23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 095-215523
Offentliggjort
19.05.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

Rammeaftele med én leverandør om levering af End Point Protection software


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Githa Nørager
Telefon: +45 24628828
E-mail: Githa.Norager@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftele med én leverandør om levering af End Point Protection software

Sagsnr.: 18/8157
II.1.2) Hoved-CPV-kode
48218000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker en antivirus løsning som tilbyder:

— beskyttelse mod Vira,

— beskyttelse mod Phishing-angreb,

— beskyttelse mod Spoofing forsøg,

— beskyttelse md Rootkits og andre Malware angreb.

Foruden indkøb af antivirus licenser ønsker Ordregiver at indkøbe support og vedligeholdelse af antivirus softwaren samt uddannelse i brugen af softwaren som en option for Ordregiver indgår indkøb af en EDR løsning. Såfremt optionen udnyttes ønsker Ordregiver ligeledes at indkøbe support og vedligeholdelse af EDR softwaren samt uddannelse i brugen af softwaren.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72260000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker en antivirus løsning som tilbyder:

— beskyttelse mod Vira,

— beskyttelse mod Phishing-angreb,

— beskyttelse mod Spoofing forsøg,

— beskyttelse md Rootkits og andre Malware angreb.

Foruden indkøb af antivirus licenser ønsker Ordregiver at indkøbe support og vedligeholdelse af antivirus softwaren samt uddannelse i brugen af softwaren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Operationelle konkurrencekrav / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Forretningsmæssige konkurrencekrav / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Som en option for Ordregiver indgår indkøb af en EDR løsning. Såfremt optionen udnyttes ønsker Ordregiver ligeledes at indkøbe support og vedligeholdelse af EDR softwaren samt uddannelse i brugen af softwaren.

Ordregiver kan udnytte optionen indtil 2 måneder efter kontraktunderskrivelsen. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 058-127834
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale med én leverandør om levering af End Point Protection software

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har i forbindelse med evalueringen af de indkomne tilbud konstateret fejl i udbudsmaterialet, da der er fejl i Ordregivers mindstekrav til de udbudte ydelser, således at de tilbudte produkter ikke opfylder Ordregivers reelle behov til trods for, at de tilbudte produkter opfylder kravspecifikationen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/05/2018

Send til en kollega

0.063