23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 121-275790
Offentliggjort
27.06.2018
Udbudstype
Resultat

Udbyder

VisitDenmark

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark


VisitDenmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
VisitDenmark
33055331
Islands Brygge 43, 3.
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.visitdenmark.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Agentur/kontor på nationalt plan eller forbundplan
I.5) Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72420000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

VisitDenmark vil med udbuddet anskaffe udvikling, drift og vedligeholdelse og eventuel videreudvikling af en hjemmeside. Nærmere bestemt ønsker VisitDenmark nyudvikling af hjemmesider, som VisitDenmark stiller til rådighed i Danmark og andre lande. Foruden udvikling skal Leverandøren desuden forestå drift, vedligeholdelse og support af løsningen. Anskaffelsen er beskrevet nærmere i Kontrakten, bilag og underbilag.

Kontrakten etableres for at imødekomme VisitDenmarks ønske om at stille en dynamisk, hurtig, tidssvarende og moderne hjemmeside til rådighed for dens brugere, der understøtter tilgang ved brug af forskellige moderne kanaler. Løsningen skal kunne opfylde brugernes behov for let at få tilgang til information fra VisitDenmark. Endvidere etableres Kontrakten for at opfylde VisitDenmarks behov for selv at kunne tilgængeliggøre indhold.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 17 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212220
72000000
72400000
72420000
72421000
72422000
72267100
72261000
72262000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hjemmesiden skal støtte op om VisitDenmarks strategi og målsætning om at tiltrække internationale turister til Danmark og skabe rejselyst hos dem. Det er derfor vigtigt, at der skabes et inspirerende univers, der hurtigt kan tilgås og inspirere på alle typer enheder – og som kan vække rejselysten til Danmark hos de besøgende.

VisitDenmarks eksisterende portal er lanceret i juni 2012, har 11 markedsversioner og havde i 2017 12 5 00 000 sessioner.

Opdatering og vedligeholdelse af visitdenmark.com er i 2017 flyttet fra markedskontorerne til at ligge hos et centralt team af content managers i København for at sikre bedre synergier på tværs. Det er således en forventning til dette nye site, at indhold og sider let og simpelt kan oversættes fra et sprog til et andet uden tunge arbejdsgange. Det kinesiske site er dog ikke en del af den samlede Løsning og håndteres separat i Kina. Derfor er denne heller ikke omfattet af Løsningen. Markedsversioner, der initialt skal oprettes på denne løsning er: Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Storbritannien, Italien, Frankrig og International (engelsk .com).

Det skal dog altid være muligt at tilføje nye, da VisitDenmarks markedsprioritering kan ændre sig afhængig af konjunkturer.

VisitDenmark driver i tillæg til visitdenmark.com hjemmesider for en stor del af de danske turistbureauer, -destinationer og -regioner (fx visitaarhus.com og visitcopenhagen.com) som tilrettede kopier af visitdenmark.com – kaldet ASP-løsninger. Der er i alt 100 ASP-løsninger med et samlet antal sessioner på 27 millioner i 2017. Med besøgstallene for visitdenmark.com var der således et samlet antal på 33 millioner sessioner.

Hver ASP løsning kan have flere sprogversioner på forskellige domæner, hvilket gør, at der i dag findes ca. 400 hjemmesider. ASP-løsningerne skal fortsat videreføres i forbindelse med den nye løsning, så denne kan danne grundlag for de lokale turist websites. ASP-løsningerne varierer fra de helt små lokale sites til de store for København og Århus – alle ASP-løsningerne skal derfor have mulighed for at få den samme funktionalitet som visitdenmark.com Det er kun VisitDenmarks web-ansvarlige, der kan administrere og tilgå alle ASP-løsningerne. De enkelte ASP-løsninger vil kun have tilgang til deres egen ASP-løsning.

Kontrakten opdeles ikke i flere delaftaler, jf. punkt II.1.6), da der er en nær sammenhæng mellem de udbudte ydelser, og da der forventes et tæt samarbejde mellem leverandør og ordregiver, hvor det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som udvikler løsningen også forestår vedligeholdelse og drift heraf samt eventuel videreudvikling. Ligeledes kan der ikke meningsfuldt laves en opdeling af de enkelte opgaver, da det kræver kendskab til de udviklede hjemmesider og vedligeholdelse heraf. Desuden vil en opdeling medføre en risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne.

Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Samarbejde / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder 3 optioner på henholdsvis udvikling af integration til CrowdRiff, tilrådighedsstillelse af Google Analytics kompetencer samt på tilrådighedsstillelse af et segmenteringsmodul.

Ordregiver kan bestille videreudviklingsopgaver som selvstændige opgaver under Kontrakten. Disse selvstændige opgaver kan desuden betyde regulering af vedligeholdelsesvederlaget.

Der er mulighed for forlængelse af kontrakten, jf. punkt II.2.7.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ad pkt. II.1.7) og V.2.4) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed, ligesom den estimerede værdi er baseret på en varighed på i alt 72 måneder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 006-009377
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
06/06/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 0
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
FFW Danmark ApS
28687540
Lyngbyvej 2
København Ø.
2100
Danmark
NUTS-kode: DK011
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 17 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand
Andel: 35 %
Kort redegørelse for den del af kontrakten, der vil blive givet i underentreprise:

Drift/support varetages af underleverandør.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget hos Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget hos Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/06/2018

Send til en kollega

0.047