Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44d9b4df-e6c6-4b5d-aef4-45385a2c463c/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
Computere
(27.09.2018)
Edgemo A/S
Delta 8
8382 Hinnerup
Computere
(27.09.2018)
Comm2ig A/S
Kokkedal Industripark 104
2980 Kokkedal
Computere
(27.09.2018)
KMD A/S
Lautrupparken 40 - 42
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 05-07-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 09-07-2018
Time: 13:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 05-07-2018
Time: 13:01
Læses:
Dato: 09-07-2018
Time: 13:01
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen forlænges til den 9.7.2018, kl 13:00. Årsagen til forlængelsen fremgår af ordregivers besvarelse af spørgsmål offentliggjort den 23.6.2018 på udbudssiden: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44d9b4df-e6c6-4b5d-aef4-45385a2c463c/homepage
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 09-07-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 11-07-2018
Time: 13:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 09-07-2018
Time: 13:01
Læses:
Dato: 11-07-2018
Time: 13:01
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen forlænges til den 11.7.2018, kl 13:00. Årsagen til forlængelsen fremgår af ordregivers besvarelse af spørgsmål offentliggjort den 26.6.2018 på udbudssiden: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44d9b4df-e6c6-4b5d-aef4-45385a2c463c/homepage
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 11-07-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 12-07-2018
Time: 13:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 11-07-2018
Time: 13:01
Læses:
Dato: 12-07-2018
Time: 13:01
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen forlænges til den 12.7.2018, kl 13:00. Årsagen til forlængelsen fremgår af ordregivers besvarelse af spørgsmål offentliggjort den 28.6.2018 på udbudssiden: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44d9b4df-e6c6-4b5d-aef4-45385a2c463c/homepage
02.02 Computere
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
H.C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Morten Kure Ringgård
E-mail: mri@ski.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
02.02 Computere
SKI udbyder rammeaftale 02.02 vedrørende køb af computere og it-tilbehør rettet mod offentlige myndigheder, herunder kommuner, regioner, staten og selvejende institutioner.
Rammeaftalen omfatter computere og it-tilbehør, og favner bredt på sortiment, således at samtlige af SKI’s kundesegmenter kan få dækket deres forskelligartede indkøbsbehov inden for computere og it-tilbehør på rammeaftalen. Rammeaftalen supplerer SKI's forpligtende aftaler 50.40 Computere og it-tilbehør samt 50.43 Tablets.
Der er tale om en frivillig rammeaftale, hvilket betyder, at det er frivilligt for SKI's kunder, om de vil anvende rammeaftalen. Rammeaftalen etablerer således ikke noget eksklusivt forhold mellem de leverandører, der tildeles en plads på rammeaftalen og SKI's kunder. Kunder kan have interne instrukser, som foreskriver, at deres disponenter skal anvende rammeaftalen. Dette er dog et internt anliggende hos kunden. Af SKI's kundeliste (bilag A) fremgår, hvem der kan anvende rammeaftalen.
SKI udbyder en rammeaftale vedrørende levering af computere og it-tilbehør, der omfatter følgende 13 hovedproduktgrupper:
— 1) Stationære computere med Windows,
— 2) Stationære computere med iOS,
— 3) Bærbare computere med Windows,
— 4) Bærbare computere med iOS,
— 5) All-in-One (AIO) computere med Windows,
— 6) All-in-One (AIO) computere med iOS,
— 7) Håndholdte computere med Windows,
— 8) Håndholdte computere iOS,
— 9) Håndholdte computere med Android,
— 10) Tynde klienter,
— 11) Specialcomputere,
— 12) Tilbehør,
— 13) Serviceydelser.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal for at blive erklæret egnet - opfylde følgende 2 krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en samlet omsætning på mindst 100 000 000 DKK ekskl. moms,
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på mindst 15%.
Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit B, og tilbudsgiver skal - såfremt SKI konkret anmoder tilbudsgiver herom - fremlægge følgende dokumentation for den i ESPD'et angivne økonomiske og finansielle formåen:
— Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede omsætning og soliditetsgrad, herunder egenkapital og aktiver, fremgår.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig, at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Såfremt tilbudsgiveren baserer på andre (støttende) enheders økonomisk/finansielle formåen, hæfter tilbudsgiveren og de støttende enheder, som tilbudsgiveren er baseret på, solidarisk for opfyldelsen af tilbudsgivers forpligtelser i Rammeaftalens og Leveringskontrakternes varighed.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens § § 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.
En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem Ethics.
Ad II.1.5): Det anførte beløb er et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se herom i udbudsbetingelsernes punkt 3.
Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):
— Tilbudsgiver skal vedlægge en udfyldt elektroniske version af ESPD. ESPD tjener som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151,
— For information om udfyldelse og indsendelse af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og særligt om endelige dokumentation i punkt 16.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics,
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3,
— Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Login for at få adgang til tilmelding« og logge ind. Herefter kan der klikkes på »Tilmelding« for at tilmelde sig udbuddet.
Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra Ethics. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login,
— Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret ny bruger«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og der kan logges ind ved at klikke på »Login og gå på din side« Herefter kan man tilmelde sig udbuddet.
Efter succesfuld aktivering, får man tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter),
— Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen,
— SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter eller afslutte tilbuddet i Ethics efter tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i Ethics.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk