23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 100-229250
Offentliggjort
29.05.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

ØS Indsigt Ejerkredsen

EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteydelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet øs Indsigt


ØS Indsigt Ejerkredsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
ØS Indsigt Ejerkredsen
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Lise Norre
E-mail: l.norre@rn.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.osindsigt.dk/

I.1) Navn og adresser
Alle nuværende eller potentielle medlemmer af Øs Indsigt
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Lise Norre
E-mail: l.norre@rn.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.osindsigt.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Øs Indsigt er en forening for fællesoffentligt samarbejde, og består af en række offentlige myndigheder
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteydelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet øs Indsigt

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet foretages af en række ordregivende enheder i fællesskab. De ordregivende enheder er:

— Ejerkredsen ØS Indsigt,

— De offentlige myndigheder, som er medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen,

— En række potentielle medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen.

For nærmere information henvises til Rammeaftalebilag 14.

Nærværende udbud vedrører anskaffelse af ydelser til Udvikling, Hosting og Vedligeholdelse af økonomisystemet ØS Indsigt til foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt og dens medlemmer..

Udbuddet er opdelt på 2 delaftaler. Delaftale 1 vedrører Hosting og Delaftale 2 vedrører Udvikling og Vedligeholdelse.

De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalen og Rammeaftalebilagene.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 vedrører Hosting

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72315200
72220000
72250000
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ydelserne som skal konkurrenceudsættes omfatter:

- Leverancen: Etablering af driftsmiljø, etablering af forbindelse til medlemmernes intranet. Migrering af data.

- Driftsafvikling af ØS-Indsigt Hostingmiljøet, ca. 6 servere per medlem,

- Driftsafvikling af forbindelser,

- Driftsafvikling af webservere til DIADEM 2stk.,

- Driftsafvikling af Ressourcestyring til Hjørring,

- Backup af data og servere,

- Vedligeholdelse og Support af Hostingmiljøet og bistand til Applikationsleverandøren,

— ØS Indsigt forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalerne på grundlag af de indledende tilbud,

— Forhandlingsforløbet fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 4.2,

— ØS Indsigt vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Engangsvederlag for Option Anvendelse af DB2 som DBMS.

Engangsvederlag for Option Anvendelse af MSSQL som DBMS.

For mere information henvises til rammeaftalebilag 11.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det er muligt at tilbyde en rabat på delaftale 1, hvis leverandøren vinder delaftale 2. Rabatten skal afgives i procent i rammeaftalebilag 11 til delaftale 1 og vil blive fratrukket de tilbudte priser i evalueringen af delaftale 1, hvis leverandøren vinder delaftale 2.

Kunden først vil evaluere delaftale 2 og derefter delaftale 1. Der vil blive set bort fra andre kombinationsmuligheder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udvikling og Vedligeholdelse

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212517
50324100
72230000
72220000
72250000
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

1) Leverancen (Rammeaftalebilag 1, 3 og 4):

- Udvikling, test og release af Version 3.0 af Systemet,

- Udarbejdelse af deploymentpakke som kan anvendes af Applikationsleverandøren, Region Midtjylland og Odense kommune,

- Konfiguration af Systemet i Driftsmiljøerne i Hostingmiljøet,

- Overtagelsesprøve,

- Pilotprøve for driftsafvikling af Hjørring kommune,

- Driftsprøve for alle medlemmer,

- Vedligehold og udvikling af nye Versioner af ØS-Indsigt,

- Driftsovervågning og applikationsdrift af ØS-Indsigt,

- Installation og opgradering af nye Versioner i Hostingmiljøet,

- Help Desk for ØS-Indsigt,

- Rådgivning om - og gennemførelse af nyudvikling,

— ØS Indsigt forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalerne på grundlag af de indledende tilbud,

— Forhandlingsforløbet fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 4.2,

— ØS Indsigt vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

(a) Option anvendelse af distributionssystem jf. Rammeaftalebilag 3,

(b) Option på modernisering af webservice og visningsrammeværk jf. Rammeaftalebilag 3,

(c) Option på modernisering af databasen, jf. Rammeaftalebilag 3,

(d) Option på anvendelse af Websphere jf. Rammeaftalebilag 3.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 221-459378
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1 vedrører Hosting

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteyedelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet ØS Indsigt

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Det skal herved meddeles, at foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt har besluttet at annullere ud-buddet af IT-tjenesteydelser i form af hosting, udvikling og vedligeholdelse af IT-systemet ØS Indsigt, der blev udbudt ved udbudsbekendtgørelse 2017/S 221-499378.

Annullation sker, idet foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt i forbindelse med en klagesag er blevet opmærksom på, at udbudsmaterialet var udformet i strid med udbudslovens § 42, hvorefter udbudsmaterialet ikke kan danne grundlag for tildeling af delaftale 1 (hosting af ØS Indsigt) og delaftale 2 (udvikling og vedligeholdelse af ØS Indsigt). Foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt ser sig derfor nødsaget til at trække sine tildelingsbeslutninger vedrørende både delaftale 1 og delaftale 2 af 9.4.2018 tilbage og annullere udbuddet.

Foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt vil inden for den nærmeste fremtid fastlægge rammerne for et genudbud, herunder revidere udbudsmaterialet, således at dette kan danne grundlag for et genudbud af delaftalerne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov.

Nr.618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov. Nr.1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

1) En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud

Inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;

2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller

Forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske

Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte

Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor

Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,

Stk.4;

2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §

185, stk. 2, 3. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/05/2018

Send til en kollega

0.047