Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=213167&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Vindere
Rammeaftale på leasing af computere
(07.10.2018)
edgemo a/s
Delta 6 - 8
8382 Hinnerup
Rammeaftale på leasing af computere
Energinet Forretningsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
39314797
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
Telefon: +45 70102244
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
39314959
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
39315041
Tonne Kjærvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
25943325
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
39315084
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
29851255
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
29851247
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
27210406
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
37930393
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: procurement@energinet.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Del II: Genstand
Rammeaftale på leasing af computere
Energinet forventer i rammeaftaleperioden af skulle anvende i størrelsesordenen 2 800 pc’er og 2 000 dockingstationer samt 4 000 kabler til forbindelse af skærme og dockingstationer, som en del af behovet for pc’er i Energinet. Baggrunden er at det eksisterende miljø ikke er fremtidssikret, samt at der er et ønske om at komme på Windows 10, hvilket ikke er muligt på alle de eksisterende pc’er.
Erritsø.
Energinet forventer i rammeaftaleperioden af skulle anvende i størrelsesordenen 2 800 pc’er og 2 000 dockingstationer samt 4 000 kabler til forbindelse af skærme og dockingstationer, som en del af behovet for pc’er i Energinet. Baggrunden er at det eksisterende miljø ikke er fremtidssikret, samt at der er et ønske om at komme på Windows 10, hvilket ikke er muligt på alle de eksisterende pc’er.
Rammeaftaler omfatter en Initialleverance, hvor Energinet forpligter sig til at lease 1 900 computere og 1 400 dockingstationer. Efterfølgende har Energinet mulighed for at foretage yderligere træk på rammeaftalen efter behov.
Energinet forpligter sig dog ikke til at foretage efterfølgende træk på rammeaftalen.
Rammeaftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Energinet prækvalificerer de 3 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål, herunder særligt erfaring med levering af computere som leasingaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver ønsker kun at indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder. Dette med henblik på at sikre at virksomheden har et eksistensgrundlag under hele kontraktperioden.
Ansøgeren skal bekræfte sin økonomiske formåen i ESPD del IV.B: ”Økonomisk og finansiel formåen” med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum);
2) Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum).
Tallene skal oplyses i ESPD del IV.B (Finansielle nøgletal).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”.
Ansøgeren er efter anmodning fra ordregiver forpligtet til at dokumentere opfyldelse af kravet.
- Soliditetsgraden skal minimum være 15 pct.
Referencer over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen”.
Referencerne skal indeholde:
- En detaljeret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance (opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen),
- Den samlede kontraktsum (hvis muligt),
- Dato,
- Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger.
Hvis tilbudsgiveren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søster-selskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”.
Referencelisten bør ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante leverancer. Såfremt referen-celisten inkluderer mere end 5 leverancer, vil kun de første 5 angivne referencer indgå i evalueringen. Hvis ansøgeren deltager i udbudsproceduren sammen med andre i en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) eller hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 5, når de lægges sammen.
Energinet forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner.
Tilbudsgiveren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Tilbuddet skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1 i denne udbudsbekendtgørelse. Tilbud som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Energinet har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compacts 10 principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med Energinets Code of Conduct. Aktører som Energinet kontraherer med, forventes at efterleve Energinets Code of Conduct som kan læses på vores hjemmeside: www.energinet.dk
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Rammeaftalen omfatter leasing.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes genudbudt ved aftaleudløb.
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD (European Single Procurement Document) udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i prækvalifikationsmaterialet i EU-Supply.
For at bruge ESPD’et, gør venligst følgende:
— Gem XML filen på din computer, eksempelvis på skrivebordet (tilgængeligt via EU-Supply),
— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome,
— Vælg det foretrukne sprog,
— Vælg ”Jeg er en økonomisk aktør”,
— Vælg ”Importer ESPD”,
— Upload XML versionen af ESPD’et fra skrivebordet,
— Vælg det land virksomheden er lokaliseret i,
— Udfyld ESPD’et med de oplysninger, som er udbedt,
— Efter færdiggørelsen af ESPD’et, vælg ”oversigt” og gennemgå de indtastede informationer,
— Efter gennemgang vælges nederst ”Download i” som pdf og/eller XML fil, hvorefter det gemmes på computeren,
— Upload pdf og/eller XML versionen af ESPD’et til ”Mine svar” i EU-Supply som jeres anmodning om deltagelse i denne prækvalifikation.
Bemærk venligst følgende:
— En tilbudsgiver, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til tilbuddet vedlægges, såvel tilbudsgivers eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, afgiver tilbud sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt;
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk