Fakta om udbudet
Udbyder
KOMBIT A/S
Genudbud af Serviceplatformen
KOMBIT A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19435075
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Karina Bagger
Telefon: +45 33349400
E-mail: KBA@kombit.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Genudbud af Serviceplatformen
Udbuddet omhandler en kontrakt om transition, vedligehold, videreudvikling, drift og systemforvaltning af Serviceplatformen.
KOMBIT har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6). Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og KOMBIT, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
København S.
KOMBIT ønsker på vegne af alle landets kommuner, kommunale § 66 selskaber, Regionerne og Udbetaling Danmark (herefter benævnt Anvenderne), at indgå en kontrakt om transition, vedligehold, videreudvikling og drift af en Serviceplatform. Serviceplatformen er en generel integrationsplatform, der på tværs af teknologier og på enkel og fleksibel vis integrerer til og udstiller data og funktionalitet fra forskellige fag- og kildesystemer. Data og funktionalitet bliver via Serviceplatformen udstillet som services til anvendersystemer, som er it-løsninger hos Anvenderne og deres samarbejdspartnere. Integrationsformerne er forskelligartede og inkluderer blandt andet replikering af, viderestilling til og orkestrering af data og funktionalitet.
Serviceplatformen håndterer ligeledes al relevant sikkerhed og administration i forbindelse med adgang til og anvendelse af de udstillede data og funktionalitet. Transitionen af Serviceplatformen forventes at foregå trinvist, således at det modul for modul og service for service sikres, at der er sket en vellykket transition. I den nuværende version af Serviceplatformen, udstilles der primært services til KOMBITs andre it-systemer, men over tid og i takt med konkrete behov, skal Serviceplatformen udstille data og funktionalitet fra en lang række fag- og kildesystemer. Behovene til udvidelserne af Serviceplatformen samt services vil basere sig på konkrete behov fra Anvenderne og deres samarbejdspartnere. Det skal bemærkes, at Serviceplatformen primært består af Open Source programmel.
Driftsopgaven består af flere væsentlige elementer. Først og fremmest skal selve Serviceplatformen driftes og vedligeholdes. Ansøger skal her være opmærksom på, at behovet for driftskapacitet forventes at vokse over tid grundet det potentielt store antal services og anvendersystemer af Serviceplatformens services, samt de omfattende videreudviklingsmuligheder. Endvidere kan Anvenderne både selv eller via en samar-bejdspartner tilgå og anvende data og funktionalitet via Serviceplatformen, hvorfor der i kontrakten er en kapacitetsdrevet vederlagsmodel. Dernæst må ansøger forvente, grundet serviceplatformens kontekst og beskaffenhed, at indtage en central rolle i forhold til at sikre stabil drift af services. Det vil sige, at ansøger må forvente at indtræde i en supportrolle og sikre koordinering, samarbejde og opfølgning i forhold til tred-jepartsleverandører af data og funktionalitet, som KOMBIT har indgået aftale med, for dermed at sikre anvendersystemer den aftalte service.
Det er op til Tilbudsgiver ifm tilbudsgivningen at vurdere, om den nuværende løsning skal videreføres i sin nuværende form eller om dele af teknologien evt. skal udskiftes.
Tilbudsgiver må yderligere på sigt forvente, at skulle drifte og eventuelt vedligeholde programmel, der understøtter eller udvider Serviceplatformens funktionalitet, men som er leveret af KOMBIT eller tredjepart, hvorfor ansøgeren må påregne at gøre dette på KOMBITs opfordring. For at smidiggøre denne proces, skal ansøger agere systemforvalter, hvor formålet er at give KOMBIT mulighed for at have en fleksibel sourcing, således at opgaver og ansvar med relation til systemforvaltning kan flyttes fleksibelt mellem KOMBIT og ansøger mhp. en optimal understøttelse af serviceleverancer til Systemets forskellige interessenter, bl.a. anvendere, afsendersystemer og tredjeparter.
Det skal bemærkes, at KOMBIT gennemfører udbuddet som indkøbscentral, og det er frivilligt for Anvenderne og dermed også deres samarbejdspartnere at anvende serviceplatformen.
KOMBIT opfordrer virksomheder, som ikke har erfaring og/eller kapacitet på alle områder dækket af kontrakten til at indgå samarbejde med 3. part.
Kontrakten indeholder kvalitative optioner samt optioner på forlængelse af kontrakten. Optioner på forlængelse af kontrakten fremgår af pkt. II.2.7, og de kvalitative optioner fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Genudbud af Serviceplatformen
Del VI: Supplerende oplysninger
Grundet antallet af ansøgere der har anmodet om prækvalifikation, har KOMBIT valgt at annullere det nuværende genudbud af Serviceplatformen.
KOMBIT vil på denne baggrund genoptage markedsdialogen og foretage de nødvendige justeringer af udbuddet, for at gøre det mere attraktivt for flere ansøgere.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/