Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214784&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Offentligt udbud af overtræksvest til motorcykeldragt
(23.11.2018)
MIPO PARTS ApS
Bavnehøj 102
6040 Egtved
Offentligt udbud af overtræksvest til motorcykeldragt
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
E-mail: dksupport@eu-supply.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud af overtræksvest til motorcykeldragt
Dansk politi har behov for en overtræksvest til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Overtræksvesten skal anvendes af politipersonale, der forretter kørende og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland og Færøerne. Overtræksvesten skal indgå som en naturlig del af uniformeringen og udvise autoritet og myndighed med politiets logo og motorcyklistens markeringsnummer og distinktion.
Dansk politi har behov for en overtræksvest til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Overtræksvesten skal anvendes af politipersonale, der forretter kørende og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland og Færøerne. Overtræksvesten skal indgå som en naturlig del af uniformeringen og udvise autoritet og myndighed med politiets logo og motorcyklistens markeringsnummer og distinktion.
Ordregivers skøn er, at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 500 000 DKK - 1 500 000 DKK i aftaleperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det vil være et aftalemæssigt krav, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle Underleverandører, som medvirker til at opfylde Rammeaftalen, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Ved »medvirker til at opfylde Rammeaftalen«, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på Rammeaftalens opfyldelse. Rammeaftalen vil indeholde en bestemmelse der sikrer dette.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette er et genudbud som følge af annullationen den 13.10.2017 af det tidligere udbud, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2017/S 182-372095.
Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven § § 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3
Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.
Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2016/S 043-070165. Relevant materiale herfra findes på http://www.comdia.com/rigspolitiet/ide-udbud/mc-dragt
Det vil være muligt, at få fremvist den stofkvalitet, som ordregiver kræver at overtræksvesten skal leveres i, jf. bilag 1, Kravspecifikation. Besigtigelse kan ske alle hverdage mellem 9-14. Fremvisningen kan alene ske efter nærmere aftale på telefon: 4515 5476. Fremvisningen vil foregå på Odinsvej 19, 2600 Glostrup.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk