Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 099-169699
Offentliggjort
24.05.2013
Udbudstype
Offentligt udbud
Bestilling af materiale
Addresse
Greve Solrød Service A/S, Løvmosen 2, Att: Charlotte Jersborg, 2670 Greve, Telefon: +45 43978724, Mailadresse: cbj@gsforsyning.dk
Indlevering af tilbud
Til
10.08.2013 Kl. 12:00
Addresse
Greve Solrød Service A/S, Løvmosen 2, Att: Charlotte Jersborg, 2670 Greve, Telefon: +45 43978724, Mailadresse: cbj@gsforsyning.dk
Udbyder
Greve Spildevand A/S, Solrød Spildevand A/S og Køge Afløb A/S
Spuling og TV-inspektion
Greve Spildevand A/S, Solrød Spildevand A/S og Køge Afløb A/S
TjenesteydelserDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Greve Solrød Service A/S // CVR:33780591
Løvmosen 2
Att: Charlotte Jersborg
2670 Greve
DANMARK
Telefon: +45 43978724
Mailadresse: cbj@gsforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.gsforsyning.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Spuling og TV-inspektion.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Greve, Solrød og Køge Kommune.
NUTS-kode DK021
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 4 000 000 og 8 000 000 DKK
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rammeaftalen omhandler gennemførelse af spuling og TV-inspektion mv. af strækninger af afløbssystemet inden for oplandene tilhørende Greve Solrød Forsyning og Energiforsyningen i Køge.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90491000, 90912000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Anslået mængde er 300 km inspiceret og spulet kloakledninger.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 000 000 og 4 000 000 DKK
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Rammeaftalen indgås for en 2-årig periode med mulighed for, at ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 1 år ("Optionen") Den maksimale varighed af rammeaftalen (med optionen) er derved 48 måneder.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der kræves sikkerhed for et beløb svarende til 10 % af den gennemsnitlige årlige kontraktsum. Vilkårene for sikkerhedsstillelsen er specificereret i udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling sker i henhold til rammeaftalen.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Navn, adresse og kontaktoplysninger samt ejerforhold oplyses.
2. Erklæring på tro og love om, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til offentlige myndigheder, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45 stk. 1 og stk. 2 litra a-c og e-f. Paradigme for denne erklæring indgår i udbudsmaterialet.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 3. Oplysninger om de 3 seneste regnskabsårs omsætning, egenkapital og resultat. I det omfang tilbudsgivers økonomiske situation har ændret sig væsentligt i negativ retning siden aflæggelse af seneste regnskab skal dette oplyses i tilbuddet, og der skal i så fald redegøres for tilbudsgivers økonomiske situation.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
4. Beskrivelse af firmaets kvalitetsstyringssystem skal forelægges. Herunder referencer, der kan dokumentere kvalitetsniveauet – eksempelvis medlemskab af en uvildig kontrolordning.
5. Referenceliste med angivelse af de betydeligste tilsvarende aftaler inden for spuling og TV-inspektion tilbudsgiver har udført i de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Referencelisten bør indeholde oplysninger om ordregiver, overordnet beskrivelse af aftalen, tidspunkt for opgavens udførelse samt kontraktværdi. (Mindstekrav: Tilbudsgiver skal minimum have varetaget 3 aftaler inden for spuling og TV-inspektion inden for de seneste tre år fra tilbudsfristen.)
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Offentlig
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles nej
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
10.8.2013 - 12:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
12.8.2013
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)Åbning af bud
Dato: 12.8.2013 - 12:00
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
Ordregivere på udbuddet er Greve Spildevand A/S, Solrød Spildevand A/S og Køge Afløb A/S.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsregler mv.
Klager over udbuddet af rammeaftalen skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 12 måneder efter at ordregiver har indgået rammeaftalen regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidigt med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.5.2013