23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 110-188231
Offentliggjort
10.06.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
MUNKSGAARD plus ANDERSEN, Bygherrerådgivning A/S, Jagtvej 113H, 3., Att: Michael Jonsen, 2200 København N, Telefon: +45 40126280, Mailadresse: mj@mplusa.dk, Internetadresse: http://www.mplusa.dk

Anmodning om deltagelse

Til
08.07.2013 Kl. 10:00

Addresse
MUNKSGAARD plus ANDERSEN, Bygherrerådgivning A/S, Jagtvej 113H, 3., Att: Michael Jonsen, 2200 København N, Telefon: +45 40126280, Mailadresse: mj@mplusa.dk, Internetadresse: http://www.mplusa.dk

Udbyder

Gentofte Hospital

Opdateringer

Resultat
(12.09.2013)

Den 26.august 2013 er kontrakten - blandt 5 modtagne tilbud - blevet tildelt:
Sweco Architects A/S
Bygmestervej 5
2400 København NV
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.

Totalrådgivning vedrørende istandsættelse og renovering af eksisterende arealer på Gentofte Hospital (Resultat)


Gentofte Hospital

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Gentofte Hospital
Niels Andersens Vej 65
Att: Flemming Buch
2900 Gentofte
DANMARK
Telefon: +45 30563158
Mailadresse: flemming.buch@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.gentoftehospital.dk

Yderligere oplysninger fås her: MUNKSGAARD plus ANDERSEN Bygherrerådgivning A/S
Jagtvej 113H, 3.
Att: Michael Jonsen
2200 København N
DANMARK
Telefon: +45 40126280
Mailadresse: mj@mplusa.dk
Internetadresse: http://www.mplusa.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: MUNKSGAARD plus ANDERSEN Bygherrerådgivning A/S
Jagtvej 113H, 3.
Att: Michael Jonsen
2200 København N
DANMARK
Telefon: +45 40126280
Mailadresse: mj@mplusa.dk
Internetadresse: http://www.mplusa.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: MUNKSGAARD plus ANDERSEN Bygherrerådgivning A/S
Jagtvej 113H, 3.
Att: Michael Jonsen
2200 København N
DANMARK
Telefon: +45 40126280
Mailadresse: mj@mplusa.dk
Internetadresse: http://www.mplusa.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed


I.3)Hovedaktivitet
Sundhed


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalrådgivning vedrørende istandsættelse og renovering af eksisterende arealer på Gentofte Hospital.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Gentofte Hospital, Gentofte

NUTS-kode DK012

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Dele af Psykiatrisk Center København, der har lokaler på Bispebjerg, skal i en periode genhuses på Gentofte Hospital.
Genhusningen indebærer en istandsættelse af sengeafsnit, ambulatorier og kontorer m.v. samt en gennemgribende renovering af baderum og toiletter.
Der skal ske en delvis fornyelse af overflader, el- og vvs-installationer, opdatering af brandalarmeringsanlæg. installation af overfaldsalarmer samt etablering af kølerum i medicinrum.
I alt er der tale om ca. 6000 m2. Udover de berørte arealer vil dele af bygningen være i drift som hospital i udførelsesperioden.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71000000, 71200000, 71300000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Projektets samlede budget er ca. 30 mio. kr.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Eventuelle optioner vil fremgå af udbudsmaterialet.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal angive firmanavn og kontaktperson, samt mailadresse til kontaktperson.
Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold afgives for alle deltagere i konsortiet.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A) Oplysninger om omsætning for de seneste 2 disponible regnskabsår.
B) Oplysninger om egenkapital for de seneste 2 disponible regnskabsår.
Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal oplysningerne om økonomisk og finansiel kapacitet afgives for alle deltagere i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgers omsætning skal være på minimum 5,0 mio. kr. årligt for de seneste 2 disponible regnskabsår.
Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal omsætning være på minimum 5,0 mio. kr. årligt for de seneste 2 disponible regnskabsår for det samlede konsortium.
Ansøgers egenkapitaleskal skal være positiv for de seneste 2 disponible regnskabsår.
Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal egenkapitalen være positiv for de seneste 2 disponible regnskabsår for alle deltagere i konsortiet.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
A) Referenceliste med beskrivelse af ansøgers væsentligste referencer fra projekter af tilsvarende størrelse og kompleksitet de seneste 3 år inden for totalrådgivning, der omfatter både arkitekt- og ingeniørydelser.
Der lægges vægt på erfaring med istandsættelse og renovering af bygninger samt erfaring med byggerier til psykiatriske patienter eller tilsvarende byggerier.
Referencerne bør angive oplysninger om opdragsgiver, entreprisesum, areal, udførelsestidspunkt samt en kort beskrivelse af, hvilken rådgivningsydelse der blev leveret.
Hvis der indgår referencer fra flere firmaer, bør referencerne samles på én referenceliste. Der skal maksimalt fremsendes 15 referencer, referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.
B) Oplysninger om hvilke underrådgivere, ansøger tilknytter opgaven.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej


III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Kompetence/erfaring jf. pkt III.2.3)


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.7.2013 - 10:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
Prækvalifikationsmaterialet bør afleveres i 2 papireksemplarer.
Ved tilbudsafgivelsen skal der fremsendes tro- og loveerklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt gæld til det offentlige, jf. kekendtgørelse af lov nr. 336 af 13. maj 1997 samt tro- og loveerklæring om hvorvidt tilbudsgiveren befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art. 45 anførte udelukkelsesgrunde. Hvis tilbudsgiveren er et konsortium, skal hver af deltagerne afgive erklæringer.


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der findes ikke et mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende myndighed har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over andre forhold skal indgives inden 45 dage efter at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
5.6.2013

Send til en kollega

0.047