Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Lønmodtagernes Dyrtidsfond
Vindere
IT-driftskontrakt med tilhørende IT-ledelse og rådgivning
(17.07.2018)
IT-Afdelingen A/S
Hørsholm
IT-driftskontrakt med tilhørende IT-ledelse og rådgivning
Lønmodtagernes Dyrtidsfond
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
61552812
Dirch Passers Allé 27, 2. sal
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Kristine Langgaard Stage
Telefon: +45 38774469
E-mail: kls@kromannreumert.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ld.dk
Rådhuspladsen 3
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Kristine Langgaard Stage
Telefon: +45 38774469
E-mail: kls@kromannreumert.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kromannreumert.com
Del II: Genstand
IT-driftskontrakt med tilhørende IT-ledelse og rådgivning
Udbuddet vedrører sædvanlige IT-driftsydelser med tilhørende IT-ledelse og rådgivning, således at LD's administration understøttes behørigt af relevant og nødvendigt IT-udstyr. LD's IT-drift angår hardware- og netværksydelser, basissoftware og operativsystemer, support, brugerudstyr, applikationsdrift, applikationsvedligehold, »Single Point of Contact«/»IT-chef« og compliance. Yderligere beskrivelser findes i udbudsmaterialet, der er tilgængelige på www.ld.dk/udbud
De ydelser, der skal leveres i henhold til den udbudte kontrakt, omfatter sædvanlige IT-driftsydelser med tilhørende IT-ledelse og rådgivning, således at LD's administration understøttes behørigt af relevant og nødvendigt IT-udstyr. LD's IT-drift angår hardware- og netværksydelser, basissoftware og operativsystemer, support, brugerudstyr, applikationsdrift, applikationsvedligehold, »Single Point of Contact«/»IT-chef« og compliance. For nærmere information om de omfattede ydelser henvises til udbudsmaterialet, herunder særligt kontraktbilag 2-4. Kontrakten har en løbetid på fire år med mulighed for forlængelse i yderligere 2 gange 12 måneder.
LD har option på at forlænge kontraktens varighed med op til 2 gange 12 måneder på uændrede vilkår.
LD henviser til udbudsbetingelserne, der er tilgængelige på www.ld.dk/udbud, samt til det klargjorte ESPD. Begge steder er LD's mindstekrav til egnethed beskrevet, ligesom udvælgelsen af de - om muligt - fem egnede ansøgere. LD understreger, at der både er fastlagt mindstekrav til den økonomiske og finansielle kapacitet, samt til den tekniske og faglige kapacitet. Hvis flere end fem ansøgere er konditionsmæssige, udvælges de fem ansøgere, hvis referencer bedst demonstrerer erfaring fra sammenlignelige opgaver. Ved vurderingen af, hvilke referencer, der er mest sammenlignelige, vil LD inddrage såvel referencens ydelses-indhold som kunden på referencen.
Det vil vægte positivt ved vurderingen, hvis en reference i vidt omfang har et ydelsesindhold svarende til den udbudte opgave. Særligt relevante referencer vil således være referencer, der omfatter totaldrift af IT, transition samt rådgivning i relation til IT.
Det vil ligeledes vægte positivt, hvis referencens kunde er sammenlignelig med LD henset til størrelse, organisation og brancheområde, og hvis kunden ligesom LD er underlagt særlig regulering/lovgivning.
LD vil foretage en vurdering af hver enkelt references relevans og med afsæt heri foretage en helhedsvurdering af ansøgerens vedlagte erfaringer/referencer, der er mest sammenlignelige med den udbudte kontrakt.
Til brug for denne vurdering skal beskrives maksimalt fem referencer i ESPD'ets afsnit IV C: Teknisk og faglig formåen. For en god ordens skyld understreger LD, at såfremt en ansøgning indeholder mere end fem referencer, vil LD alene inddrage de første fem referencer. Endvidere understreger LD, at såfremt der anmodes om prækvalifikation sammen med andre enheder - enten i konsortium eller med en anden enhed - må der samlet fortsat kun vedlægges op til fem referencer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
LD henviser i det hele til den til udbudsmaterialet vedlagte kontrakt, der kan findes på www.ld.dk/udbud
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende om klagefrister for EU-udbud, som Lønmodtagernes Dyrtidsfond henholder sig til:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor de berørte ansøgere blev underrettet om udvælgelsen, hvis underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, og navnet på de ansøgere, som er blevet udvalgt, jf. § 7, stk. 1, i Lov om Klagenævnet for Udbud.
Anden klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1), i Lov om Klagenævnet for Udbud.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, når sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside, jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk