Fakta om udbudet
Udbyder
ØS Indsigt Ejerkredsen
EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteydelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet øs Indsigt
ØS Indsigt Ejerkredsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Lise Norre
E-mail: l.norre@rn.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.osindsigt.dk/
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Lise Norre
E-mail: l.norre@rn.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.osindsigt.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteydelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet øs Indsigt
Udbuddet foretages af en række ordregivende enheder i fællesskab. De ordregivende enheder er:
— Ejerkredsen ØS Indsigt,
— De offentlige myndigheder, som er medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen,
— En række potentielle medlemmer af ØS Indsigt Ejerkredsen.
For nærmere information henvises til Rammeaftalebilag 14.
Nærværende udbud vedrører anskaffelse af ydelser til Udvikling, Hosting og Vedligeholdelse af økonomisystemet ØS Indsigt til foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt og dens medlemmer..
Udbuddet er opdelt på 2 delaftaler. Delaftale 1 vedrører Hosting og Delaftale 2 vedrører Udvikling og Vedligeholdelse.
De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalen og Rammeaftalebilagene.
Delaftale 1 vedrører Hosting
Danmark.
Ydelserne som skal konkurrenceudsættes omfatter:
- Leverancen: Etablering af driftsmiljø, etablering af forbindelse til medlemmernes intranet. Migrering af data.
- Driftsafvikling af ØS-Indsigt Hostingmiljøet, ca. 6 servere per medlem,
- Driftsafvikling af forbindelser,
- Driftsafvikling af webservere til DIADEM 2stk.,
- Driftsafvikling af Ressourcestyring til Hjørring,
- Backup af data og servere,
- Vedligeholdelse og Support af Hostingmiljøet og bistand til Applikationsleverandøren,
— ØS Indsigt forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalerne på grundlag af de indledende tilbud,
— Forhandlingsforløbet fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 4.2,
— ØS Indsigt vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Engangsvederlag for Option Anvendelse af DB2 som DBMS.
Engangsvederlag for Option Anvendelse af MSSQL som DBMS.
For mere information henvises til rammeaftalebilag 11.
Det er muligt at tilbyde en rabat på delaftale 1, hvis leverandøren vinder delaftale 2. Rabatten skal afgives i procent i rammeaftalebilag 11 til delaftale 1 og vil blive fratrukket de tilbudte priser i evalueringen af delaftale 1, hvis leverandøren vinder delaftale 2.
Kunden først vil evaluere delaftale 2 og derefter delaftale 1. Der vil blive set bort fra andre kombinationsmuligheder.
Udvikling og Vedligeholdelse
Danmark.
1) Leverancen (Rammeaftalebilag 1, 3 og 4):
- Udvikling, test og release af Version 3.0 af Systemet,
- Udarbejdelse af deploymentpakke som kan anvendes af Applikationsleverandøren, Region Midtjylland og Odense kommune,
- Konfiguration af Systemet i Driftsmiljøerne i Hostingmiljøet,
- Overtagelsesprøve,
- Pilotprøve for driftsafvikling af Hjørring kommune,
- Driftsprøve for alle medlemmer,
- Vedligehold og udvikling af nye Versioner af ØS-Indsigt,
- Driftsovervågning og applikationsdrift af ØS-Indsigt,
- Installation og opgradering af nye Versioner i Hostingmiljøet,
- Help Desk for ØS-Indsigt,
- Rådgivning om - og gennemførelse af nyudvikling,
— ØS Indsigt forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalerne på grundlag af de indledende tilbud,
— Forhandlingsforløbet fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 4.2,
— ØS Indsigt vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
(a) Option anvendelse af distributionssystem jf. Rammeaftalebilag 3,
(b) Option på modernisering af webservice og visningsrammeværk jf. Rammeaftalebilag 3,
(c) Option på modernisering af databasen, jf. Rammeaftalebilag 3,
(d) Option på anvendelse af Websphere jf. Rammeaftalebilag 3.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 vedrører Hosting
Del V: Kontrakttildeling
EU-udbud med forhandling af IT-tjenesteyedelser i form af udvikling og vedligeholdelse samt hosting af IT-systemet ØS Indsigt
Del VI: Supplerende oplysninger
Det skal herved meddeles, at foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt har besluttet at annullere ud-buddet af IT-tjenesteydelser i form af hosting, udvikling og vedligeholdelse af IT-systemet ØS Indsigt, der blev udbudt ved udbudsbekendtgørelse 2017/S 221-499378.
Annullation sker, idet foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt i forbindelse med en klagesag er blevet opmærksom på, at udbudsmaterialet var udformet i strid med udbudslovens § 42, hvorefter udbudsmaterialet ikke kan danne grundlag for tildeling af delaftale 1 (hosting af ØS Indsigt) og delaftale 2 (udvikling og vedligeholdelse af ØS Indsigt). Foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt ser sig derfor nødsaget til at trække sine tildelingsbeslutninger vedrørende både delaftale 1 og delaftale 2 af 9.4.2018 tilbage og annullere udbuddet.
Foreningen Ejerkredsen ØS Indsigt vil inden for den nærmeste fremtid fastlægge rammerne for et genudbud, herunder revidere udbudsmaterialet, således at dette kan danne grundlag for et genudbud af delaftalerne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Finder ikke anvendelse
Danmark
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov.
Nr.618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov. Nr.1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
1) En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
Inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
Forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske
Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,
Stk.4;
2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §
185, stk. 2, 3. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk