Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Udbud af rammeaftale vedrørende SAP konsulentbistand
(28.08.2018)
Vision Management
Holte
Opdateringer
VI.3
I stedet for:
Prækvalifikationsanmodninger og tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Læses:
Fristen anført i pkt. IV.2.2 er gældende for ansøgning om prækvalifikation.
Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i 1 papireksemplar samt digitalt som pdf på USB-stik el. lign.
Ansøgningen skal - udover det anførte i III.1.2 og III.1.3 - indeholde oplysninger om ansøgerens ejerforhold, herunder oplysninger om koncernforbundne selskaber.
Som bilag til ansøgningen skal der vedlægges udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument". Dokumentet er tilgængeligt samme sted som udbudsmaterialet, jf. pkt. I.3).
Prækvalifikationsanmodning og tilbud skal afgives på dansk. Der henvises til udbudsmaterialet (Bestemmelser om udbud og tilbud) for en beskrivelse af tilbudsprocessen.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:Linje 20
I stedet for:
— SAP HCM (incl GAVDI SKS og SLS løsninger).
Læses:
— SAP HCM (incl SKS og SLS løsninger).
Udbud af rammeaftale vedrørende SAP konsulentbistand
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Guldalderen 12, Fløng
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Anders Halmind
Telefon: +45 72443129
E-mail: anha@vd.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vd.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedrørende SAP konsulentbistand
Vejdirektoratet ønsker at indgå en rammeaftale med en leverandør vedrørende SAP konsulentbistand.
Vejdirektoratet varetager drift og vedligehold af Danmarks Statsvejnet. Vejdirektoratet har hovedsæde i København, med tjenestesteder for delt på syv tjenestesteder geografisk fordelt i Danmark. Tjenestestederne findes i Aalborg, Skanderborg, Middelfart, Næstved, Fløng, København (2 lokationer). IT funktionen er placeret i Fløng, hvor langt den overvejende aktivitet relateret til SAP foregår, og dette vil også være den primære tjenestested under den kommende rammeaftale. Vejdirektoratet har ca. 750 medarbejdere omsætter for omtrent 4 600 000 000 DKK årlig.
Den nuværende SAP planform er baseret på en SAP ECC implementering som ligger mere end 20 år tilbage samt en nyere, men moden BI løsning som også indeholder IP. Løsningen er løbende blevet vedligeholdt og udbygget. Dette er sket i takt udvidelse af procesunderstøttelsen, dog er der stadig adskillige klassiske processer, som, enten ikke understøttes eller, kun understøttes delvist. Der er overvejelser i gang om hvilken strategi Vejdirektoratet skal have gående fremad vedrørende brugen og udbredelse af SAP til f.eks. at understøtte indkøbsprocesser, projektstyring, samt drift og vedligehold. Dette er dog på nuværende tidspunkt uafklaret.
Vejdirektoratet har behov for SAP kompetencer, der indenfor nedenstående områder kan bistå Vejdirektoratets SAP kompetencecenter med vedligehold og udvikling af SAP applikationerne indenfor:
— Offentlige økonomistyringsmodeller,
— Human Resources,
— BI og rapportering,
— Indkøbs- og projektstyring.
Arbejdet omfatter udarbejdelsen af løsningsforslag til såvel RFC’er som incidents, samt udvikling af løsninger på udviklingsmiljøer, test og overførsel til produktion. Det forudsættes at konsulenterne indgår i det daglige arbejde på linje med de faste medarbejdere og med direkte reference til lederen af SAP enheden.
Rammeaftalen kan forlænge 2 x 12 md.
Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger overstiger ovennævnte grænse, udvælges ansøgere, der ikke er koncernforbundne. Der udvælges de ansøgere, som iht. oplysningerne om teknisk formåen har de mest relevante referencer. Referencerne, jf. pkt. III.1.3), vurderes i forhold til beskrivelsen af den udbudte opgave i pkt. II.2.4, idet der ved vurdering af referencernes relevans lægges vægt på, at deres indhold og størrelse er sammenlignelig med den udbudte opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning samt egenkapital for seneste regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende økonomiske aktører hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed:
Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 8 000 000 DKK.
Egenkapital for seneste regnskabsår skal være mindst 1 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste med opgaver udført indenfor de seneste 3 år indenfor SAP konsulentbistand.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt beskrivelse af projektet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med opgaver vedrørende SAP konsulentbistand, herunder:
— SAP FI/CO,
— SAP MM/SD,
— SAP HCM (incl GAVDI SKS og SLS løsninger),
— SAP BW (BI, IP, BO og Lumira/Designstudio),
— Rolle og autorisation,
— Workflow, ABAP.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
01/04-2022
Prækvalifikationsanmodninger og tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Ingen.
Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016.
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk