23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 181-313016
Offentliggjort
18.09.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
29.10.2013 Kl. 10:00

Addresse
Grontmij A/S, Granskoven 8, Att: Mogens Birkov Andersen, 2600 Glostrup, Telefon: +45 43486595, Mail: mba@grontmij.dk, www.grontmij.dk

Udbyder

Carlsberg Byen Ejendomme P/S

Opdateringer

Resultat
(18.03.2014)

Den 24. februar 2014 er kontrakten - blandt 4 modtagne tilbud - blevet tildelt:
Aarsleff Bane & Anlæg I/S
Lokesvej 15
8230 Åbyhøj
Telefon: +45 87442222
Mailadresse: info@aarsleff.com
Fax: +45 87442249
Internetadresse: www.aarsleff.com
Kontraktens endelige samlede værdi: 61.966.000 DKK eksklusive moms
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.

Carlsberg Station (Resultat)


Carlsberg Byen Ejendomme P/S

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Carlsberg Byen Ejendomme P/S
CVR nr. 35248579
Olivia Hansens Gade 2
Att: Henrik Qvist Jensen
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 28308909
Mailadresse: hqj@carlsbergbyen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.carlsbergbyen.dk

Yderligere oplysninger fås her: Grontmij A/S
DK
Granskoven 8
Att: Mogens Birkov Andersen
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 43486595
Mailadresse: mba@grontmij.dk
Internetadresse: http://www.grontmij.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Grontmij A/S
DK
Granskoven 8
Att: Mogens Birkov Andersen
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 43486595
Mailadresse: mba@grontmij.dk
Internetadresse: http://www.grontmij.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Grontmij A/S
DK
Granskoven 8
Att: Mogens Birkov Andersen
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 43486595
Mailadresse: mba@grontmij.dk
Internetadresse: http://www.grontmij.dk

I.2)Hovedaktivitet
Andet: Bygge- og anlægsarbejder


I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Carlsberg Station.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse

NUTS-kode DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Carlsberg Byen P/S skal efter aftale med Transportministeriet være bygherre på udførelse af en ny S-station ved Carlsberg Byen. Stationen skal erstatte nærliggende Enghave S-station. Projektet gennemføres i et tæt samarbejde med Banedanmark og DSB. Udførelsen skal gennemføres i en hovedentreprise. Entreprisen udføres i tidsrummet fra april 2014 til november 2016. Carlsberg Station planlægges ibrugtaget i april 2016, hvorefter Enghave Station fjernes.
Entreprisen omfatter i hovedtræk følgende ydelser:
— Byggeplads
— Afskærmninger mod spor i drift
— Jord- og afvandingsarbejder for ny perron og sidetrukket spor 4 (nyt spor)
— Sporarbejder for sidetrækning af det nordlige, vestgående S-spor, spor 4
— Sporjustering af det eksisterende sydlige, østgående S-spor, spor 3
— Perronkonstruktion
— Kørestrømsarbejder, over eksisterende og sidetrukket spor 4
— Udkragede brodæk inkl. søjleunderstøtninger og fundering
— Adgange til stationen i form af trapper, eskalatorer og elevator
— Belægningsarbejder
— Aptering og belysning
— Forsyning og Stærkstrøm
— Teknikbygning
— Nedlæggelse og fjernelse af Enghave Station inkl. stationsbygninger.
— Afhentning og indbygning af bygherreleverancer.
Der gøres opmærksom på, at arbejder vedrørende sikring og fjernstyring ikke er inkluderet i entreprisen. Disse arbejder udføres i anden entreprise.
Entreprisen udføres i 3 hovedetaper:
— Etape 1: Arbejder nord for eksisterende spor 4, afsluttende med ibrugtagning af det sidetrukne spor 4
— Etape 2: Færdiggørelse af Carlsberg Station
— Etape 3: Nedlæggelse og fjernelse af Enghave Station inkl. stationsbygninger.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45200000, 45230000, 45100000, 45110000, 45221112, 45233200, 45232440, 45234100, 45234116, 45234160, 45236000, 42416000, 45221213

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Etablering af en ny S-station ved Carlsberg Byen samt nedlæggelse og fjernelse af den nuværende Enghave Station inkl. stationsbygninger.
Carlsberg Station placeres ved S-banens spor 3 og 4 umiddelbart vest for Vesterfælledvejbroen.
Carlsberg Station anlægges med en ø-perron, idet det vestgående S-spor (spor 4) sidetrækkes mod nord for at give plads til perronen. Trappeadgange m.v. til stationen etableres fra to udkragede brodæk, der er forbundet med et større forpladsområde, som udføres i naboprojektet Carlsberg Byens Byggeafsnit 8. Trappeadgang til stationen etableres endvidere i østenden fra den nuværende Vesterfælledvej bro og i vestenden fra en ny bro over banen, der udføres i Byggeafsnit 8.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 70 000 000 og 100 000 000 DKK


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 11.3.2014 Færdiggørelse 1.12.2016



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal stilles økonomisk sikkerhed på 15 % af entreprisesummen, indtil aflevering har fundet sted. Herefter skal sikkerheden svare til 10 % af entreprisesummen. Herefter nedskrives sikkerheden yderligere 1 år henholdsvis 5 år efter aflevering, når mangelafhjælpning har fundet sted.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Entreprenøren har én gang hver måned ret til betaling for udført arbejde m.v. Faktura eller acontobegæringer sendes senest den 25. i måneden.
Bygherrens betalingsbetingelser: Løbende måned (ved modtagelse af faktura den 25. i måneden) + 30 dage.
Øvrige vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ansøger er et konsortium eller en anden sammenslutning af økonomiske aktører, skal samtlige deltagende økonomiske aktører hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse. Der skal udpeges én befuldmægtiget, der kan indgå forpligtende aftaler på vegne af de deltagende økonomiske aktører.


III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I entreprisen vil indgå bygherreleverancer på elementer, som mere hensigtsmæssigt vurderes at kunne indkøbes gennem Banedanmark og DSB:
Banedanmark: Spor, Sikring og Kørestrøm
DSB: Standardudstyr til stationsanlæg.
Endvidere vil der i entreprisen være bygherreleverancer fra Totalentreprisen Carlsberg Byen Byggeafsnit 8: Lysmaster og teglklinker m.v.
Entreprenøren skal varetage administration og håndtering af bygherreleverancerne.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Fuldstændigt firmanavn og adresse, samt e-mailadresse og telefonnummer på kontaktperson.
B. Ansøger skal endvidere udfylde, underskrive og vedlægge ansøgningen, en tro og love erklæring på at ansøger ikke befinder sig i nogle af de Europa Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2 nævnte situationer, at der ikke foreligger sådanne forhold som omfattet af § 4 i bekendtgørelse nr. 712 af 16. september 2004, samt om gæld til det offentlige jævnfør lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger m.v. Tro og love erklæringen skal afgives på en formular der kan indhentes ved henvendelse som anført i punkt I.1 og Bilag A II.
C. Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager. Oplysningerne skal ikke gives for eventuelle underentreprenører.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal have økonomisk formåen til gennemførelse af opgaven, herunder positiv egenkapital ved udgangen af det senest afsluttede regnskabsår. Ansøgeren skal have haft en gennemsnitlig omsætning inden for bygge- og anlægsområdet i de seneste 3 år eller i den periode, virksomheden har eksisteret, på mindst 100 000 000 DKK ekskl. moms pr. år.
Til dokumentation for af den økonomiske formåen skal ansøgeren aflevere:
A. En Revisorpåtegnet erklæring om virksomhedens nettoomsætning, resultat og egenkapital for de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår den økonomiske aktør blev etableret. Såfremt de økonomiske aktør har eksisteret i en kortere periode angives tallene for den periode, de foreligger.
B. Såfremt der ansøges om deltagelse i form af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, og beløbet skal gælde for den samlede sammenslutning af virksomheder. Oplysningerne skal ikke gives for eventuelle underentreprenører.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren og eventuelle underentreprenører skal tilsammen have teknisk formåen til gennemførelse af opgaven.
Ansøgeren og eventuelle underentreprenører skal tilsammen inden for de seneste 5 år have udført minimum 2 sammenlignelige entrepriser i omfang og kompleksitet samt sammenlignelige entreprisearbejder hvad angår bro-, spor-, kørestrøm- og nedrivningsarbejder.
Til dokumentation af den tekniske formåen skal ansøgeren aflevere:
A. Referenceliste over navngivne tilsvarende arbejder, som ansøgeren og eventuelle underentreprenører tilsammen har udført inden for de seneste 5 år. Listen skal omfatte relevante oplysninger, som minimum oplysninger om opgavens betegnelse, bygherre, entreprisesum og periode for opgavens genemførelse. Herudover skal der gives oplysninger om opgavens indhold og ansøgerens og eventuelle underentreprenørers rolle i opgaven.
Referencelisten for ansøger og eventuelle underentreprenører bør ikke overstige i alt 15 opgaver.
B. Dokumentation for, at ansøgeren har implementeret et kvalitets- og miljøledelsessystem svarende til ISO 9001 og ISO 14001.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: ..


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
29.10.2013 - 10:00


IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.7)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger:
1. Ansøger skal huske at vedlægge alle dokumenter i ansøgningen, jf. pkt. III.2).
2. Ordregiver vil maksimalt prækvalificere 5 virksomheder. I tilfælde af, at mere end 5 virksomheder bliver fundet egnet til at byde på opgaven, vil udvælgelsen af virksomheder, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, ske på grundlag af en vurdering af, hvilke virksomheder der i forhold til den udbudte opgave vurderes at have de bedste og mest relevante referencer på baggrund af oplysningerne nævnt i punkt III.2.3).
3. Ansøgning om prækvalifikation bedes fremsendt i tre papireksemplarer samt en kopi på cd-rom eller USB-stik til ordregiver, som anført under Bilag A III, mærket »Carlsberg Station – Hovedentreprise – Fortroligt«.
4. Der gøres opmærksom på, at udbudsprocessen foregår på dansk. Dette omfatter bl.a., men ikke begrænset til, at alt udbudsmateriale, herunder kontrakten, er udarbejdet på dansk og at tilbud skal afleveres på dansk.
5. I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation er det muligt for ansøger at vedlægge tekniske beskrivelser og lignende på engelsk, svensk eller norsk.
6. I relation til pkt. I.1) bemærkes, at der ikke er yderligere oplysninger eller specifikationer at få i forbindelse med prækvalifikationen. Udbudsmaterialet gøres efterfølgende tilgængeligt for de prækvalificerede ansøgere.
7. Ansøger skal endvidere udfylde, underskrive og vedlægge ansøgningen, en tro og love erklæring, som anført under pkt. III.2.1) B. Tro og love erklæringen skal afgives på en formular, der kan indhentes ved henvendelse til ordregiver som anført i Bilag A II.


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbuddet:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre tilfælde skal klagen være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.9.2013

Send til en kollega

0.048