Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=203629&B=DK_UDBUD
Udbyder
Røde Kors
Vindere
Vidensdelingssystem – Elektronisk sags- og dokumenthåndterings (ESDH) og nyt intranet
(16.06.2018)
ProActive A/S
Rosenørns Allé 1
1970 Frederiksberg C
Opdateringer
I.4
Placering af det tekst, der skal ændres:I.4
I stedet for:
Offentligretligt organ
Læses:
Anden type: Humanitær organisation
VI.4.1
Placering af det tekst, der skal ændres:VI.4.1
I stedet for:
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
+ 45 72405708
klfu@naevneneshus.dk
https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Læses:
Københavns Byret
Domhuset, Nytorv
København
1450
Danmark
+45 99687040
http://www.domstol.dk
IV.2.2
Placering af det tekst, der skal ændres:IV.2.2
I stedet for:
Dato: 13-03-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 20-03-2018
Time: 13:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:IV.2.7
I stedet for:
Dato: 13-03-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 20-03-2018
Time: 13:00
Udbud af Kontrakt om levering og vedligeholdelse af Videndelingsplatform
Røde Kors
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
20700211
Blegdamsvej 27
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Lise Dyrby Rasmussen
Telefon: +45 51614319
E-mail: ldy@ramboll.com
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://rodekors.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774
Del II: Genstand
Udbud af Kontrakt om levering og vedligeholdelse af Videndelingsplatform
Udbuddet omfatter indgåelse af en Kontrakt vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af et System, der understøtter funktionsområdet ESDH og funktionsområdet intranet. ESDH- og intranetløsning skal være integrerede på en sådan måde, at det fremstår, som en samlet videndelingsplatform for Røde Kors’ medarbejdere.
Hovedformålet er at effektivisere dokumenthåndtering, fremme sagsarbejde, videndeling og kommunikation samt understøtte væsentlige arbejdsprocesser digitalt.
København.
Udbuddet omfatter indgåelse af en Kontrakt vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af et System, der understøtter funktionsområdet ESDH og funktionsområdet intranet. ESDH- og intranetløsning skal være integrerede på en sådan måde, at det fremstår, som en samlet Videndelingsplatform til i alt ca. 800 medarbejdere fordelt på ca. 400 medarbejdere på landskontoret og ca. 400 medarbejdere i Asylafdelingen.
Systemet skal understøtte Røde Kors' digitale arbejdsprocesser og vision om, at sager og projekter digitalisere i videst muligt omfang og i en høj kvalitet. Hovedformålet er at effektivisere dokumenthåndtering, fremme sagsarbejde, videndeling og kommunikation samt understøtte væsentlige arbejdsprocesser digitalt.
Løsningens drift varetages af Røde Kors selv. Løsningen kan enten leveres til og driftes ”On Premise”, hvilket vil sige i Røde Kors eget fysiske driftsmiljø, eller med udgangspunkt i Røde Kors' cloudbaserede driftsinfrastruktur (baseret på licenser i relation til eksisterende Sharepoint Online-miljø). Det bemærkes i tilknytning hertil, at formålet med udbuddet er at få et system, der kan opfylde de angivne krav uden en præference for en bestemt teknisk løsning.
Udbuddet omfatter en Kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale, idet Kontrakten både omfatter Leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et rammeaftalelignende element i forbindelse med Kundens muligheder for ændringer, der typisk vil ske i agile forløb.
Kontrakten kan forlænges 2 X 1 år.
1. Levering af fondsadministration;
2. Levering af integration til CampRidge 2009;
3. Levering af funktionel understøttelse af internationale programmer og projekter;
4. Levering af projektstyring;
5. Levering af funktionel understøttelse af kautioner;
6. Levering af funktionel understøttelse af bisiddere.
Jf. pkt. II.2.7 er der desuden option på forlængelse af Kontrakten i 2 x 1 år.
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter, er det Ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke med fordel kan opdeles, idet der er tale om udbud af en samlet platform med tilhørende sammenhængende ydelser, som ikke it-strategisk er vurderet egnet til at opdele i delaftaler henset til Kundens behov for en samlet leverance med et samlet ansvar.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælleseuropæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og,
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og,
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælleseuropæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Tilbudsgivers samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed),
— Tilbudsgivers egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Såfremt kontrakten tildeles en tilbudsgiver, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de seneste tre disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en samlet omsætning pr. år på 19 mio DKK.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de seneste tre disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en positiv egenkapital hvert år de seneste tre disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, opgøres omsætningen som den samlede omsætning for de relevante enheder pr. år.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, opgøres den positive egenkapital som de relevante enheders samlede egenkapital pr. år.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt kontrakten tildeles en tilbudsgiver der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver er ikke berettiget til at overvære åbning af tilbud.
Tilbudsgiver er ikke berettiget til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedligeholdelse af leverancen forventes genudbudt ved kontraktophør.
Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.
Som en del af tilbuddet skal tilbudsgiver udfylde ESPD. ESPD kan udfyldes via eESPD.
En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD’en vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2, vedrørende opfyldelse af minimumskravene til egnethed. Tilsvarende kan ordregiver anmode en tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsproceduren.
Det fremgår af udbudsbetingelserne, hvad der kan kræves som dokumentation.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud. Nærmere oplysninger om gældende klagefrister kan fås ved henvendelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, jf. afsnit VI.4.3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk