Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 179-308160
Offentliggjort
16.09.2013
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
22.10.2013 Kl. 12:00
Addresse
Karl Henning Sørensen arkitekter, Frederiksborgvej 14, Att: Carsten Klog, 3200 Helsinge, Telefon: +45 48771132, Mailadresse: ck@ark-khs.dk, www.khsarkitekter.dk
Udbyder
Hamlets Vænge
Renovering af Hamlets Vænge i Helsingør
Hamlets Vænge
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Hamlets Vænge
Trækbanen 16
Att: Torben Hangaard
3000 Helsingør
DANMARK
Telefon: +45 49211104
Mailadresse: thn@boliggaarden.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.boliggaarden.dk
Yderligere oplysninger fås her: Boliggaarden
Trækbanen 16
Att: Torben Hangaard
3000 Helsingør
DANMARK
Telefon: +45 49211104
Mailadresse: thn@boliggaarden.dk
Internetadresse: http://www.boliggaarden.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Carsten Klog
3200 Helsinge
DANMARK
Telefon: +45 48771132
Mailadresse: ck@ark-khs.dk
Internetadresse: http://www.khsarkitekter.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Karl Henning Sørensen arkitekter
Frederiksborgvej 14
Att: Carsten Klog
3200 Helsinge
DANMARK
Telefon: +45 48771132
Mailadresse: ck@ark-khs.dk
Internetadresse: http://www.khsarkitekter.dk
I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Hovedentreprise for renovering af Hamlets Vænge i Helsingør.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Esrumvej 54-88 og Hamlets Vænge 1-31 i Helsingør.
NUTS-kode
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Hele bebyggelsen består af 166 familieboliger fordelt på 42 ejendomme. Ejendommene er opført i perioden 1917-1926.
I 60 af lejlighederne skal der etableres nye badeværelser, isættes nye vinduer, drænes omkring kældre, etableres nye adgangstrapper, nyt ventilationsanlæg samt udskiftning af kviste.
I 66 lejligheder skal der derudover foretages sammenlægninger således at der i fremtiden vil være 53 lejligheder. I den forbindelse etableres der nye køkkener, udskiftning af installationer samt forbedring af de grundmurede kældre.
I de sidste lejligheder foretages der mindre ombygningsarbejder.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000, 45200000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 20 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
a. En hovedentreprenør, der afgiver tilbud, er ansvarlig for kontraktens opfyldelse, uanset om der anvendes underentreprenører.
b. Dersom et konsortium får tildelt en hovedentreprise, skal hvert enkelt medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontrakten. Et af konsortiemedlemmerne skal have fuld prokura overfor bygherren.
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det forventes, at der ved nærværende udbud kan stilles krav om at leverandøren skal beskæftige praktikanter.
Omfang og udformning af sociale klausuler vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a. Firmanavn, adresse, email, kontaktperson.
b. Tro og love erklæring om gæld til det offentlige. Dokumentation må ikke være ældre end 6 måneder regnet fra ansøgningsfristen for deltagelse i prækvalifikation.
c. Serviceattest fra erhvervsstyrelsen.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisor påtegnelse med:
a. Oplysning om omsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår.
b. Oplysning om soliditetsgrad for de 3 seneste disponible regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: a. Ansøgere skal fremvise positiv soliditetsgrad på minimum 10% for hvert af de 3 år.
b. Ansøgere med en årlig omsætning på mindre end ca. 100 000 000 DKK skal ikke forvente at komme i betragtning.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
a. Referenceliste for tilsvarende bygge- og anlægsarbejder indenfor renovering og nybyggeri udført i hoved-, stor- eller totalentreprise indenfor de seneste 5 år og entreprisesummens størrelse samt ansøgerens rolle (det vil sige, hvilke arbejder og/eller entrepriser, som ansøgeren har udført). Virksomheder med flere afdelinger oplyser hvilke(n) afdeling(-er) som har haft ansvaret for de udvalgte referencer. Minimum 3 referencer skal indeholde udtalelser fra bygherren.
b. Beskrivelse af firmaets kvalitets- og miljøstyringsmetoder.
c. Nøgletal (jf. BEK nr. 675 af 18/06/2010) omfattende overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed.
d. CV for udvalgte medarbejdere, herunder CV for medarbejder der skal forestå beboerkontakt, samt byggeleder.
e. Referencer fra opgaver, hvor entreprenøren har forestået beboerhåndtering, information m.v.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
c. Hovedentreprenør skal dokumenterer at de ved indgåelse af kontrakt frivilligt deltager i evaluering gennem Byggeriets Evalueringscenter.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Begrænset
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.10.2013 - 12:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk/
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 6 måneder efter at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse i Den Europæsike Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen er indgivet til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde vor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.9.2013