Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Kontrakt vedrørende levering af Medical Device Information Collection (MDIC)
(26.06.2018)
Cambio Healthcare Systems A/S
Hedeager 1, st.
8200 Aarhus N
Anskaffelse af Medical Device Information Collection (MDIC)
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Søren Birkenfeldt
Telefon: +45 21598410
E-mail: MDIC@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
29190941
Niels Bohrsvej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
E-mail: lasse.stender@rn.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
E-mail: henrik.jordt@rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af Medical Device Information Collection (MDIC)
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af Medical Device Information Collection løsning. Region Syddanmark (RSD) har til hensigt at anskaffe en velfungerende løsning til opsamling af data, målt af medicoteknisk (MT) udstyr - Medical Device Information Collection løsning, herefter benævnt MDIC. Løsning skal kunne indsamle, opbevare og formidle MT-data på en tidstro, struktureret og standardiseret måde.
Fremtidige systemer og MT-udstyr, der skal forbindes, kan med en standardiseret grænseflade formidle data via den centrale MDIC-løsning. Det vil sige, at der med en central platform ikke bliver behov for, at de enkelte specialesystemer selv skal indeholde en dataopsamlingsplatform. Kravspecifikationen, jf. Bilag 3 Leverancebeskrivelse med Kravspecifikation, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle.
Regions Syddanmarks sygehuse. Adresser fremgår af udbudsdokumenterne.
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af Medical Device Information Collection system. Region Syddanmark (RSD) har til hensigt at anskaffe en velfungerende løsning til opsamling af data, målt af medicoteknisk (MT) udstyr - Medical Device Information Collection system, herefter benævnt MDIC. Løsning skal kunne indsamle, opbevare og formidle MT-data på en tidstro, struktureret og standardiseret måde.
Fremtidige systemer og MT-udstyr, der skal forbindes, kan med en standardiseret grænseflade formidle data via den centrale MDIC-platform. Det vil sige, at der med en central platform ikke bliver behov for, at de enkelte specialesystemer selv skal indeholde en dataopsamlingsplatform.
Overordnet formål og sigte med en central MDIC-platform:
- Reduktion i antallet af tekniske løsninger for automatisk indsamling og opbevaring af MT-data, hvilket vil fjernekompleksitet for fremtidige projekter,
- Reducere afhængighed til leverandører af MT-udstyr og specialesystemer ved, at fjerne bindinger mellem MT-udstyr og system,
- Enklere og lettere at genbruge målte MT-data på tværs af afdelinger, specialer og sygehuse,
- Enklere at sikre efterlevelse af it-sikkerhedsmæssige krav, idet alle data håndteres i samme infrastruktur,
- Forbedring af patientsikkerheden ved at sikre direkte binding imellem patientens identitet og de registrerededata,
- Kontinuitet i patientens målte data.
Data fra MT-udstyr, som sammenkobles med patientdata, anses som personfølsomme data. Derfor skal databehandlingen udføres jf. den til enhver tid gældende danske lovgivning og øvrige regler, der gælder for informationssikkerhed i Danmark herunder lovgivning om behandling af personfølsomme data.
Kontrakt træder i kraft ved begge Parters underskrift og er gældende i 7 år. Kunden kan forlænge Kontrakten med op til 2 gange 12 måneder. Kontrakten forlænges ved Kundens skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 90 dage inden Kontraktens oprindelige løbetid udløber.
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i udbudsbetingelserne angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere. Denne udvælgelse vil ske på baggrund af følgende kriterier, som er angivet i prioriteret rækkefølge:
1. Teknisk og faglig formåen;
Ved evaluering af Ansøgers tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
- Antal leverancer af lignende MDIC-løsninger,
- Antal referencer med hospitalsvæsenet som kunde,
- Antal referencer i relation til kontraktsummen,
- Ansøgerens organisering og niveau for informationssikkerhed,
- Ansøgerens organisations modenhed inden for projektledelse,
- Antal nøglemedarbejdere der opfylder de stillede krav til projektledelse,
- Antal nøglemedarbejdere der opfylder de stillede krav til Testmanager.
2. Økonomisk og finansiel formåen;
Ved evaluering af Ansøgers økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
- Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår;
- Størrelsen af egenkapitalen i det seneste 3 disponible regnskabsår.
Ovenstående kriterier vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
1. Referenceliste, som oplyses i ESPD, del IV, pkt. C. Såfremt der ikke er plads til at angive samtlige referencer i dette felt, vedlægges referenceliste i stedet som et særskilt dokument med tydelig angivelse af, hvad det vedrører;
2. Oplysninger om Ansøgerens organisering og niveau for informationssikkerhed, Ansøgerens organisationsmodenhed inden for projektledelse, Antal nøglemedarbejdere der opfylder de stillede krav til projektledelse, somoplyses i ESPD, del IV, pkt. C;
3. Nøgletal oplyses i ESPD del IV, pkt. B)
Udbuddet indeholder option på følgende:
- Udvikling og implementering af driver til medicoteknisk apparatur,
- Udvikling og implementering af integrationer og lignende supportopgaver,
- Levering af funktionalitet "Udfyldelse af skemaer (automatisk)",
- Drift, vedligehold og support,
- Løbende uddannelse af ordregivers personale,
- Supplerende leverancer af datahub uden kryptret transmission,
- Supplerende leverance af tilbehør,
- Reparation og vedligehold af datahub,
- Option på køb af tilsvarende løsning leveret til Region Midtjyllands sundhedsvæsen,
- Option på køb af tilsvarende løsning leveret til Region Nordjyllands sundhedsvæsen.
Detaljerede oplysninger om ovennævnte optioner fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver stiller ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.
Tilbudsgiver gøre opmærksom på at Kontrakten indeholder særlige vilkår vedrørende: Databehandleraftale og Udfasningsperiode.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Yderligere oplysninger:
Ansøger skal i ESPD angive de oplysninger om ansøgeren, der efterspørges i henhold til prækvalifikationsbetingelserne i udbudsmaterialet afsnit 6.Vilkår og procedure for prækvalifikation fremgår af udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver er forpligtet til at vedstå sit tilbud 6 måneder efter endelig kontraktindgåelse jf.Udbudsbetingelserne pkt. 4.
Udbuddet omfatter optioner nævnt i punkt II.2.11.
Der afholdes et præsentationsmøde den 19. februar 2018, kl.13:00 i Regionshuset, Damhaven 12, 7100 Vejle, Regionsrådsalen. Tilmelding af deltagere sendes til MDIC@rsyd.dk seneste den 14. februar 2018.
Tilbuddet skal afleveres på den adresse, der fremgår af Del I.3.Antallet af eksemplar fremgår af udbudsbetingelserne.
Såfremt der i løsningen indgår fysiske datahub er Tilbudsgiver forpligtet til sammen med det indledende tilbud at levere én af hver type datahub, der indgår i løsningen.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med forhandling efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.
Carl Jakobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk