Fakta om udbudet
Udbyder
Socialstyrelsen
Rammeaftale om konsulentydelser til Socialstyrelsen m.fl
Socialstyrelsen
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
26144698
Edisonsvej 1
Odense
5000
Danmark
Kontaktperson: Tanja Boskovic Kristensen
Telefon: +45 41932446
E-mail: tbkr@socialstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://socialstyrelsen.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale om konsulentydelser til Socialstyrelsen m.fl.
Som led i løsningen af sine opgaver gennemfører Børne- og Socialministeriets institutioner udviklings- og afprøvningsopgaver, som dels danner grundlag for beslutninger om politiske initiativer dels bidrager til udvikling, implementering og udbredelse af virkningsfulde indsatser, som kommuner m.fl. kan gøre brug af i deres opgaveløsning.
Arbejdet tilrettelægges fra gang til gang afhængig af opgavens art og omfang, samarbejdspartnere, tid, ressourcer mv. Opgaverne kræver i en række tilfælde rådgivning og anden ekstern konsulentbistand. Leverandørens opgaveløsning foregår typisk i et tæt samarbejde med de ansatte ved de institutioner, som gør brug af rammeaftalen.
Der udbydes to rammeaftaler om konsulentydelser vedrørende henholdvis afprøvning og udvikling af metoder (delaftale 1) samt analyse og evaluering (delaftale 2).
Rammeaftalen gælder inkl. optioner til forlængelse i fire år.
Screening, modning, afprøvning, udbredelse og forankring af redskaber, metoder og indsatser indenfor social- og børneområdet
Ydelser leveres over hele landet i forbindelse med samarbejde med kommuner m.fl.
Screening, modning, afprøvning, udbredelse og forankring af redskaber, metoder og indsatser indenfor social- og børneområdet til brug for oplæg til den politiske beslutningsproces og i forbindelse med løsningen af opgaver på myndigheds- og udførerniveau.
Disse ydelser kan bl.a. være af følgende art:
— Modning af nye redskaber, metoder og indsatser,
— Screening og afprøvning af lovende praksis samt videns – eller evidensbaserede redskaber, metoder og indsatser,
— Implementering, udbredelse og forankring af redskaber, metoder og indsatser,
— Udarbejdelse af materiale til brug for udbredelse, implementering og forankring samt til bredere formidling, herunder på digitale platforme, af opnåede resultater,
— Udvikling og gennemførelse af kompetenceudvikling af medarbejdere og ledelse gennem træning, uddannelsesforløb mv. i eksisterende eller nye redskaber, indsatser og metoder,
— Formidling af viden på social- og børneområdet.
Udrednings-, analyse- og evalueringsydelser indenfor social- og børneområdet til brug for oplæg til den politiske beslutningsproces og til rådgivning af kommuner, institutioner mfl.
Ydelser leveres over hele landet i forbindelse med samarbejde med kommuner m.fl.
Udrednings-, analyse- og evalueringsydelser indenfor social- og børneområdet til brug for oplæg til den politiske beslutningsproces og til rådgivning af kommuner, institutioner mfl.
Disse ydelser kan bl.a. være af følgende art:
— Udarbejdelse af litteraturoversigter (f.eks. systematiske reviews, rapid evidence assessments),
— Udarbejdelse af surveys (f.eks. borgertilfredsheds-, bruger-, eller medarbejder/lederundersøgelser),
— Kortlægninger af praksis, organisering og kapacitetsudnyttelse i kommuner, regioner og sociale tilbud,
— Analyser af forretningsgange, informationsbehov samt behov for systemunderstøttelse,
— Beskrivelse af indsatser og metoders målgruppe, vidensgrundlag, indhold, kvalitetssikringsprocedurer, kompetencekrav, resultatdokumentation og økonomi mv,
— Policy-, program- og projektevaluering, herunder af implementering og effekter, samt IT-understøttelse af disse,
— Målgruppeanalyser (såvel kvalitative som kvantitative analyser af f.eks. prævalens, incidens, comorbiditet, risikofaktorer, kerneårsager mv.),
— Økonomiske analyser og evalueringer herunder IT-understøttelse af disse (f.eks.benchmarking, omkostningsvurderinger, budgetøkonomiske analyser, (business cases) herunder tilvejebringelse af estimater til (Den Socialøkonomiske Investeringsmodel vidensdatabase (SØM) og Social Return of Investment (SROI-analyser) mv,
— Formidling af resultater af kortlægning, analyser og evalueringer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes orienteringsmøde om udbuddet af rammeaftalen for interesserede virksomheder og institutioner torsdag d. 1. marts 2018, kl. 13.30 på Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Deltagere anmodes om, at tilmelde sig senest mandag d. 26. februar 2018 til Tanja Kristensen, tbkr@socialstyrelsen.dk.
Til orientering kan oplyses, at tilbudsfristen forventes at være mandag d. 16. april 2018, kl. 12.00.