23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 078-173496
Offentliggjort
21.04.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Vindere

(31.07.2018)
Dustin A/S
Michael Drewsens Vej 23
8270 Højbjerg

Opdateringer

Rettelse
(12.05.2018)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 18-05-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 25-05-2018
Time: 13:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 18-05-2018
Time: 13:01
Læses:
Dato: 25-05-2018
Time: 13:01


Yderligere oplysninger
SKI arbejder på at håndtere problematikker rejst i spørgsmål/svar-processen, og forventer at kunne besvare udestående spørgsmål snarest muligt. SKI udskyder som følge heraf fristen for afgivelse af tilbud til 25.5.2018 kl. 13:00.

Rettelse
(17.05.2018)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 25-05-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 31-05-2018
Time: 13:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 25-05-2018
Time: 13:01
Læses:
Dato: 31-05-2018
Time: 13:01


Yderligere oplysninger
SKI har i forbindelse med besvarelse af spørgsmål foretaget justeringer af udbudsmaterialet bl.a. vedr. skærmstørrelser for bærbar 16 og 20, tilbehør og afhjælpning. Ændringerne fremgår af spørgsmål/svar samt det uploadede materiale i Ethics. SKI udskyder tilbudsfristen til 31.5.2018, kl. 13:00.

Rammeaftale 50.40 – Delaftale 1 Computere og IT-tilbehør


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
17472437
Zeppelinerhallen
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Morten Kure Ringgård
E-mail: mri@ski.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ski.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/330993c5-c577-49de-8eba-6165a2945f57/homepage
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/330993c5-c577-49de-8eba-6165a2945f57/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/330993c5-c577-49de-8eba-6165a2945f57/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale 50.40 – Delaftale 1 Computere og IT-tilbehør

Sagsnr.: 50.40
II.1.2) Hoved-CPV-kode
30000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder en rammeaftale vedrørende køb af computere og it-tilbehør. Uanset titlen på den udbudte rammeaftale, omfatter dette udbud ikke delaftaler, jf. også udbudsbekendtgørelsens del II, afsnit 1.6. Rammeaftale 50.40 - Delaftale 2 Forbrugstoffer og datatilbehør forventes at blive udbudt i løbet af 2018. Rammeaftalen udbydes som en centralt koordineret aftale i medfør af cirkulære om indkøb i staten (CIR nr. 9453 af 10.5.2017), hvilket indebærer, at rammeaftalen omfatter en aftageforpligtelse for staten samt de tilsluttede abonnenter, jf. bilag A til rammeaftalen. Dette indebærer dog også, at nogle enheder under abonnenterne, navnlig selvejende institutioner, kan bruge rammeaftalen på frivillig basis. Abonnenten kan dog eventuelt have interne instrukser, som foreskriver, at disse enheder under abonnenten skal anvende rammeaftalen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 700 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30200000
30213000
30213100
30213300
30230000
30231000
30237270
30237280
30237410
72600000
72611000
30237460
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

SKI udbyder en rammeaftale vedrørende levering af computere og it-tilbehør, der omfatter følgende hovedproduktgrupper:

— Stationære computere,

— Bærbare computere,

— Tilbehør,

— Serviceydelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Varigheden af rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal for at blive erklæret egnet - opfylde følgende 2 krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen:

— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en samlet omsætning på mindst 100 000 000 DKK ekskl. moms,

— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på mindst 20%.

Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit B, og tilbudsgiver skal - såfremt SKI konkret anmoder tilbudsgiver herom - fremlægge følgende dokumentation for den i ESPD'et angivne økonomiske og finansielle formåen:

— Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede omsætning og soliditetsgrad, herunder egenkapital og aktiver, fremgår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig, at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Såfremt tilbudsgiveren baserer på andre (støttende) enheders økonomisk/finansielle formåen, hæfter tilbudsgiveren og de støttende enheder, som tilbudsgiveren er baseret på, solidarisk for opfyldelsen af tilbudsgivers forpligtelser i Rammeaftalens og Leveringskontrakternes varighed.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 228-475829
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/05/2018
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/05/2018
Tidspunkt: 13:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens § § 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.

En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS.

Ad II.1.5): Det anførte beløb er et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.

Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se herom i udbudsbetingelsernes punkt 3.

Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):

— Tilbudsgiver skal vedlægge en udfyldt elektroniske version af ESPD. ESPD tjener som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151,

— For information om udfyldelse og indsendelse af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og særligt om endelige dokumentation i punkt 16.

Udbudssystemet ETHICS:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via ETHICS,

— Adgangen til ETHICS sker via linket i punkt I.3,

— Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Login« og logge ind. Herefter kan der klikkes på »Tilmelding« for at tilmelde sig udbuddet.

Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login,

— Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret profil«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og der kan logges ind. Herefter kan man tilmelde sig udbuddet.

Efter succesfuld aktivering, får man tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter),

— Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen,

— SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i ETHICS, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter eller afslutte tilbuddet i ETHICS efter tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i ETHICS.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/04/2018

Send til en kollega

0.063