionalitet m.v., jf. bilag 2 – ydelsesbeskrivelse.
Ved application management-opgaver menes eks. maintenance i form af opgradering, patch opgraderinger, ad hoc opgaver i forbindelse med fejlsøgning og fejlløsning, udarbejdelse af system og driftsdokumentation ved ændringer i setup eller miljøer samt vedligeholdelse af integrationer m.v., jf. bilag 2 – ydelsesbeskrivelse.
Udbuddet gennemføres som et fælles udbud af de i 1.2 nævnte selskaber. Derudover har nye selskaber i Energinet-koncernen option på at tiltræde aftalen, jf. afsnit II.2.11
Rammeaftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Energinet prækvalificerer de 6 bedst egnede ansøgere på delaftale 1, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål, herunder særligt erfaring med udviklingsopgaver og application management indenfor SAP HR.
Virksomheder hvori Energinet SOV el. et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen el. mere end halvdelen af kapitalen el. aktiverne, el. har beføjelse til at udøve halvdelen el. mere end halvdelen af stemmerettighederne el. har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn (alle benævnt »Køber«) har option på at benytte rammeaftalen.
Øvrige SAP-teknologiområder
Erritsø og Ballerup
Ydelsen i delaftale 2 omhandler it-konsulentbistand til udvikling og application management til Energinets SAP-system indenfor øvrige SAP-teknologiområder end SAP HR.
Ved udviklingsopgaver menes eks. konfiguration af forretningsprocesser, udvikling af integrationer, sparring vedr. løsninger i forbindelse med udvikling af ny funktionalitet, identifikation af funktionsfejl, test og dokumentation af udviklet funktionalitet m.v., jf. bilag 2 – ydelsesbeskrivelse.
Ved application management-opgaver menes eks. maintenance i form af opgradering, patch opgraderinger, ad hoc opgaver i forbindelse med fejlsøgning og fejlløsning, udarbejdelse af system og driftsdokumentation ved ændringer i setup eller miljøer samt vedligeholdelse af integrationer m.v., jf. bilag 2 – ydelsesbeskrivelse.
Udbuddet gennemføres som et fælles udbud af de i 1.2 nævnte selskaber. Derudover har nye selskaber i Energinet-koncernen option på at tiltræde aftalen, jf. afsnit II.2.11
Rammeaftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Energinet prækvalificerer de 6 bedst egnede ansøgere på delaftale 1, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål, herunder særligt erfaring med udviklingsopgaver og application management indenfor SAP HR.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn (alle benævnt »Køber«) har option på at benytte rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet »ESPD«), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.)
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del III. A-C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger«.
Ordregiver ønsker kun at indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder. Dette med henblik på at sikre at virksomheden har et eksistensgrundlag under hele kontraktperioden.
Ansøgeren skal bekræfte sin økonomiske formåen i ESPD del IV.B: »Økonomisk og finansiel formåen« med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum)
Tallene skal oplyses i ESPD del IV.B (Finansielle nøgletal).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger«.
Ansøgeren er efter anmodning fra ordregiver forpligtet til at dokumentere opfyldelse af kravet.
Soliditetsgraden skal minimum være 15 pct.
Referencer over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: »Teknisk og faglig formåen«.
Referencerne skal indeholde:
— En detaljeret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance (opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen),
— Den samlede kontraktsum (hvis muligt),
— Dato,
— Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger«.
Referencelisten bør ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante leverancer. Såfremt referen-celisten inkluderer mere end 5 leverancer, vil kun de første 5 angivne referencer indgå i evalueringen. Hvis ansøgeren deltager i udbudsproceduren sammen med andre i en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) eller hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 5, når de lægges sammen.
Energinet forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner.
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger« for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket »Elektronisk adgang til information« i afsnit I.1 i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Energinet har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact’s 10 principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med Energinet’s Code of Conduct. Aktører som Energinet kontraherer med, forventes at efterleve Energinet’s Code of Conduct som kan læses på vores hjemmeside: www.energinet.dk.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes genudbudt ved aftaleudløb.
Højst antal påtænkte deltagere i rammeaftalen på delaftale 1: 3 aktører
Højst antal påtænkte deltagere i rammeaftalen på delaftale 2: 5 aktører
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk