Fakta om udbudet
Udbyder
Det Kriminalpræventive Råd
Vindere
Nabohjælpsplatform - version 2.0
(16.06.2018)
Naboor ApS
Søndergade 70, 3. sal
8000 Aarhus C
Udvikling og drift af nabohjælpsplatform
Det Kriminalpræventive Råd
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
33343760
Artillerivej 55
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Elizabeth B. Burns
Telefon: +45 22792786
E-mail: ebb@dkr.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dkr.dk
Del II: Genstand
Udvikling og drift af nabohjælpsplatform
Trygfonden agter at give Det Kriminalpræventive Råd en gave bestående af en ny aftale med Naboor ApS om videreudvikling og drift af et opdateret nabohjælpssystem. Den nye aftale er en fortsættelse af et bestående aftaleforhold. Samtlige omkostninger til Naboor ApS (både iht. det bestående aftaleforhold og iht. den påtænkte nye aftale) afholdes af Trygfonden.
Danmark.
I 2012 indgik Trygfonden en aftale med Naboor ApS om levering, drift og vedligehold af et it-system til forebyggelse af indbrud hos private (nabohjælpssystem). Senere samme år overdrog Trygfonden kontrakten med Naboor ApS til Det Kriminalpræventive Råd som en gave, idet vederlagsforpligtelsen iht. aftalen (betalingerne til Naboor ApS) forblev hos Trygfonden.
Der er nu behov for at ændre og videreudvikle nabohjælpssystemet, og Trygfonden ønsker fortsat at afholde udgifterne hertil. Det er hensigten, at Trygfonden indgår en fornyet aftale med Naboor ApS om udvikling og drift af et fornyet nabohjælpssystem, der herefter overdrages som gave til Det Kriminalpræventive Råd, idet vederlagsforpligtelsen (betalingerne til Naboor ApS) også iht. den fornyede aftale skal forblive hos Trygfonden. Samtlige omkostninger til Naboor ApS (både iht. det bestående aftaleforhold og iht. den påtænkte nye aftale) afholdes således af Trygfonden.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Det Kriminalpræventive Råds modtagelse af den i pkt. II.2.4 beskrevne gave fra TrygFonden, samt Det Kriminalpræventive Råds modtagelse af ydelserne fra Naboor ApS iht. den fornyede aftale er ikke betinget af specifikke modydelser til Trygfonden/Naboor ApS fra Det Kriminalpræventive Råd. Valget af leverandøren (Naboor ApS) er endvidere ikke overladt til Det Kriminalpræventive Råd, idet Trygfonden – som gavegiver – har valgt at fortsætte med den eksisterende leverandør (Naboor ApS). Det er derfor Det Kriminalpræventive Råds opfattelse, at modtagelsen af en sådan gave ikke er udbudspligtig, idet der ikke er tale om en gensidigt bebyrdende kontrakt.
Det følger af udbudslovens § 6, at der skal gennemføres et udbud forud for indgåelsen af ”offentlige kontrakter” over tærskelværdien. Begrebet ”offentlig kontrakt” er i udbudslovens § 24, nr. 24 defineret som ”en gensidigt bebyrdende kontrakt, der indgås skriftligt mellem en eller flere økonomiske aktører og en eller flere ordregivere, og som vedrører udførelsen af bygge- og anlægsarbejder eller levering af varer eller tjenesteydelser”. Ifølge forarbejderne til bestemmelsen udelukker gensidighedsbetingelsen ensidige dispositioner fra begrebet offentlig kontrakt. Offentlige ordregivere kan med andre ord modtage gaver fra virksomheder mv., uden at der er tale om en offentlig kontrakt, hvorfor en sådan gave ikke udløser udbudspligt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Nabohjælpsplatform - version 2.0
33043236
Søndergade 70, 3. sal
Aarhus C
8000
Danmark
E-mail: info@naboor.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse: www.naboor.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
For så vidt angår udbuddets samlede værdi, jf. pkt. II.I.7), samt kontraktens værdi, jf. pkt. V.2.4), bemærkes, at videreudviklingen af nabohjælpssystemet estimeres til ca. 3 000 000 DKK, og de årlige driftsudgifter estimeres til ca. 500 000 DKK. Til brug for beregningen af det i pkt. II.1.7) og pkt. V.2.4) estimerede beløb, er der således taget udgangspunkt i en 2-årig kontrakt (den faktiske kontraktlængde kan dog både være kortere eller længere).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk