Fakta om udbudet
Udbyder
VisitDenmark
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark
VisitDenmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
33055331
Islands Brygge 43, 3.
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.visitdenmark.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark
VisitDenmark vil med udbuddet anskaffe udvikling, drift og vedligeholdelse og eventuel videreudvikling af en hjemmeside. Nærmere bestemt ønsker VisitDenmark nyudvikling af hjemmesider, som VisitDenmark stiller til rådighed i Danmark og andre lande. Foruden udvikling skal Leverandøren desuden forestå drift, vedligeholdelse og support af løsningen. Anskaffelsen er beskrevet nærmere i Kontrakten, bilag og underbilag.
Kontrakten etableres for at imødekomme VisitDenmarks ønske om at stille en dynamisk, hurtig, tidssvarende og moderne hjemmeside til rådighed for dens brugere, der understøtter tilgang ved brug af forskellige moderne kanaler. Løsningen skal kunne opfylde brugernes behov for let at få tilgang til information fra VisitDenmark. Endvidere etableres Kontrakten for at opfylde VisitDenmarks behov for selv at kunne tilgængeliggøre indhold.
Hjemmesiden skal støtte op om VisitDenmarks strategi og målsætning om at tiltrække internationale turister til Danmark og skabe rejselyst hos dem. Det er derfor vigtigt, at der skabes et inspirerende univers, der hurtigt kan tilgås og inspirere på alle typer enheder – og som kan vække rejselysten til Danmark hos de besøgende.
VisitDenmarks eksisterende portal er lanceret i juni 2012, har 11 markedsversioner og havde i 2017 12 5 00 000 sessioner.
Opdatering og vedligeholdelse af visitdenmark.com er i 2017 flyttet fra markedskontorerne til at ligge hos et centralt team af content managers i København for at sikre bedre synergier på tværs. Det er således en forventning til dette nye site, at indhold og sider let og simpelt kan oversættes fra et sprog til et andet uden tunge arbejdsgange. Det kinesiske site er dog ikke en del af den samlede Løsning og håndteres separat i Kina. Derfor er denne heller ikke omfattet af Løsningen. Markedsversioner, der initialt skal oprettes på denne løsning er: Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Storbritannien, Italien, Frankrig og International (engelsk .com).
Det skal dog altid være muligt at tilføje nye, da VisitDenmarks markedsprioritering kan ændre sig afhængig af konjunkturer.
VisitDenmark driver i tillæg til visitdenmark.com hjemmesider for en stor del af de danske turistbureauer, -destinationer og -regioner (fx visitaarhus.com og visitcopenhagen.com) som tilrettede kopier af visitdenmark.com – kaldet ASP-løsninger. Der er i alt 100 ASP-løsninger med et samlet antal sessioner på 27 millioner i 2017. Med besøgstallene for visitdenmark.com var der således et samlet antal på 33 millioner sessioner.
Hver ASP løsning kan have flere sprogversioner på forskellige domæner, hvilket gør, at der i dag findes ca. 400 hjemmesider. ASP-løsningerne skal fortsat videreføres i forbindelse med den nye løsning, så denne kan danne grundlag for de lokale turist websites. ASP-løsningerne varierer fra de helt små lokale sites til de store for København og Århus – alle ASP-løsningerne skal derfor have mulighed for at få den samme funktionalitet som visitdenmark.com Det er kun VisitDenmarks web-ansvarlige, der kan administrere og tilgå alle ASP-løsningerne. De enkelte ASP-løsninger vil kun have tilgang til deres egen ASP-løsning.
Kontrakten opdeles ikke i flere delaftaler, jf. punkt II.1.6), da der er en nær sammenhæng mellem de udbudte ydelser, og da der forventes et tæt samarbejde mellem leverandør og ordregiver, hvor det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som udvikler løsningen også forestår vedligeholdelse og drift heraf samt eventuel videreudvikling. Ligeledes kan der ikke meningsfuldt laves en opdeling af de enkelte opgaver, da det kræver kendskab til de udviklede hjemmesider og vedligeholdelse heraf. Desuden vil en opdeling medføre en risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne.
Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
Kontrakten indeholder 3 optioner på henholdsvis udvikling af integration til CrowdRiff, tilrådighedsstillelse af Google Analytics kompetencer samt på tilrådighedsstillelse af et segmenteringsmodul.
Ordregiver kan bestille videreudviklingsopgaver som selvstændige opgaver under Kontrakten. Disse selvstændige opgaver kan desuden betyde regulering af vedligeholdelsesvederlaget.
Der er mulighed for forlængelse af kontrakten, jf. punkt II.2.7.
Ad pkt. II.1.7) og V.2.4) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed, ligesom den estimerede værdi er baseret på en varighed på i alt 72 måneder.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af hjemmeside til VisitDenmark
28687540
Lyngbyvej 2
København Ø.
2100
Danmark
NUTS-kode: DK011
Drift/support varetages af underleverandør.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget hos Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget hos Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk