Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(16.01.2020)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 18-04-2018
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-04-2018
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Ordregiver har forlænget fristen for tilbudsmodtagelse til den 26.4.2018 kl. 12:00.
Levering, vedligeholdelse og videreudvikling af resultatdatabasen
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Kenneth Ibsen
Telefon: +45 72542000
E-mail: keibs@mst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://mst.dk
Del II: Genstand
Levering, vedligeholdelse og videreudvikling af resultatdatabasen
Resultatdatabasen er vandplanlægningens fremtidige opsamlingssted for de fagdata, der skal præsenteres for interessenterne, herunder kommuner, interesseorganisationer, EU m.m.
Fagdatene består af både geometridata (placeringer af vandløb, søer m.m.) samt miljødata (oplysninger om vandløb, søer m.m., herunder deres tilstand og miljømål).
Resultatdatabasen kan ses som et ”skuffesystem”, der lagrer geometridata og miljødata som er indlæst via nogle dataskabeloner, som Miljøstyrelsens fagfolk har udfyldt deres data i fra deres fagsystemer. Resultatdatabasen kan håndtere hele samlinger af datasæt i en leverance. En leverance er enten en basisanalyse eller vandområdeplan. Fagdatene præsenteres enten på GIS (DeskTopGIS og MiljøGIS) samt leveres til EU.
I nærværende projekt fokuseres på miljødata, da geometridata allerede er implementeret i et forprojekt. Udover miljødata skal der også fokuseres på at udvikle en enkel, intern brugerflade til Miljøstyrelsens administration af resultatdata.
København og/eller Odense.
Resultatdatabasen er vandplanlægningens fremtidige opsamlingssted for de fagdata, der skal præsenteres for interessenterne, herunder kommuner, interesseorganisationer, EU m.m.
Fagdatene består af både geometridata (placeringer af vandløb, søer m.m.) samt miljødata (oplysninger om vandløb, søer m.m., herunder deres tilstand og miljømål).
Resultatdatabasen kan ses som et ”skuffesystem”, der lagrer geometridata og miljødata som er indlæst via nogle dataskabeloner, som Miljøstyrelsens fagfolk har udfyldt deres data i fra deres fagsystemer. Resultatdatabasen kan håndtere hele samlinger af datasæt i en leverance. En leverance er enten en basisanalyse eller vandområdeplan. Fagdatene præsenteres enten på GIS (DeskTopGIS og MiljøGIS) samt leveres til EU.
I nærværende projekt fokuseres på miljødata, da geometridata allerede er implementeret i et forprojekt. Udover miljødata skal der også fokuseres på at udvikle en enkel, intern brugerflade til Miljøstyrelsens administration af resultatdatabasen.
Kontrakten kan forlænges i 12 måneder efter udløb af kontraktperioden.
1) Option: Brugerflade til at kopiere alle data tilknyttet til en låst Leverance over i en ny åben Leverance;
2) Option: Brugerflade til administration af kodelister.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontraktudførelsesvilkårene er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede tjenesteydelseskontraktudkast.
Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen, herunder indgåelse af databehandleraftale.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Leverandøren skal opretholde de for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikringer.
Del IV: Procedure
Miljøstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø, Danmark.
Der vil ikke være offentlig adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Vedr. punkt II.I.5) Ordregiver har fastlagt en økonomisk ramme på 5 000 000 DKK for alle kontraktens ydelser i kontraktperioden, inkl. udvikling (inkl. optioner) og levering, samt vedligeholdelse og videreudvikling af Resultatdatabasen. Bemærk, at ordregiver - inden for den fastlagte økonomiske ramme på 5 000 000 DKK har fastsat, at den maksimale økonomiske ramme for udvikling og levering af Resultatdatabasen (inkl. optioner) ikke kan overstige 1 720 000 DKK. Tilbud med en pris for udvikling og levering af Resultatdatabasen (inkl. optioner),, der overstiger denne maksimale økonomiske ramme på 1 720 00DKK vil ikke blive taget i betragtning;
2) Vedr. punkt II.1.6) Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter da ordregiver vurderer, at kontraktens ydelser og sammenhæng alene er egnet til at blive udført af en og samme leverandør (eller konsortium/sammenslutning af deltagere);
3) Ordregivers ESPD der vedhæftes udbudsmaterialet skal udfyldes af for hver økonomisk aktør, der deltager. Hvis tilbudsgiver deltager i et konsortium skal hver økonomisk aktør udfylde ordregivers ESPD, ligeledes skal tilbudsgivers underleverandører udfylde ordregivers ESPD;
4) Vedr. punkt III.1.1) Som bevis for, at tilbudsgiver/den økonomiske aktør ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 stk. 1 eller 3 samt § 137 stk.1, nr. 2 kan der forud for tildeling af kontrakten fremlægges 1) et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokumentudstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135 stk. 3 og § 137stk.1,nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, der udstedes af Erhvervsministeriet. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love iht. udbudslovens § 153 skt. 2;
5) Vedr. punkt III.1.2) og III.1.3) Betingelserne for udvælgelse/deltagelse (juridisk, finansiel og tekniskformåen) fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 5.3..2. Tilbudsgiver/den økonomiske aktør kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør). Virksomheden skal godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Skabelon for støtteerklæringen hentes på http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
6) Ordregivers krav til fremsendelsen af tilbuddet, antal eksemplarer, mærkning mm. fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 5.4;
7) Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede deltagere vil blive offentliggjort på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/. Interesserede opfordres tilløbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
Nævnenes Hus, Toldboden 12
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://naevneneshus.dk/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
3500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk