Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
(08.02.2018)
Axlab A/S
Bygstubben 4
2950 Vedbæk
Indkøb af AS-410 Auto Slide Preparation System
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Sygehusvej 4
Kolding
6000
Danmark
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Indkøb af AS-410 Auto Slide Preparation System
Afdeling for Klinisk Patologi OUH ønsker at anskaffe 1 stk. fuldautomatisk mikrotrom med tilhørende software og service af mærket AS-410 fra firma Axlab.
DK-Odense.
1 stk. fuldautomatisk mikrotrom med tilhørende software og service af mærket AS-410 fra firma Axlab.
Apparaturet ønskes indkøb til følgende afdeling:
Afdeling for Klinisk Patologi, OUH.
J.B. Winsløws Vej 15
5000 Odense C
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Afdeling for Klinisk Patologi OUH ønsker at anskaffe 1 stk. fuldautomatisk mikrotrom med tilhørende software og service af mærket AS-410 fra firma Axlab.
Udstyret skal automatisk kunne:
1. Aflæse barkoder på blokke;
2. Printe barkoder og øvrige produktionsdata (prøve lD og farvning) på glas;
3. Detektere positionen af blok og dermed automatisk tilpasse snitfladen;
4. Trimme og skære snit på flere typer af blokke, herunder automatisk indstøbte;
5. Placere snit på glas og kvalitets kontrollere snittene;
6. Håndtere flere glas pr. blok;
7. Kapacitet: 300 blokke i døgn.
Herudover skal udstyret være konvertibelt med afdelingens Patologisystem (produktionsstyringssystem).
Afdeling for Klinisk Patologi er bekendt med at ovenstående kravspecifikation for nærværende kun opfyldes af firma Axlab med produktetAS-410.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Bygstubben 4
Vedbæk
2950
Danmark
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
4 / 4
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået;
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
Carl Jacobsens Vej 35
valby
2500
Danmark